Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 april 2012, 20:47   #101
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ah bon, wat schiet er dan nog over van Tsjecho-Slowakije ? Die staat is gewoon van de atlas geveegd. Als dat geen definitie is van staatsgevaarlijk...
Nee, dat is geen definitie van staatsgevaarlijk. Tsjecho-Slowakije is gewoon verdwenen en daar leeft de wereld in vrede mee.
Oud 16 april 2012, 20:48   #102
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verdwijnen van Tsjecho-Slowakije was staatsgevaarlijk voor de staat Tsjecho-Slowakije.
Kan je toch even aangeven waar Tjechoslowakije ergens te vinden is op de wereldkaart? Ben je zeker dat je je het bestaan daarvan niet ingebeeld hebt?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  romrijk.jpg‎
Bekeken: 114
Grootte:  773,5 KB
ID: 85477  

fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 20:48   #103
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verdwijnen van Tsjecho-Slowakije was staatsgevaarlijk voor de staat Tsjecho-Slowakije.
Oud 16 april 2012, 20:49   #104
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Hadden de Ollanders destijds maar wat meer daadkracht getoond in het verbieden van separatistisch extremisme
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 20:57   #105
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waar woont die meneer "staat Tsjechoslowakije" eigenlijk? Hoeft hij een proces ingespannen?
Oud 16 april 2012, 21:12   #106
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er zijn 2 nieuwe staten ontstaan.
Ze zijn erkend door al de EU-landen.
Momenteel stellen ze het relatief goed, wat niet kan gezegd worden v.h. unitaire Belgie.

Dat ze het relatief goed stellen zijn uitspraken voor jouw rekening. Het feit dat er nu 2 staten zijn en de oude staat is verdwenen geeft een goede definitie weer van het woord "staatsgevaarlijk".

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 21:13   #107
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee, hij voert argumentatie voor de stelling dat België een Vlaming-gevaarlijke staat is.
Je wil argumenteren dat de Belgische staat een gevaar is ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 16 april 2012, 21:14   #108
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Nee, dat is geen definitie van staatsgevaarlijk. Tsjecho-Slowakije is gewoon verdwenen en daar leeft de wereld in vrede mee.
Iets dat een staat kan doen ophouden met te bestaan dat is wel degelijk de definitie van staatsgevaarlijk.

Oud 16 april 2012, 21:16   #109
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
En waar woont die meneer "staat Tsjechoslowakije" eigenlijk? Hoeft hij een proces ingespannen?
Een staat is geen meneer.

Oud 16 april 2012, 21:19   #110
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je definitie van staatsgevaarlijk is gewoon reinste nonsens. Het veronderstelt het ijveren naar het omverwerpen van de bestaande orde, niet de wens om deze orde democratisch te veranderen.

Overigens is een staat inderdaad geen meneer, ze heeft dan ook geen persoonlijke rechten die je ze schijnbaar toedicht ("er wordt iemand geschaad").
Oud 16 april 2012, 21:20   #111
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef die mens eens een nieuw schup, want na zo hard blijven graven moet die al helemaal bot zijn.
Oud 16 april 2012, 21:22   #112
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Je definitie van staatsgevaarlijk is gewoon reinste nonsens. Het veronderstelt het ijveren naar het omverwerpen van de bestaande orde, niet de wens om deze orde democratisch te veranderen.

Overigens is een staat inderdaad geen meneer, ze heeft dan ook geen persoonlijke rechten die je ze schijnbaar toedicht ("er wordt iemand geschaad").
Die definities laat ik voor jouw rekening.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 april 2012 om 21:23.
Oud 16 april 2012, 21:23   #113
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wil argumenteren dat de Belgische staat een gevaar is ?
Dat is overduidelijk.
Oud 16 april 2012, 22:10   #114
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Mannekes, de enige bedreigingen voor het voortbestaan van de Belgische staat zijn de Belgische staat zelf en de Europese Unie. 't Zijn de Belgische staat en de EU die staatsgevaarlijk zijn. Hoog tijd om die twee te verbieden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 april 2012 om 22:10.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:17   #115
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iets dat een staat kan doen ophouden met te bestaan dat is wel degelijk de definitie van staatsgevaarlijk.
Ach mijnheer ViveLaBelgique, u maakt van een muizenscheet een donderslag : een staat is slechts een tijdelijk politiek verband, nietwaar. Een staat die verdwijnt wordt door een andere vervangen, of gaat op in een andere. Dat verandert niets aan het volk dat er woont.

Als ik morgen met een huurlingenleger de huidige staat België binnenval (quod non, wees gerust), dan wordt het gebied waar u nu woont de staat “Gwyland”. Laten we er maar een monarchie van maken, vermits u daar reeds allen aan gewend bent, en het kennelijk probleemloos slikt.

Dan wordt u allen geacht de Gwylandse vlag uit te hangen en te groeten, het Gwylands volkslied te zingen, en dan krijgt u allen een Gwylandse identiteitskaart. Dan zal ik als koningin Gwylan met gans mijn familie op uw aller kosten leven (begin maar al wat extra centen opzij te leggen), en zullen er kwieten op dit forum zijn die alles wat mij betreft met een hoofdletter schrijven, net zoals er kwieten zullen zijn die hier de staat Gwyland met hand en tand zullen verdedigen zoals ze dat nu met de staat België doen, tegen elke logica en rationaliteit in.

En dan zullen er nog steeds, net als nu, zogenaamde “nationalisten” zijn die Vlaanderen of Wallonië voorstaan, en aldus “staatsgevaarlijk” zijn voor de staat Gwyland. Maar geen erg : mijn staatsveiligheid zal daar desnoods wel een mouw aan passen, en wees er van overtuigd dat ik bij mijn “onderdanen” voldoende politiekers zal vinden – desnoods voormalige Italianen – die om de eigen glorie of om de centen of om beide bereid zullen zijn om mijn Gwylands staatsregime te steunen en voor te staan, ook als dat ten koste van de democratie is.

