![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#241 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ni overal zenne
goeie werkgevers die iets aantrekkelijk kunnen bieden krijgen hun volk wel binnen. 43 kandidaten aangemeld op 2 dagen, voor 2 jobs, da's keuze ten over, niet? misschien wordt het tijd dat werkgevers zich ook eens bezinnen over wat ze allemaal eisen van hun personeel, naast de gewone jobinhoud. en de overheid zou zich beter ook eens beraadslagen. (moet je wel eens een regering voor hebben). maar wat JIJ doet, is het allemaal op de kop van de werklozen smijten. Niet alleen op de kop van de langdurig werklozen (waarvan er dan nog een deel gewoon in 't verkeerde statuut zitten en niet allemaal werkonwillig zijn), maar ook op de kap van de kortdurend werklozen, en ook niet op d�*t deel van de kortdurend werklozen dat langdurig werkloos wil of zal worden. Denk dat de werklozen het ook daar wel een beetje mee gehad hebben, hoor. Je bent immers niet de enige (hoewel nu wel één van de weinige met zulke belachelijke redeneringen). 'k heb er in mijn omgeving (persoonlijk maar vooral professioneel) toch al een heel aantal diep in de put zien stuiken omdat hun pogingen om werk te vinden geen vruchten afleggen. Wat anderen denken te bereiken, of wat voor fun ze erin zien om die mensen lui of "halve venten" te noemen die beter zouden verlaten worden door hun vrouw, snap ik eigenlijk niet goed. Of staan roepen dat ze maar beter rap geschrapt worden, want ja, dan zullen ze allicht ineens wél aan de slag mogen. Dat geldt voor de mensen die maar thuis zitten en geen zin hebben om te werken, maar niét voor die andere mensen. Je bereikt niéts door veralgemeningen. En ja, ik ben iemand die de verdediging van die mensen op mij wil pakken als ze weer eens onterecht door 't slijk gejaagd worden. Ik heb zelf geen problemen met het vinden van een job, heb er ook nog maar 1 keer zelf enen moeten zoeken, maar ook nog nooit problemen gehad met het vinden van de juiste personen als ik zelf ingeschakeld werd om aanwervingen mee te organiseren.
|
|
|
#242 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
juist eens aan 't kijken geweest naar de jobs in m'n regio en blijkbaar vragen ze zelfs al ervaring bij een vacature voor afwasser
|
|
|
|
#243 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb me kannidaat gesteld voor de job als mechanieker, krijg ik per brief de informatie dat ik geen diploma, (heb een gelijkgestelde A2 mechanica) noch ervaring heb(ben nog maar 20 jaar aan't werk, vooral als mechanieker en lasser). Raar maar waar, ik heb nochtans mijn Cv en een copie van mijn diploma opgestuurd. Ik zal er maar van uit gaan dat mijn CV maar in't Frans had moeten zijn.
|
|
|
|
#244 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't is nog hard werken op rare uren ook.
|
|
|
|
#245 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
|
#246 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik denk dat er voldoende mensen zijn die dat kunnen leren zonder eerst ervaring te hebben opgedaan. maar ja, als niemand willen die ze nog efkes uitleg gaan moeten geven, of die in de eerste week niet zal werken alsof ie dat al jaren doet, dat moet ge natuurlijk ook niet zagen als ge niemand vindt.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 juni 2010 om 19:57. |
|
|
|
|
|
|
#247 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
http://www.klasse.be/leraren/archief.php?id=12486
'If the misery of our poor be caused not by the laws of nature, but by our institutions, great is our sin' - Charles Darwin, Voyage of the Beagle Vakbonden strooien voetzoekers rond tijdens betogingen NADAT ze zichzelf eerst beschermen met oordopjes! Steun het Europees Burgerinitiatief. Teken de petitie: https://ec.europa.eu/citizens-initia...dex.do?lang=nl |
|
|
|
|
|
|
#248 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
misschien heb je gewoon te weinig ervaring met treinen.
|
|
|
|
#249 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#250 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik betwijfel het of een klant het zo erg vindt dat zijn bord uit de vaatwas is gehaald door iemand die nog geen ervaring had ervoor.
|
|
|
#251 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Idd aan die scholen mag eens serieus gesleuteld worden, niet afgeschaft maar bijgestuurd.
|
|
|
|
#252 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En in realiteit stellen zich inderdaad niet van die problemen zoals ik ze voorstel, omd�*t mensen nu eenmaal niet doen wat jij van hen wel verwacht, nl. jobs zoeken met compleet oncompatibele uren op verre afstand van huis. Jij zou die realiteit graag veranderd zien, die mensen zijn immers lui.
|
|
|
|
#253 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#254 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar om te weten of de job compatibel is of niet moet men zich wel eerst eens gaan aanmelden en informeren nietwaar?
|
|
|
|
#255 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En neen, ik ben slim genoeg om te weten dat een voltijdse job in 2 ploegen in Limburg niét compatibel is met mijn gezin. Wat moet ik ze vragen?
|
|
|
|
#256 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je mag het er anders eens uithalen. Daarbij soit als we nog eens wat straffer mogen zijn, er staan momenteel een beetje meer dan 3000 jobs open op een totaal van 200'000 werklozen of zelfs meer. Welk excuus kan men daar voor verzinnen? hé t' is waar nietwaar, de teller zou om en bij de nul moeten staan met zoveel werklozen immers. Nu moet men toch al straf uit de hoek komen om nu nog te zeggen dat ze allemaal te ver en te slechte uren en te slecht loon hebben.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 juni 2010 om 21:26. |
|
|
|
|
|
|
#257 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeger had m'n pa bij z'n vorige werkgever altijd een mooi werkschema, redelijk vaste uren, uitzonderingen op tijd doorgegeven. Nu, andere werkgever, krak dezelfde job, met soms dagen dat hij daar 3u met zijn vingers zit te draaien overdag maar dan 's avonds wel moeten overwerken, of de vrijdag komen ze vragen of hij de zaterdag wil komen terwijl hij altijd duidelijk gezegd heeft dat hij niét de zaterdag wil werken. Of hij moet taken doen die absoluut niet in zijn functiebeschrijving staan. Daar staat tegenover dat hij 's ochtends wel 20 minuten langer naar 't werk moet rijden, terwijl een klein beetje flexibiliteit van de werkgever ervoor zou kunnen zorgen dat hij er maar 20 min over doet ipv 50... Gewoon hem toevertrouwen dat hij de camion op de andere staanplaats zet is voldoende... Maar 'regels zijn regels'. Dat wordt slopend na een tijd hoor. Hij deed z'n job vroeger héél graag, nu staat hij 3 jaar voor z'n pensioen en sleept hij zich iedere dag naar 't werk met het idee van "wat gaat er vandaag weer gebeuren". Niet teveel klagen, zie da ge ontslagen wordt... Triestig ze. De jongere werknemers zijn al gaan lopen, maar als 60+ is dat niet zo slim natuurlijk. Flexibiliteit, ook qua uurregeling, moet van twee kanten komen. Dat is iets wat toch dikwijls ontbreekt (niet enkel bij m'n pa, da's helaas maar 1 van de voorbeelden).
|
|
|
|
#258 |
|
Burgemeester
|
Maar vergeet vooral niet om te blijven werken en NIET op pensioen te gaan, hé. Dat is namelijk profiteren, hé. Dat doen échte mannen zoals jij niet! Alleen maar in een land als België vol 'sissies' gaan ze op pensioen. Kijk, in Aziatische landen, bestaat dat gewoon niet, een pensioen. Dat vind ik pas stoer! Al die gepensioneerden hier op hun koersfiets volledig in tenue, werken nondeju!
|
|
|
|
|
#259 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zie de zogenaamde 'spanningsindicator'. Er zijn tegenwoordig ongeveer 6 niet-werkende werkzoekenden per vacature. Dan is het logisch dat die niet allemaal een job vinden. Je doet precies of het is zo dat als er 3000 jobs ingevuld worden (dat cijfer lijkt me trouwens sterk :-/) dat er dan maar 197000 werklozen meer zijn. Maar dat klopt niet eh, er komen ook iedere dag werklozen bij. Het merendeel van de vacatures wordt ingevuld, net zoals de meeste mensen die werkloos raken ook een job vinden zonder eerst langdurig werkloos te moeten zijn. Vandaag zijn er ongeveer 200000 werklozen en je zegt: kijk! 200000 werklozen! kunnen die geen werk zoeken! Volgende week zijn er nog altijd 200000 werklozen en je zegt: kijk! nog altijd zoveel! die hebben gewoon allemaal niks gedaan, niks gezocht! luiaards!! je lijkt daarbij compleet te negeren dat van die werklozen er ondertussen een nieuwe job hebben, en er nieuwe werklozen bij gekomen zijn. Een deel werkloosheid (en een deel oningevulde vacatures) is trouwens nodig, anders zit er geen verschuiving op de arbeidsmarkt en veel groei heb je dan ook niet. Niet zoveel werklozen als nu, omdat er nog steeds te weinig vacatures zijn om die allemaal in te vullen, en er is een probleem van een te grote groep langdurig werklozen. Er is ook een probleem van bepaalde vacatures die moeilijk ingevuld geraken. Maar zoals jij naar die cijfers kijkt is gewoon te dol voor woorden.
Laatst gewijzigd door Nynorsk : 24 juni 2010 om 21:37. |
|
|
|
|
|
|
#260 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
onzin verkopen en komen bleiten dat ge geen personeel vindt dat voor u wil werken
|
|