Los bericht bekijken
Oud 20 mei 2009, 10:45   #36
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Tegen beter weten in begin ik hier echt het gevoel te krijgen dat jij niet snapt wat het cordon sanitair in essentie is.

Ik zal het U zo eenvoudig mogelijk uitleggen.

Hier gaan we....

Men neme een kopstuk/verkozene/mandataris van het VB.
Deze gaat naar een kopstuk/verkozene/manadataris van ELKE (= ALLEMAAL/TUTTI/ ALLEN/DE VOLLEDIGE ALLESOMVATTENDE QUANTITEIT) andere politieke formatie.
Hij zegt (op zijn twee knietjes zittende): ik zou heel graag met jou een coalitie vormen, eentje waarbij ik helemaal niets (nothing, rien de bouch, noppes) te zeggen heb en jij alles. Eentje waar jij al jouw programmapunten mag uitvoeren en ik geen enkel.

Wat zegt die andere?

NOPE/NON/NEEN/NOPPES/NEGATIEF

Begin je het zo'n beetje te snappen P?

Ik snap wel uw verwarring hoor P.
Het is uiteraard uit pure schaamte en omdat een gedeelte van het electoraat deze schande afstraft dat de bedenkers nu de vlucht vooruit kiezen en het cordon (zoals alle andere calamiteiten) in de schoenen schuiven van diegene die zich wegens datzelfde cordon niet kan/mag verdedigen.
Oh maar ik ben voorstander van het cordon; wordt gedragen door een meerderheid van de vlamingen dus dat zit wel snor.
Ik vroeg me gewoon af hoe de belangers het VB willen zien besturen indien er geen cordon is.
Maar blijkbaar is die abstractie niet mogelijk voor je.
En ik begin te snappen waarom: het uitzicht op verantwoordelijkheid betekent keuzes maken en stoppen met modder gooien.
2 dingen waar het VB blijkbaar een hekel aan heeft.

PS: waarom staat Morel dan zo te verkondigen deze week dat het VB in Schoten een meerderheid zal vormen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen?
Weet zij dingen die jij niet weet? (disclaimer: da's een rethorische zenne)
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden