Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2017, 22:27   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste vrouwen die thuis zitten waardoor onze sociale zekerheid onder druk zou staan genieten in 90% van de gevallen van een uitkering en dit in tegenstelling tot huisvrouwen. blijkbaar begint u alles door elkaar te halen. het lijkt me logisch dat vrouwen die genieten van een werkloosheidsuitkering ook echt op zoek gaan naar werk.
Ik spreek niet over die vrouwen, want die zijn op zoek naar werk. Anders kregen ze die uitkering niet.

Citaat:

En waarom zouden thuisblijvende vrouwen niet meer van deze tijd zijn ? Vindt U de dagelijkse files dan wel van deze tijd ? Of de echtscheidingen bij de vleet ? Of de depressies en burn outs opdat mensen de ratrace niet meer kunnen bolwerken ? Of het gehol met kinderen van links naar rechts van onthaalmoeder naar grootouders naar kinderkribbe naar opvang dan wel van deze tijd ??
Het is net dat thuisblijvende vrouwen bijzonder zwak staan bij een echtscheiding. En burn outs en depressies: thuisblijven is de highway naar een depressie.

Citaat:
U mag uw tijd hebben ...ik ben er niet jaloers op . Integendeel. Ik kan enkel met heel veel weemoed terugdenken aan de warme thuis die wij hebben gehad in dat iets minder mooie huis..Iets waar uw kinderen nooit van zullen kunnen meepraten in hun mooie huis maar zonder echte thuis.
Ik heb een goede band met mijn ouders. Je doet net alsof ouders die gaan werken hun kinderen iets te kort doen, maar het tegendeel is waar. Mijn kinderen zien hun grootouders vaker, wat er ook voor zorgt dat zij een goede band met hun kleinkinderen hebben. Wat er ook voor zorgt dat wij onze ouders ook vaker zien, wat zij ook nog eens plezant vinden. Bij ons zijn de familiebanden hechter sinds dat ze meehelpen met de opvang. En ik ga ook bij mijn ouders meehelpen in de tuin, het gras afrijden, mijn ma rondrijden als ze naar het ziekenhuis moet, enz....tot financieel bijspringen indien nodig.

Maar ik heb mijn ouders altijd weten werken dus ik vind dat normaal. Mijn kinderen gaan hun ouders ook altijd weten werken, dus zij gaan dat ook normaal vinden.

Ik kan mij inbeelde dat in gezinnen waar niet gewerkt wordt, of minder, kinderen sneller ook niet gaan werken.

Ieder zijn keuze, maar niet zagen dat de kinderen van een gezin met werkende ouders meer kansen krijgen in het leven dan die van een gezin waar een ouder thuisblijft.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden