Los bericht bekijken
Oud 17 april 2012, 01:27   #123
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat zijn uitlatingen voor Uw rekening. Ik loop niet zo warm van volknationalisme.
Ik heb het over democratie, mijnheer. Een staat waarin het belang van het volk niet primeert, is geen democratie.

U verdedigt hier de stelling van de gelukkig zeldzame BUB gekken, die kennelijk vinden dat de grootste politieke partij van uw land, zegge deze die de grootste volksvertegenwoordiging in uw Belgisch parlement uitmaakt, zou moeten verboden worden.

Ik kan mij niet inbeelden dat een mens met voldoende intelligentie en burgerzin dergelijke vanuit democratisch oogpunt misdadige stelling zelf kan bedenken, dus het kan niet anders dan dat voormelde gekken er op één of andere manier zijn in geslaagd om u wijs te maken dat de democratie niet hoeft te worden voorgestaan doch dat daarentegen ten allen prijze het voortbestaan van het Belgisch staatsbestel moet worden bestendigd.

Ik weet dat geïndoctrineerde personen niet zomaar met rationaliteit en logica te overtuigen zijn, maar vraag u niettemin om uw verstand te gebruiken, en u niet door volkomen misplaatst staatsnationalisme te laten verblinden. Laat u niet meeslepen door de waangedachten van voormelde paar gekken die het overduidelijk niet goed voorhebben met hun landgenoten, en dus ook niet met u.

Ik wens u toe hetgeen ik oprecht alle Vlamingen en Walen toewens, vermits in mijn overtuiging elk mens het verdient : dat u ooit in een democratie moogt leven. En zelfs als u persoonlijk niet mocht beseffen wat u mist, gun tenminste uw medeburgers het recht op het leven in een democratie.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden