Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Joden zijn top! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=166064)

F.B. 11 januari 2012 21:29

Joden zijn top!

Vandaag liep ik door de jodenbuurt hier in Antwerpen. Deze buurt schijnt redelijk goed afgebakend te zijn. Als je sommige straten inloopt, dan verschijnen de zwarte hoeden en witte kousen.
Met een afwendende blik lopen ze je straal voorbij, alsof je er niet bent. Op die moment dacht ik bij mezelf toch; Wat zijn die Joden toch top.
Inderdaad, ze integreren zich niet, vinden onze cultuur verderfelijk en kennen alleen het verschil tussen joden en niet-joden. Maar mijn vriendin is nog nooit kwaad thuis gekomen omdat een jood haar een hoer had nageroepen. Je hoort ook nooit over joden die weet-ik-veel-wie hebben overvallen, of in elkaar geslagen om hun i-pod te stelen.
Ook importeren hun haat ook niet. Ze kunnen zelf voor werk zorgen en hun buurten worden niet bezet door gedragsgestoorde jong.
Ze zullen wel op grote schaal frauderen, maar proberen ons niet te onderwerpen aan hun cultuur.
K'weet wel niet of ze ook onze sociale zekerheid uitzuigen met hun vijfendertig kinderen. Dat weet ik wel niet. Maar op deze manier is het hun wel een beetje gegund.

Dus vanaf nu wil ik geen kwaad woord over joden, of ik schiet in artisjok modus.

Supe®Staaf 11 januari 2012 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door F.B. (Bericht 5925753)
Vandaag liep ik door de jodenbuurt hier in Antwerpen. Deze buurt schijnt redelijk goed afgebakend te zijn. Als je sommige straten inloopt, dan verschijnen de zwarte hoeden en witte kousen.
Met een afwendende blik lopen ze je straal voorbij, alsof je er niet bent. Op die moment dacht ik bij mezelf toch; Wat zijn die Joden toch top.
Inderdaad, ze integreren zich niet, vinden onze cultuur verderfelijk en kennen alleen het verschil tussen joden en niet-joden. Maar mijn vriendin is nog nooit kwaad thuis gekomen omdat een jood haar een hoer had nageroepen. Je hoort ook nooit over joden die weet-ik-veel-wie hebben overvallen, of in elkaar geslagen om hun i-pod te stelen.
Ook importeren hun haat ook niet. Ze kunnen zelf voor werk zorgen en hun buurten worden niet bezet door gedragsgestoorde jong.
Ze zullen wel op grote schaal frauderen, maar proberen ons niet te onderwerpen aan hun cultuur.
K'weet wel niet of ze ook onze sociale zekerheid uitzuigen met hun vijfendertig kinderen. Dat weet ik wel niet. Maar op deze manier is het hun wel een beetje gegund.

Dus vanaf nu wil ik geen kwaad woord over joden, of ik schiet in artisjok modus.

Kunnen we een tijdstip afspreken voor een applausje?

Snerror 11 januari 2012 22:10

:cheer: Joden :cheer:

Albrecht 11 januari 2012 22:16

Als iemand zegt "Alle Joden deporteren naar Israël", is die iemand dan antisemiet of zionist?

Steben 11 januari 2012 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5925873)
Als iemand zegt "Alle Joden deporteren naar Israël", is die iemand dan antisemiet of zionist?

djeez ... dat is verdorie een doordenker ...
ik heb eerder nazisme en zionisme al als concurrenten bestempeld maar nu sla je me toch wel suf! :-D

Ik denk wel dat Antwerpse Joden geen gastarbeiderverleden hebben zoals bv Turkse en Marokkaanse gemeenschap.

driewerf 11 januari 2012 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5925873)

Ik gok op antisemiet. Per slot van rekening houdt deportatie in dat het tegen de wil van de betrokkene(n) gebeurt.

lombas 11 januari 2012 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 5925900)
Ik gok op antisemiet. Per slot van rekening houdt deportatie in dat het tegen de wil van de betrokkene(n) gebeurt.

