Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2007, 01:01   #183
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Nee, ik ben niet voor een Heel-Nederland, want ik denk niet dat men in NL zit te wachten om met de problemen van België geconfronteerd te worden. Ik ben alleen voor samenwerking van Vlaanderen (met of zonder Brussel) en Nederland. Uiteraard zullen er wel goede banden onderhouden moeten worden met Wallonië, of het nu onafhankelijk wordt of onderdeel van Frankrijk (en wellicht gedeeltelijk, prov. Luxemburg en de DG, van Luxemburg en/of Duitsland).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Omdat een land dat zo'n waardeloze mentaliteit heeft, niets bij Nederland te zoeken heeft. Samenwerken doe je omdat het voor beide partijen voordelig is. Samenwerking tussen NL en WAL is noch voor NL noch voor WAL voordelig: NL krijgt er communautaire problemen en een groot economisch kerkhof bij, WAL komt in een minderheidspositie in een staat die niet de zijne is. Dat is dus geen goed idee. Ik leg mij er niet bij neer, ik zie er gewoon niets in.
Evilbu en Dimitri,
Met respect voor jullie opvattingen maar jullie doen nu net of de walen een minderwaardig volk vormen. Dat is natuurlijk onzin. De houding van de walen is gebaseerd op de belgische constructie.
Verder zijn de Luxemburgers erg gecharmeerd van de Benelux en voor verdere samenwerking.
Zijn jullie het er niet mee eens dat als de belgische constructie wordt opgeheven de walen en de luxemburgers een plaats kunnen hebben binnen de verenigde nederlanden?
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden