Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2010, 09:52   #297
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is met de vaatwas.
ik denk dat er voldoende mensen zijn die dat kunnen leren zonder eerst ervaring te hebben opgedaan.
maar ja, als niemand willen die ze nog efkes uitleg gaan moeten geven, of die in de eerste week niet zal werken alsof ie dat al jaren doet, dat moet ge natuurlijk ook niet zagen als ge niemand vindt.
Om een hard voorbeeld uit de realiteit te nemen.

Mijn werkgever betaald me €2930.12 brutto maandloon. Daarvan houd ik €1921.6 over. Totale loonkost voor mijn werkgever is €3923.12

Na aftrek van alle belastingsvoordelen zoals HHyptheek, pensioensparen, levensverzekeringen, groene investeringen, lange termijnsparen en de kosten voor een belastingsconsulte, krijgen we €3900 terug dit bedrag delen door 24= €162,5 per maand dat we eigenlijk teveel belastingen betaald hebben.

Als ik deze totalen even doorreken, is het niet abnormaal dat een werkgever zelfs geen uur in directe opleiding wil investeren. Al was die opleiding maar om een label op een bus Dreft te lezen. Uiteindelijk, voor een zelfstandige is die €XXXXX aan jaarlijkse belastingslast minder persoonlijk inkomen.

Stel, "we" nemen een koffiemadam aan. Brutto €1680, netto voor haar €1100, totaal voor "ons" €2800. Wie nemen we aan? De 19 jarige jongedame , net van school, of de 51 jarige matrone?

Laatst gewijzigd door maddox : 25 juni 2010 om 09:55.
maddox is offline   Met citaat antwoorden