Waarom? Er bestaat zoiets als "vrijwillige deportatie" en het woord zelf houdt etymologisch toch geen dwang in?

Kasumi 11 januari 2012 22:59

Citaat:

Inderdaad, ze integreren zich niet, vinden onze cultuur verderfelijk

Niet-integratie blijkt dan toch niet zo'n belangrijk punt te zijn...

filosoof 11 januari 2012 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5925957)

Er zijn honderdduizenden mensen , mogelijk miljoenen, generaties lang hier geboren en niet 'geïntegreerd' volgens de flamingantische definities.

Mam 11 januari 2012 23:09

Citaat:

Jongen, zie jij ze vliegen ofzo?
Als je iets "kwaad" over joden zegt, word je vervolgd. :lol:

Kasumi 11 januari 2012 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5925968)
Er zijn honderdduizenden mensen , mogelijk miljoenen, generaties lang hier geboren en niet 'geïntegreerd' volgens de flamingantische definities.

Niet geïntegreerd volgens de definitie van integratie.

filosoof 11 januari 2012 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5925910)
Waarom? Er bestaat zoiets als "vrijwillige deportatie" en het woord zelf houdt etymologisch toch geen dwang in?

:?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Etymonline
deport
late 15c., "to behave," from O.Fr. deporter "behave" (12c.), from de- "thoroughly, formally" + porter "to carry, bear oneself" (see port (3)). Original sense preserved in deportment. Meaning "banish" is first recorded 1640s, from Mod.Fr. déporter, from L. deportare "carry off, transport, banish, exile," from de- in its sense of "off, away" + portare "to carry" (but associated by folk etymology with portus "harbor"). "The two branches are treated by Darmesteter as historically distinct words in French" [OED]. Related: Deported; deporting.
http://www.etymonline.com/index.php?...earchmode=term

filosoof 11 januari 2012 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5925979)
Niet geïntegreerd volgens de definitie van integratie.

NL:http://www.nu.nl/algemeen/307747/inb...eerlingen.html
(en herinner je die NL Nationale inburgeringstest op de TROS, met glans gewonnen door Chinezen, ipv door Nederlanders.
http://immigratiehandboek.nl/forum/v...ic.php?p=64780
BE:http://www.hbvl.be/limburg/hbvl-leze...ringstest.aspx

Zou er iets mis zijn met de gehanteerde definitie van integratie? ;)

daiwa 11 januari 2012 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5925978)
Jongen, zie jij ze vliegen ofzo?
Als je iets "kwaad" over joden zegt, word je vervolgd. :lol:

Niet altijd.
Als je van Noord-Afrikaanse afkomst bent mag je ongestraft Joodse kinderen fysiek aanvallen en krijg je zelfs er nog een beloning bovenop, een gratis uitstapje Amsterdam.

Albrecht 11 januari 2012 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 5925900)

Neemt dat het zionistische aspect dan weg?

Kasumi 12 januari 2012 00:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5926009)

Zou er iets mis zijn met de gehanteerde definitie van integratie? ;)

Neen, enkel een lak aan kennis bij sommige autochtonen. Het is bekend dat migranten beter bekend zijn met onze wetgeving dan wijzelf, om ze te misbruiken.

Zoals het misbruik van regularisatie omwille van medische redenen aangeeft bvb.

Dixie 12 januari 2012 00:19

Citaat:

zijn enkel de orthodoxe joden (die herkenbaar zijn) top of allemaal?

Kasumi 12 januari 2012 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5926132)
zijn enkel de orthodoxe joden (die herkenbaar zijn) top of allemaal?

Hij was toch vol lof over de grote fraudeurs?

Supe®Staaf 12 januari 2012 00:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5925957)

Wie zich aan de wetten houdt, geen zware of lichte criminaliteit pleegt, en niet met het bedelhandje klaar staat, hoeft voor mijn part niet te integreren.

Dixie 12 januari 2012 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi (Bericht 5926141)
Hij was toch vol lof over de grote fraudeurs?

bron linkje van die grote fraude...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be