![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het is zoals een partijgenoot van me schreef: jij bent een rotverwend kind dat alles wil. Precies daarom zal het niets worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Paulus
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je vraagt iets te bewijzen dat niet te bewijzen valt en dan repliceer je met: "dacht ik al..." Schoon is dat. Maar helaas niet goed genoeg. Citaat:
Citaat:
Dat een kind doorgaans door een vader en een moeder wordt opgevoed is geen 'dogma' hoor. De Bewering dat de opvoeding door holebi evenwaardig zou zijn, staat al veel dichter bij de betekenis van het woord. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jammer. Ik had beter van je verwacht. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 september 2006 om 17:44. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, je moet dat verstaan, bartje is er namelijk fier op dat hij het VB haat, dan is het moeilijk om in te zien dat er zelfs in abjecte politieke partijen allicht mensen zijn waar je een gesprek mee kan voeren.
![]() |
![]() |
#130 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we gaan weer geen potje ... weerleggen van weerleggen en weerleggen dat hebben we al eens doorstaan kortweg : 1) jij hebt geen enkle bewijs dat het inderdaad causaal zo is dus hou ermee op of hou het bij je louter persoonlijke mening gedeeld door wat 'wetenscahppers' ... daar hebt ik geen problemen mee waar ik wel problemen mee heb is dat jouw persoonlijke visie wet zou moeten zijn/worden 2) als je gestelde waar is leg ik me daar volkomen bij neer..; dat zei ik reeds verantwoordelijkheid staat hier dan niet ter discussie ik, of niet één ander iemand kan verantwoordelijk gesteld worden, van wat achteraf een foute inschatting zou zijn tegen alle beter weten in in het verleden referentiekader |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is mijn vraag aan u dan 1) het feit dat minderjarige seks zouden hebben ? 2) het feit dat minderjarige seks zouden hebben naar willekeurige keuze ? als dat 1) is : okay dan zijn we min of meer uitgeklapt... maar het een louter persoonlijke mening tegen de eventuele vrijheid van kinderen in als dat 2) is : wens ik toch wel eens een fatsoenlijk verklaring ... of blijft het bij een 'bah.. da's vies' en terug naar 1) ? met bedenking ofcourse er niets anders bij te sleuren ... wat je toch weer gaat doen ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de manier waarop hij van onderwerp veranderde en zo niet inhoudelijk moest antwoorden. Anyway, het was niet tegen jou.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 september 2006 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar je hebt gelijk het was niet tegen mij... gek hoor dacht dat het ook niet tegen jou was toen ![]() Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 19:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @paulus
een vraagje... je zei : als het aan mij ligt... blah blah er al eens bij stilgestaan dat het in een desbetreffende situatie helemaal niet aan jou ligt ook als het je eigen kinderen zou betreffen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2- U vindt het een vrijheid voor een kind, dat deze sex kan hebben met een meerderjarige. Rare gedachten bij het begrip vrijheid hebt u. Van sex met kinderen dat tot hiertoe aan het licht is gekomen was nog niet veel van vrijheid voor het kind te vinden, of u vindt vanwel. 3- Bent u nu in feite aan het hengelen voor aanvaarding van pedo's als volwaardige mensen zonder geestelijke gebreken dan kan ik u alleen maar aanraden hulp te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn wij om dat te zeggen (en van daaruit verder te redeneren) als zelfs de wetenschap daarover geen uitsluitsel geeft? Het blijft een onzekerheid, een risico. We kunnen kinderen niet lukraak aan dergelijk risico blootstellen, daar zijn ze ons te dierbaar voor. Ten minste, dat zouden ze moeten zijn. Citaat:
