![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens je kan het ook anders zien. Een man die zijn vrouw graag ziet gunt haar misschien dat plezier om niet buitenshuis te moeten gaan werken....Niet alle mannen zouden daar blij mee zijn om hun BMW (dankzij de pree van madam) te vervangen door een tweedehands Dacia. Ik denk dat de meeste mannen dat eigenlijk niet zouden willen dat hun vrouw thuis blijft en het met minder te moeten stellen dat denk ik er van. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 21:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Nog iets, naar op school:
Kinderen van moeders die: niet werken de taal niet machtig zijn arm(er) zijn zijn veelal vogels voor de kat. Allochtone kinderen vaak. Als de moeder gaat werken, leert ze sneller de taal, hebben ze meer centen, en heeft dat kind ook meer kansen omdat hij ook beter het Nederland oppikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
So what ? Al eens bij stilgestaan dat een vrouw met 2 academische graden liever niet thuis zit ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al eens bij stilgestaan dat sommige vrouwen met een hogere opleiding misschien wel willen thuis zijn omwille van bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld kleine kinderen)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat met niet over het recht om huismoeder te zijn. Het gaat me over het feit dat ze daar een belastingvoordeel voor moeten krijgen. Als katholiek ben jij uiteraard pro, dus ik denk niet dat wij nog veel moeten discussieren Jan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al eens bij stilgestaan dat sommige mannen met een hogere opleiding misschien wel willen thuis zijn omwille van bepaalde omstandigheden (bijvoorbeeld kleine kinderen)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Schaffen we ook andere premies dan ook af? Als bijvoorbeeld ouderschapsverlof? Enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vrouwen die huisvrouw worden vinden moeilijk de weg naar de arbeidsmarkt als ze opeens beslissen dat het welletjes is geweest. Soms hebben ze ook geen andere keus: scheiding, een man die ziek wordt, weduwe,...maar zoek maar eens als 45 jarige vrouw met 0 jaar werkervaring werk....het worden laagbetaalde klotejobs of niks. En dan tuimel je zo de armoedestatistieken in. De werkzaamheidsgraad bij vrouwen is veel te laag waardoor onze sociale zekerheid onder druk blijft staan. Meer vrouwen aan het werk = betaalbaarheid van de pensioenen wat beter. Ook voor het kind is een thuisblijfmoeder slecht. Het is bewezen dat een moeder die werkt, een inkomen heeft en de Nederlandse taal onder de knie heeft, een goede zaak is voor de kans op een diploma voor een kind. Daarom vind ik dat het financieel aanmoedigen van thuisblijven niet meer van deze tijd is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja,ja. De vrouw van mijn schoonbroer was regentes in de naad. Geen hogere opleiding dus en te simpel om af te slachten. Op zeker ogenblik werd haar een betrekking aangeboden in een school rond Brussel. Een drama! Want ze had ondertussen een kleine; haar Vikske genoemd. Zij wist niet beter dan op het aanbod te reageren met de opmerking dat ze liever bij haar Vikske thuis bleef. Achteraf had ze miserie en kwam uithuilen. Ze zou mij graag voor haar stootkar gespannen hebben. Ik heb toen simpelweg de vraag gesteld wie hier feitelijk het diploma van regentes had. En dat ik ervan uitging dat zij dus beter een brief met verantwoording voor haar stommiteiten kon schrijven. Wie de brief schreef weet ik nu nog niet. Alleszins niet zij zelf. Jaren nadien hebben ze haar gedropt in een school als studiemeesteres. Die job kon ze wel aan schijnbaar. Je weet wel. Dagelijks de afwezigen gaan noteren en zo verder en onder de middag nagaan of er geen adolescenten de school verlieten om een pint te gaan drinken. Wat een job!!!! ![]() Maar het zijn mijn zaken niet. Ik gun het haar. Laatst gewijzigd door werkman : 22 oktober 2017 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil wel eens het bewijs zien dat een "thuisblijfmoeder" slecht is voor een kind. U vergroot hier een specifiek probleem van taalachterstand, net alsof dit het geval is bij alle situaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aangezien uw situatie en bevindingen steeds afwijkt va hetgeen alle anderen beweren kan je natuurlijk steeds een boompje opzetten over uw andere vaststellingen Jan. Anderen vergroten ook steeds problemen. En omdat dat niet het geval is in alle situaties hebben ze dus "d'office" weeral ongelijk. Jan , jan!!! ge zet verdorie steeds een olifantkop op een paardenlijf om dat lijf bewegingloos te krijgen en te verzanden in oeverloos gezwets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb op school zo veel vakken gehad waar ik nooit iets mee heb moeten en of kunnen aanvangen...zonde toch van al de moeite die die leraars zich hebben getroost voor niks.Hoeveel geld is daar aan verloren gegaan ? Sommige mensen kweken in sportcentra spieren als van stieren om daar daarna mee achter een bureau te zitten...zonde toch dat ze die spiermassa nooit ten dienste stellen van de gemeenschap Ik hoop dat dit u doet inzien dat uw argumenten op niets stoelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het hier over vrouwen die altijd thuisblijven, en geen enkele werkervaring opbouwen. Ik ben met je akkoord dat als er bijvoorbeeld kleine kinderen zijn, het mogelijk moet zijn om een van de partners (of beiden) even thuis te blijven of minder te werken. Dat is normaal. Maar huisvrouwen die altijd thuisblijven, is dat wel iets wat we fiscaal moeten aanmoedigen ? Mensen mogen dat kiezen, maar moeten we dat aanmoedigen ? Ik vind van niet. Ik geef u een voorbeeld: een man van 50 krijgt 300 euro netto meer omdat zijn vrouw thuiszit. Er zijn geen kinderen meer. Moeten we als maatschappij die mensen belastingvoordeel geven ? Waarom krijgt een alleenstaande dat niet ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw redenering is pas logisch en coherent als u bijgevolg ook tegen andere stelsels bent. De overheid moet volgens u immers geen persoonlijke keuzes financieel aanmoedigen. Eigenlijk betekent dat bijgevolg ook dat de overheid ook niet in de andere richting iets aanmoedigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zouden thuisblijvende vrouwen niet meer van deze tijd zijn ? Vindt U de dagelijkse files dan wel van deze tijd ? Of de echtscheidingen bij de vleet ? Of de depressies en burn outs opdat mensen de ratrace niet meer kunnen bolwerken ? Of het gehol met kinderen van links naar rechts van onthaalmoeder naar grootouders naar kinderkribbe naar opvang dan wel van deze tijd ?? U mag uw tijd hebben ...ik ben er niet jaloers op . Integendeel. Ik kan enkel met heel veel weemoed terugdenken aan de warme thuis die wij hebben gehad in dat iets minder mooie huis..Iets waar uw kinderen nooit van zullen kunnen meepraten in hun mooie huis maar zonder echte thuis. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |