Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
dacht ik al...
( btw dat heeft niets te maken met een kind tweemaal te kunnen opvoeden hoor... je kan hier hooguit spreken over gemiddelden en niet over specifieke gevallen ... dat is voor alle andere bijzonderheden ook zo )
|
Het is niet omdat ik iets niet kan bewijzen dat ik daarom ongelijk heb. Jij kunt het ook niet bewijzen. Het is ter discussie en wat ter discussie is kan je niet als regel nemen.
Je vraagt iets te bewijzen dat niet te bewijzen valt en dan repliceer je met: "dacht ik al..." Schoon is dat. Maar helaas niet goed genoeg.
Citaat:
dat kan je zowat met alles
hangt er ook af wat je nog onder de noiemer 'wetenschappers' wilt rekenen , tiens
|
Dus jij weet het beter dan een kinderpsycholoog?
Citaat:
wel erg grappig
zolang er onzeker is... kiezen we het voor het 'zekere'
net dit laatste hangt af van de visie, tiens
dus houden we het maar bij een dogma
|
Helemaal niet grappig, maar pure realiteit. Stel dat zou blijken dat kinderen weldegelijk nadeel ondervinden zoals bepaalde wetenschappers beweren. Wie zal dan verantwoordelijkheid nemen? Of ga je dat ook weglachen?
Dat een kind doorgaans door een vader en een moeder wordt opgevoed is geen 'dogma' hoor. De Bewering dat de opvoeding door holebi evenwaardig zou zijn, staat al veel dichter bij de betekenis van het woord.
Citaat:
dat kinderen 'groot' worden onder het hoederscahp van heteros is zeker
dat kinderen 'groot' worden onder het hoederschap van 'homos' is evenzeer zeker
|
Dat staat niet ter discussie.
Citaat:
voor mij is er geen twijfel hoor
net zozeer voor wat betreft de gemeenschappelijke academische visie hierop...
|
Zoals ik zei en aantoonde met de link
http://www.telesaurus.be/nachtwacht/NW2uitz19.htm is die academische visie helemaal niet eensgezind over de kwestie. Je kunt wel zeggen dat er voor jou geen twijfel is, maar dat is een puur persoonlijke interpretatie die je niet kan staven.
Citaat:
maar als je dan toch wilt...
de cijfers spreken voor zich hé... laten we zekere voor het onzeker houden en alle kinderen ontrekken van heterohouderschap
|
Welke cijfers?
Citaat:
zwijg er dan ook over
het empirisch bewijs is reeds geleverd en zal blijven geleverd worden... veranderde wetgeving of niet
|
Eerst vraag je naar een bewijs en dan zeg je dat ik erover moet zwijgen?
Citaat:
dat is dan jouw persoonlijke keuze
... niet meer niet mender
je hebt dat al eens gebruikt als 'argument'
voor elk van zulke persoonlijke keuzes kan je een tegenvoorbveeld geven...
van wanneer laat men persoonlijke keuzes deel uitmaken van een collectief te beslissen keuze ?
|
Ik gebruik dat niet als argument maar als illustratie.
Jammer. Ik had beter van je verwacht.
Paulus.