Zolang men niet met zekerheid kan zeggen dat kinderen kwalitatief evenwaardig opgevoed kunnen worden in een hetero- dan wel homogezin, moet men geen risico's nemen. Het gaat ten slotte om kinderen. Dat lijkt me belangrijk genoeg. Wie dat risico wel neemt is ook verantwoordelijk als het fout afloopt. Dat is nu eenmaal inherent aan een risico. De fout die men maakt, is dat men denkt in functie van het geluk van de holebi, meer dan aan het geluk van het kind. Holebi die echt met kinderen begaan zijn kunnen reeds jaar en dag zich melden als kandidaat pleegouder. Ook voor langdurige plaatsingen. Maar daar zijn ze opvallend afwezig. Dit gegeven sterkt het vermoeden dat het de holebi veel meer om hun rechten te doen is, dan om het welzijn van kinderen of het vervullen van een kinderwens. Dit horen ze natuurlijk niet graag, maar dat doet niks af aan de feiten uiteraard. Ik heb begrip voor de strijd naar gelijke rechten voor holebi door henzelf, maar betreur het dat zij daar kinderen voor gebruiken. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#137 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kan je dat ook verder verduidelijken of blijft het bij een 'ik vin dat niet kunnen ...' ? Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
ik ben aan het hengelen hoe je standpunt is ivm seks voor jongeren als het gaat over pedo's in de zin hoe jij en ik dat even begrijpen in deze context is dat volkomen uit den boze voor me maar dat hadden we dan ook naëifweg weggelaten in de veronderstelling dat moet ook zo ( anders zijn ze bij voorbaat schuldig bevonden ) doe je dat niet dan is het jouw ( onze ) plicht, of beter de plicht van de nederlandse overheid, deze misdadigers op te sluiten dus concreet had ik nou graag een antwoord gehad op mijn vraag waarom een kind dat je bv wel vrij laat in zijn seksuele ontplooiing met anderen gelimiteerd zou zijn tot zijn/haar leeftijdscategorie an sich niks anders bij sleuren dus ( je mag dat beperken tot een 'bah ... dat vind ik vies'..zoals je al enigszins deed je moet je anderszijds dan wel realiseren dat men dat collectief geen argument acht om de persoonlijke vrijheid van anderen te beperken ) Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 19:43. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we hebben dus slechts onze empirische verworven waarnemingen die zijn gunstig gezind en wijzen op geen enkel nadelig effect ( globaal gezien dan ) causaal verbonden met dat feit dus niet met andere zever hé.. zo kan je ook gaan stellen dat rosharigen of brillenkasten best maar niet aan kinderen zouden beginnen verder uit diezelfde empirische verworven kennis kan je stellen dat de opvoeding binnenin een heterogezin lange niet bevredigend ( tijdskader afhankelijk ) genoeg is... dus waarom kiezen voor onzekerheid ? maar blijkbaar weet jij beter ... tegen elke stroom in en tegen de professionele aanpak bij zo'n selectiebureau in je moet wel over ijzersterke argumenten beschikken ... gek dat ik er niets van zie Citaat:
je kan daarvan uitgaan maar dat is zuiver speculatie ik zal zelfs meer zeggen... daar waar het gaat over bv kindermishandeling etc DUIDT alles op dat we beter zouden afstappen van heterogezinnen dus waarom in onzekerheid blijven ? Citaat:
dus als achteraf ( ik zeg maar zowat 10 , 20 jaar ) zou blijken dat we het mis hadden NU kan je niemand verantwoordelijk stellen . Citaat:
( wat niet wilt zeggen dat het uitgesloten zou zijn dat er bepaalde holebis zo denken ) nogmaals het gaat over de openstelling tot kandidaatstelling niet meer niet minder als je dat niet erkend zal je kleur moeten bekennen en andere groepen ( die zijn statistisch wel zeker te vinden ) bv ook uitstluiten Citaat:
enig idee hoe het zit bij heterokoppels ? Citaat:
nog niks te feiten tot nu toe dan louter jouw gespeculeer hoe de vork nu precies in de steel zou zitten bij die holebis dat getuigt wel van een ontzettend wantrouwen tov die groep...terwijl je anderszijds geen vaste grond hebt om wat te staven misschien wordt het eens tijd dezelfde denkoefening te maken naar andere groepen toe ? of kan dat dan plots niet meer ? Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 20:03. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() daar hoort een mens gelijk Gaby Stroecken alvast niet bij ![]() of laat me me beter uitdrukken... ( want ik heb daar niks tegen ) daar horen geen maatschappelijke conclusies aan gekoppeld te worden door haar of een ander zich baserend op haar conclusies die in feite niets meer te maken hebben met het adoptievraagstuk maar tjah... je bent dus van mening dat dat ernistig debat er nooit geweest is ? Laatst gewijzigd door praha : 24 september 2006 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |