Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 oktober 2017, 22:16   #101
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er kunnen omstandigheden zijn waarom een vrouw "altijd" thuisblijft. Bijvoorbeeld wanneer er een zwaar gehandicapt kind in het gezin is.

Uw redenering is pas logisch en coherent als u bijgevolg ook tegen andere stelsels bent. De overheid moet volgens u immers geen persoonlijke keuzes financieel aanmoedigen. Eigenlijk betekent dat bijgevolg ook dat de overheid ook niet in de andere richting iets aanmoedigt.
De overheid moet geen zaken aanmoedigen die (grote) negatieve effecten hebben. Die zijn hier wel degelijk.

De overheid moet dat evenzeer ook niet verbieden.

Overigens, waarom zou u niet thuisblijven als er een gehandicapt kind zou zijn geweest ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:21   #102
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het is inderdaad financieel comfortabel dat je twee lonen hebt.

So what ?

Al eens bij stilgestaan dat een vrouw met 2 academische graden liever niet thuis zit ?
Zou kunnen dat ze liever niet thuisblijft maar haar partner heel zeker nog een pak minder voor de reden die je hier zelf aanhaalt.

Ik denk dat ook jij als de dood bent mocht uw vrouw ooit zeggen dat ze liever huisvrouw zou worden. Ik denk dat het kot te klein zou zijn

Het aantal vrouwen dat onder druk staat om mee uit te gaan werken is ontegensprekelijk veel veel groter dan het aantal vrouwen die onder druk zouden staan om thuis te blijven daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 22:26.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:27   #103
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De meeste vrouwen die thuis zitten waardoor onze sociale zekerheid onder druk zou staan genieten in 90% van de gevallen van een uitkering en dit in tegenstelling tot huisvrouwen. blijkbaar begint u alles door elkaar te halen. het lijkt me logisch dat vrouwen die genieten van een werkloosheidsuitkering ook echt op zoek gaan naar werk.
Ik spreek niet over die vrouwen, want die zijn op zoek naar werk. Anders kregen ze die uitkering niet.

Citaat:

En waarom zouden thuisblijvende vrouwen niet meer van deze tijd zijn ? Vindt U de dagelijkse files dan wel van deze tijd ? Of de echtscheidingen bij de vleet ? Of de depressies en burn outs opdat mensen de ratrace niet meer kunnen bolwerken ? Of het gehol met kinderen van links naar rechts van onthaalmoeder naar grootouders naar kinderkribbe naar opvang dan wel van deze tijd ??
Het is net dat thuisblijvende vrouwen bijzonder zwak staan bij een echtscheiding. En burn outs en depressies: thuisblijven is de highway naar een depressie.

Citaat:
U mag uw tijd hebben ...ik ben er niet jaloers op . Integendeel. Ik kan enkel met heel veel weemoed terugdenken aan de warme thuis die wij hebben gehad in dat iets minder mooie huis..Iets waar uw kinderen nooit van zullen kunnen meepraten in hun mooie huis maar zonder echte thuis.
Ik heb een goede band met mijn ouders. Je doet net alsof ouders die gaan werken hun kinderen iets te kort doen, maar het tegendeel is waar. Mijn kinderen zien hun grootouders vaker, wat er ook voor zorgt dat zij een goede band met hun kleinkinderen hebben. Wat er ook voor zorgt dat wij onze ouders ook vaker zien, wat zij ook nog eens plezant vinden. Bij ons zijn de familiebanden hechter sinds dat ze meehelpen met de opvang. En ik ga ook bij mijn ouders meehelpen in de tuin, het gras afrijden, mijn ma rondrijden als ze naar het ziekenhuis moet, enz....tot financieel bijspringen indien nodig.

Maar ik heb mijn ouders altijd weten werken dus ik vind dat normaal. Mijn kinderen gaan hun ouders ook altijd weten werken, dus zij gaan dat ook normaal vinden.