Maar dat alles zal niets veranderen aan de realiteit dat Gwyland, net als België nu, bevolkt wordt door enerzijds een meerderheid Zuid-Nederlanders (zegge Vlamingen), en anderzijds, naast een paar tienduizend Duitsers en nog véél meer allochtonen, door een minderheid Fransen (zegge Walen). En dat zal derhalve niets veranderen aan de realiteit dat het “Gwylandse volk” of de “Gwylandse natie” nooit zullen bestaan net zo min als het “Belgisch volk” of de “Belgische natie” ooit hebben bestaan, al zal het mij en mijn staatsregime niet beletten om mensen als u wijs te maken dat het wel zo is...

Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 april 2012 om 22:22.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:31   #116
Dazi Martina
Banneling

Standaard

..man man man.....ik snap niet waarom iedereen zich druk maakt in een marginale vereniging van circusartiesten die dan nog voornamelijk de smerige blauwe europese vod als symbool hebben dan de Belgische tricolore. De NV-A is een walgelijke partij, een partij van "rijk volk eerst" maar ze vertegenwoordigen helaas wel een heel hoop burgers dus verbieden is complete waanzin. De BUB is al even marginaal als ShariahForBelgium of de Baarle Werkgroep. Prutsverenigingen van 3 man en een paardekop die wanhopig smeken om media-aandacht. Hans De Cauter zou zelfs een agent van de Federale politie afzuigen om toch maar 5 minuten in het nieuws te komen...
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:33   #117
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ach mijnheer ViveLaBelgique, u maakt van een muizenscheet een donderslag : een staat is slechts een tijdelijk politiek verband, nietwaar. Een staat die verdwijnt wordt door een andere vervangen, of gaat op in een andere. Dat verandert niets aan het volk dat er woont.

Als ik morgen met een huurlingenleger de huidige staat België binnenval (quod non, wees gerust), dan wordt het gebied waar u nu woont de staat “Gwyland”. Laten we er maar een monarchie van maken, vermits u daar reeds allen aan gewend bent, en het kennelijk probleemloos slikt.

Dan wordt u allen geacht de Gwylandse vlag uit te hangen en te groeten, het Gwylands volkslied te zingen, en dan krijgt u allen een Gwylandse identiteitskaart. Dan zal ik als koningin Gwylan met gans mijn familie op uw aller kosten leven (begin maar al wat extra centen opzij te leggen), en zullen er kwieten op dit forum zijn die alles wat mij betreft met een hoofdletter schrijven, net zoals er kwieten zullen zijn die hier de staat Gwyland met hand en tand zullen verdedigen zoals ze dat nu met de staat België doen, tegen elke logica en rationaliteit in.

En dan zullen er nog steeds, net als nu, zogenaamde “nationalisten” zijn die Vlaanderen of Wallonië voorstaan, en aldus “staatsgevaarlijk” zijn voor de staat Gwyland. Maar geen erg : mijn staatsveiligheid zal daar desnoods wel een mouw aan passen, en wees er van overtuigd dat ik bij mijn “onderdanen” voldoende politiekers zal vinden – desnoods voormalige Italianen – die om de eigen glorie of om de centen of om beide bereid zullen zijn om mijn Gwylands staatsregime te steunen en voor te staan, ook als dat ten koste van de democratie is.

Maar dat alles zal niets veranderen aan de realiteit dat Gwyland, net als België nu, bevolkt wordt door enerzijds een meerderheid Zuid-Nederlanders (zegge Vlamingen), en anderzijds, naast een paar tienduizend Duitsers en nog véél meer allochtonen, door een minderheid Fransen (zegge Walen). En dat zal derhalve niets veranderen aan de realiteit dat het “Gwylandse volk” of de “Gwylandse natie” nooit zullen bestaan net zo min als het “Belgisch volk” of de “Belgische natie” ooit hebben bestaan, al zal het mij en mijn staatsregime niet beletten om mensen als u wijs te maken dat het wel zo is...
Ik begrijp niet echt hoe Uw raison aansluit bij dit debat. Dat neemt niet weg dat het een aardig stukje proza is dat beter verdient. U kan het beste er een nieuw topic over openen.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 16 april 2012 om 22:33.
Oud 16 april 2012, 22:43   #118
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet echt hoe Uw raison aansluit bij dit debat. Dat neemt niet weg dat het een aardig stukje proza is dat beter verdient. U kan het beste er een nieuw topic over openen.
Mijnheer ViveLaBelgique, u hebt het hier meermaals over "staatsgevaarlijk", te lezen als "gevaarlijk voor het voortbestaan van de staat", en u hebt het in dat verband over de staat die nu "België" heet.

Ik tracht u enkel duidelijk te maken dat het belang van een "staat" zéér relatief is. In democratisch opzicht telt het belang van het volk.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 16 april 2012 om 22:43.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 22:55   #119
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijnheer ViveLaBelgique, u hebt het hier meermaals over "staatsgevaarlijk", te lezen als "gevaarlijk voor het voortbestaan van de staat", en u hebt het in dat verband over de staat die nu "België" heet.

Ik tracht u enkel duidelijk te maken dat het belang van een "staat" zéér relatief is. In democratisch opzicht telt het belang van het volk.
Dat zijn uitlatingen voor Uw rekening. Ik loop niet zo warm van volknationalisme.

Oud 16 april 2012, 23:05   #120
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn uitlatingen voor Uw rekening. Ik loop niet zo warm van volknationalisme.
Wat is er volgens u dan problematisch aan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be