Ik kan mij inbeelde dat in gezinnen waar niet gewerkt wordt, of minder, kinderen sneller ook niet gaan werken.

Ieder zijn keuze, maar niet zagen dat de kinderen van een gezin met werkende ouders meer kansen krijgen in het leven dan die van een gezin waar een ouder thuisblijft.
Oud 22 oktober 2017, 22:27   #104
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel mijn zus heeft een twintigtal jaren besloten om thuis te blijven voor de kinderen. Ze leven sober en verkozen wat meer welzijn ipv meer welvaart.

Inderdaad genoten ze van een weliswaar klein belastingvoordeel. Mijn zwager had mijn zus dan ook ten laste. Toch was mijn zus de ganse dag druk in de weer. Ze was dan ook vrijwilligster in een rusthuis en bij het rode kruis.

Nu zou die Rutten de allerzwaksten zijnde de huisvrouwen dat kleine voordeeltje willen afpakken. Veel laffer kan je in mijn ogen niet zijn.

Uw toontje het gaat hier toch maar over ouderen en allochtonen bewijst welke dikke egoïst u eigenlijk bent....een echt product van uw generatie.

Alleszins is uw opvoeding totaal mislukt en ik zou als ouder niet fier zijn op een zoon zoals jij

Er zijn volgens mij wel een hoop belangrijker fiscale maatregelen die zouden mogen verdwijnen. Wat breng jij zoal in als belastingaftrek ? Uw kindjes ? Uw woon werk verplaatsing ? En wat nog allemaal ?

Trouwens schaf het kindergeld ook maar af het zijn toch alleen maar domme snotneuzen die nog kinderen willen maken voor mee te pochen dat ze de mooiste en de slimste koters hebben dus voor mij mag dat verdwijnen ...ga wat harder werken voor die luxe.

Schaf dat allemaal af dan zullen jullie misschien wat harder werken in plaats van ganser dagen op jullie smartphone te tokkelen en nog de tijd vinden om wat huisvrouwtjes te beschimpen.
Very well said!! 2!!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2017, 22:34   #105
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus alle huisvrouwen liggen onder de knoet.De meeste gezinnen die ik ken waarvan de vrouw huisvrouw is zijn net gezinnen die zich dat kunnen permitteren om hun vrouw thuis te laten. Iets wat jou nooit zal lukken om alleen voor uw vrouw en kinderen te zorgen. Als uw vrouw morgen niet meer mee gaat werken is het droog brood en gaan bleiten bij papa en mama.
Again well said! !!
Oud 22 oktober 2017, 22:37   #106
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de 99 % mannen als de dood zijn mocht hun vrouw besluiten om huisvrouw te willen worden. Stel je voor dat de villa moet worden ingeruild voor een kleine rijwoning en de cabrio moet worden verkocht. Stel je voor dat het wekelijkse restaurantbezoek moet worden vervangen door de vrouw haar zelfgemaakte stoofvlees en dat de city tripjes moeten worden vervangen door een boswandeling in de buurt
Hahaha ja klopt! Again well said
Oud 22 oktober 2017, 22:39   #107
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over die vrouwen, want die zijn op zoek naar werk. Anders kregen ze die uitkering niet.

Het is net dat thuisblijvende vrouwen bijzonder zwak staan bij een echtscheiding. En burn outs en depressies: thuisblijven is de highway naar een depressie.

Ik heb een goede band met mijn ouders. Je doet net alsof ouders die gaan werken hun kinderen iets te kort doen, maar het tegendeel is waar. Mijn kinderen zien hun grootouders vaker, wat er ook voor zorgt dat zij een goede band met hun kleinkinderen hebben. Wat er ook voor zorgt dat wij onze ouders ook vaker zien, wat zij ook nog eens plezant vinden. Bij ons zijn de familiebanden hechter sinds dat ze meehelpen met de opvang. En ik ga ook bij mijn ouders meehelpen in de tuin, het gras afrijden, mijn ma rondrijden als ze naar het ziekenhuis moet, enz....tot financieel bijspringen indien nodig.

Maar ik heb mijn ouders altijd weten werken dus ik vind dat normaal. Mijn kinderen gaan hun ouders ook altijd weten werken, dus zij gaan dat ook normaal vinden.

Ik kan mij inbeelde dat in gezinnen waar niet gewerkt wordt, of minder, kinderen sneller ook niet gaan werken.

Ieder zijn keuze, maar niet zagen dat de kinderen van een gezin met werkende ouders meer kansen krijgen in het leven dan die van een gezin waar een ouder thuisblijft.
Ondanks die mooie idyllische uitleg vergeet je eigenlijk de waarheid te vertellen. Het draait U in de eerste plaats om het geld dat uw vrouw verdiend. Uw vrouw gaat niet werken opdat dat beter zou zijn voor uw kinderen maar wel voor jullie portemonnee. En dat is heden ten dage voor uw generatie het belangrijkste en enige dat nog telt .....presteren en consumeren.
Mocht uw vrouw ooit ter sprake brengen dat ze liever thuis zou blijven u in de eerste plaats aan het rekenen zal slaan en niet aan de impact dat dit al dan niet zou hebben op uw kinderen.
Oud 22 oktober 2017, 22:39   #108
Tavek
Banneling

Standaard

bembem & fred, twee verstokte vrijgezellen, komen het nut van het huwelijksquotient uitleggen....

Of wacht neen, ze komen zoals altijd, weer het nut van niet-werken uitleggen.

Waarom zouden ze dat doen....hmm....
Oud 22 oktober 2017, 22:41   #109
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste vrouwen die thuis zitten waardoor onze sociale zekerheid onder druk zou staan genieten in 90% van de gevallen van een uitkering en dit in tegenstelling tot huisvrouwen. blijkbaar begint u alles door elkaar te halen. het lijkt me logisch dat vrouwen die genieten van een werkloosheidsuitkering ook echt op zoek gaan naar werk.

En waarom zouden thuisblijvende vrouwen niet meer van deze tijd zijn ? Vindt U de dagelijkse files dan wel van deze tijd ? Of de echtscheidingen bij de vleet ? Of de depressies en burn outs opdat mensen de ratrace niet meer kunnen bolwerken ? Of het gehol met kinderen van links naar rechts van onthaalmoeder naar grootouders naar kinderkribbe naar opvang dan wel van deze tijd ??

U mag uw tijd hebben ...ik ben er niet jaloers op . Integendeel. Ik kan enkel met heel veel weemoed terugdenken aan de warme thuis die wij hebben gehad in dat iets minder mooie huis..Iets waar uw kinderen nooit van zullen kunnen meepraten in hun mooie huis maar zonder echte thuis.
Inderdaad! Again 2!!
Oud 22 oktober 2017, 22:43   #110
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bembem & fred, twee verstokte vrijgezellen, komen het nut van het huwelijksquotient uitleggen....

Euh, fred is geen vrijgezel, en ik ben een happy single, jawel ^^
Oud 22 oktober 2017, 22:44   #111
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondanks die mooie idyllische uitleg vergeet je eigenlijk de waarheid te vertellen. Het draait U in de eerste plaats om het geld dat uw vrouw verdiend. Uw vrouw gaat niet werken opdat dat beter zou zijn voor uw kinderen maar wel voor jullie portemonnee. En dat is heden ten dage voor uw generatie het belangrijkste en enige dat nog telt .....presteren en consumeren.
Mocht uw vrouw ooit ter sprake brengen dat ze liever thuis zou blijven u in de eerste plaats aan het rekenen zal slaan en niet aan de impact dat dit al dan niet zou hebben op uw kinderen.
De nagel op de kop!! 2!!!
Oud 22 oktober 2017, 22:46   #112
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het één heeft niks te maken met het andere. Het is ook niet opdat men iets uitlegt over olifanten je zelf een olifant moet zijn.

Deze draad gaat over een politica die zich weeral wil moeien met het privé leven van de mensen. Om haar spannend leventje nog wat spannender te maken en uit pure verveling gaat ze op zoek om de de allerlaatste kleine voordelen die werkende mensen nog hebben ook nog eens af te pakken. Ik denk dat er in haar Brasschaatse villawijken wel andere fiscale voordeeltjes zijn die best konden worden aangepakt.

En zie maar dat je ooit het werk verzet dat Fred heeft verzet. Toen ik nog werkte zou ik alvast niet de moed de tijd of nog de energie hebben gehad om op een zondagavond om middernacht zitten te lullen op mijn schrijfmachine. Ik had dan wel andere dingen om mijn hoofd.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 oktober 2017 om 22:51.
Oud 22 oktober 2017, 22:47   #113
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou kunnen dat ze liever niet thuisblijft maar haar partner heel zeker nog een pak minder voor de reden die je hier zelf aanhaalt.

Ik denk dat ook jij als de dood bent mocht uw vrouw ooit zeggen dat ze liever huisvrouw zou worden. Ik denk dat het kot te klein zou zijn

Het aantal vrouwen dat onder druk staat om mee uit te gaan werken is ontegensprekelijk veel veel groter dan het aantal vrouwen die onder druk zouden staan om thuis te blijven daar ben ik rotsvast van overtuigd.
Ik ook! !!
Oud 22 oktober 2017, 22:48   #114
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het één heeft niks te maken met het andere. Het is ook niet opdat men iets uitlegt over olifanten je zelf een olifant moet zijn.

En zie maar dat je ooit het werk verzet dat Fred heeft verzet. Toen ik nog werkte zou ik alvast niet de moed de tijd of nog de energie hebben gehad om op een zondagavond om middernacht zitten te lullen op mijn schrijfmachine. Ik had dan wel andere dingen om mijn hoofd.
Hihihi inderdaad! 2!!!
Oud 22 oktober 2017, 22:50   #115
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw was blij om terug te gaan werken na 3 maand moederschapsrust.

Omdat ze haar job graag doet, omdat ze zingeving krijgt uit haar job, omdat het direct te maken heeft met waar ze voor gestudeerd heeft, omdat ze graag contact heeft met collegas en met andere mensen in de sector, omdat ze bij kan leren iedere dag, omdat het boeiend is.....

Ze heeft nog een extra diploma bij gehaald in de avonduren om sterker te staan in haar job. Ondertussen heeft ze ook de promotie gehad die ze verdiende.

Kinderen krijgen betekent niet dat je opeens je heel leven moet stopzetten. Je kan perfect een goede ouder zijn EN gaan werken. Dat "je moet kiezen tussen de twee"-riedeltje is onzin verteld door mensen die geen carriere kunnen maken.

Ik heb dit jaar weer een vrouwelijke MSc student. Moet ik haar gaan vertellen : "ja meisje, ge kunt dat diploma halen, maar als ge een vent hebt, gaat ge toch best thuisblijven, dus doe niet te veel moeite...."

Wat een ouderwetse en sexistische onzin.
Oud 22 oktober 2017, 22:53   #116
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Deze draad gaat over een politica die zich weeral wil moeien met het privé leven van de mensen. Om haar spannend leventje nog wat spannender te maken en uit pure verveling gaat ze op zoek om de de allerlaatste kleine voordelen die werkende mensen nog hebben ook nog eens af te pakken. Ik denk dat er in haar Brasschaatse villawijken wel andere fiscale voordeeltjes zijn die best konden worden aangepakt.

Ik wel.

Chance he !
Oud 22 oktober 2017, 22:55   #117
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat het dan uitdoven he, dat Jeanine van meneer doktor niet getroffen worden.

Maar ik vind dat vrouwen die werken, vrouwen zijn die sterker in de maatschappij staan. Als een vrouw een inkomen heeft kan ze ook sneller gedag zeggen tegen een man die het bont maakt. Financiele afhankelijkheid is de beste manier om een machtspositie uit te bouwen als vent. En dat gebeurt vaker dan niet.
Waarom maak je die opmerking niet in Demper z'n "de Europese vrouw een walgelijk creatuur" draad? Demper & co zijn er namelijk van overtuigd dat het andersom is: de macht bij de vrouwen.

Citaat:
Als een vrouw 10 jaar huisvrouw is geweest, is ze vaak een vogel voor de kat op de arbeidsmarkt en is ze enkel geschikt voor de shitjobs, zelfs al heeft ze een diploma.
Tiens tiens, en dat verwijt mij thuis te zitten
Oud 22 oktober 2017, 22:59   #118
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Waarom maak je die opmerking niet in Demper z'n "de Europese vrouw een walgelijk creatuur" draad? Demper & co zijn er namelijk van overtuigd dat het andersom is: de macht bij de vrouwen.
Dat is een klotedraad.

Citaat:
Tiens tiens, en dat verwijt mij thuis te zitten
Ben jij gekwalificeerd voor meer dan een shitjob ?

Laatst gewijzigd door Tavek : 22 oktober 2017 om 22:59.
Oud 22 oktober 2017, 22:59   #119
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw was blij om terug te gaan werken na 3 maand moederschapsrust.

Omdat ze haar job graag doet, omdat ze zingeving krijgt uit haar job, omdat het direct te maken heeft met waar ze voor gestudeerd heeft, omdat ze graag contact heeft met collegas en met andere mensen in de sector, omdat ze bij kan leren iedere dag, omdat het boeiend is.....

Ze heeft nog een extra diploma bij gehaald in de avonduren om sterker te staan in haar job. Ondertussen heeft ze ook de promotie gehad die ze verdiende.

Kinderen krijgen betekent niet dat je opeens je heel leven moet stopzetten. Je kan perfect een goede ouder zijn EN gaan werken. Dat "je moet kiezen tussen de twee"-riedeltje is onzin verteld door mensen die geen carriere kunnen maken.

Ik heb dit jaar weer een vrouwelijke MSc student. Moet ik haar gaan vertellen : "ja meisje, ge kunt dat diploma halen, maar als ge een vent hebt, gaat ge toch best thuisblijven, dus doe niet te veel moeite...."

Wat een ouderwetse en sexistische onzin.
Dat zal niet snel gebeuren. Ik zei het je al vrouwen staan veel meer onder druk om te gaan werken en zoveel mogelijk bij te dragen zie verdienen dan om thuis te blijven.
En dat je vrouw graag gaat werken geloof ik vrij. Ieder zijn keuze. Maar ik vind dat mensen die kiezen voor minder en hun partner financieel ten laste nemen daar een klein fiscaal voordeel mogen aan overhouden. Stel je bij dat voordeel ook maar niet te veel voor ...Ik denk niet dat één vrouw of koppel om die reden zal beslissen om zijn of haar carrière op te geven.
Oud 22 oktober 2017, 23:00   #120
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zal niet snel gebeuren. Ik zei het je al vrouwen staan veel meer onder druk om te gaan werken en zoveel mogelijk bij te dragen zie verdienen dan om thuis te blijven.
En dat je vrouw graag gaat werken geloof ik vrij. Ieder zijn keuze. Maar ik vind dat mensen die kiezen voor minder en hun partner financieel ten laste nemen daar een klein fiscaal voordeel mogen aan overhouden. Stel je bij dat voordeel ook maar niet te veel voor ...Ik denk niet dat één vrouw of koppel om die reden zal beslissen om zijn of haar carrière op te geven.
Dus dan is dat fiscaal voordeel nutteloos en mag het afschaft worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be