Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Heeft Verene Shephert recht van spreken?
Ja. 5 14,71%
Neen. 27 79,41%
Geen mening. 2 5,88%
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 28 oktober 2013, 18:51   #101
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk: verbiedt iets en je krijgt de tegenovergestelde werking. Zo simpel is dat. Religieuze feesten interesseren me weinig. Ik ben altijd blij wanneer dat ellendige commerciële kerstvreetfeest weer achter de rug is. Ik zou de feesten niet verbieden maar ze niet meer op de kalender zetten en er ook geen vrije dagen voor geven.

Idem voor de mohammedanen. Geen ramadan specials etc. Niet mee eens? Baan kwijt en oprotten.
Zo tegen december loopt de productiviteit naar nul en begint ergens mid januari.
Twee maanden van het jaar volledige verzopen in vraatzucht en drankgebruik.

Ben ik asceet? Misschien. ik eet vier boterhammen per dag en daarna een lichte avondmaaltijd. Meer niet. Met wijn doe ik net als de Romeinen: ik verdun het met bronwater. Liefst Pellegrino.
Een gang naar een resto kost me twee maanden havengeld. En dan is het vaak slecht voedsel ook nog. Ik kook zelf graag en wat anderen zeggen goed. Daar houd ik het dan maar bij.
Oud 29 oktober 2013, 02:53   #102
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik ga nooit naar de mis.
Ik heb daar niets verloren , uitgezonderd ....
het nutteloos verspild schaalgeld bij de ophaling en ....
het geld dat de kerk heeft ontvangen voor de begrafenis van mij pa !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 00:44   #103
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ik heb daar niets verloren , uitgezonderd ....
het nutteloos verspild schaalgeld bij de ophaling en ....
het geld dat de kerk heeft ontvangen voor de begrafenis van mij pa !!!!
Leg een ouwe knop in de schaal. Of heb je geen Belgische Frankstukken meer liggen ? Of geldstukken van andere landen ? Peseta's, lires, of Oostenrijkse shillings ?
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 00:48   #104
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Weet je wat een knop kost ??

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 30 oktober 2013 om 00:52.
Oud 30 oktober 2013, 02:22   #105
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Verene Shepherd, een mensenrechtenonderzoekster bij de Verenigde Naties met Jamaïkaanse afkomst, vindt dat het Sinterklaasfeest moet afgeschaft worden. Shepherd is het hoofd van de VN-commissie die onderzoekt of de figuur van Zwarte Piet racistisch is. "De werkgroep kan niet begrijpen waarom Nederlanders niet inzien dat dit een terugkeer is naar de slavernij en dat in de 21e eeuw dit feest moet stoppen", dat zei Shepherd in een interview met het Nederlandse tv-programma EenVandaag. Volgens haar is Zwarte Piet een beledigend gebruik. "Als ik, als zwart persoon, in Nederland zou wonen, zou ik bezwaar hebben." De VN-commissie is nog volop bezig met het onderzoek naar Zwarte Piet.

Beetje bij beetje worden oude historische gebruiken, die vaak sinds vele eeuwen deel uitmaken van onze cultuur, afgeschaft door vreemdelingen die er eigenlijk niets mee te maken hebben. Kunnen wij het het eigenlijk accepteren dat een persoon die hoogst waarschijnlijk nog nooit een stap in onze contreien heeft gezet, en er dus weinig van afweet, en er ook niets mee maken heeft, haar mening via machtige organen als de VN, op ons afdwingt? Nu is het Sint-Nicolas, maar wat is het volgende?
Wij moeten allerlei vreemde culturen en gebruiken zo maar verdragen, maar onze folklore en gebruiken zouden ze dan zo maar af schaffen. Hoe lang zal de Westerse mens zich nog zo laten schofferen?
Inderdaad dat kan niet. Het word de hoogste tijd dat hieraan paal en perk aan gesteld word. Europa begint dik op mijn zenuwen te werken. Tijd dat die bemoeizucht eindigt.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2013, 08:11   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Natuurlijk: verbiedt iets en je krijgt de tegenovergestelde werking. Zo simpel is dat. Religieuze feesten interesseren me weinig. Ik ben altijd blij wanneer dat ellendige commerciële kerstvreetfeest weer achter de rug is. Ik zou de feesten niet verbieden maar ze niet meer op de kalender zetten en er ook geen vrije dagen voor geven.
Als gelovige vier ik Kerstmis, maar ik heb, net als u, lak aan dat commerciële gedoe. Kortom, het een kan gerust los van het andere samengaan. Meer zelfs, de commercie vormt een uitholling van Kerstmis.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 04:20   #107
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als gelovige vier ik Kerstmis, maar ik heb, net als u, lak aan dat commerciële gedoe.
Ik heb zelfs lak aan beide !!!!

breedbandwurger 1967

Oud 31 oktober 2013, 21:37   #108
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De dame wenst Nederland en nog een paar andere landen op te lichten voor slechts 30 miljard. Vanwege het houden van slaven.
Laat ze allereerst beginnen met de VS, daarna de actuele slavenhouders, nl Saudi Arabië en de Golfstaten. En dan is ze haar baantje snel kwijt.
Zeer geachte heer van Artois,

Nederland zal dat geld dan moeten terugvorderen van de Afrikaanse stammen die deze slaven aan de Nederlanders verkocht hebben. En door de afstammelingen der vrijgelaten slaven kan misschien een vergoeding worden uitgekeerd aan de 'afstammelingen' van de slavenhouders, die immers al 30 miljard afdokken om onrechtmatig gewin uit slavernij goed te maken.

Laatst gewijzigd door Zondag : 31 oktober 2013 om 21:38.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 23:25   #109
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe drammerig je het ook moge herhalen, maar het ontkennen heeft geen zin: Europeanen bestaan. U bent Europeaan. Gisteren, vandaag en morgen ook. Net als ik. Net als zovele anderen.
Onzin, want Europa is geen land en dus geen nationaliteit. Europa is een verzinsel want het heeft niet eens duidelijk afgebakende grenzen. Gaan we bv. Rusland ook tot Europa rekenen? Of Turkije?

Volgens wikipedia is dit Europa: Dat lijkt me dus eerder Eurazië.

Mijnheer VandenBerghe. u bent Belg en ook dit ontkennen heeft geen zin. U bent Belgisch staatsburger en dat is uw nationaliteit. In geval je begint te protesteren gelieve dan even je portefeuille te nemen en daar je identiteitskaart te lezen. Dan zul je zien dat ik gelijk heb.....
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 15:45   #110
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Onzin, want Europa is geen land en dus geen nationaliteit. Europa is een verzinsel want het heeft niet eens duidelijk afgebakende grenzen. Gaan we bv. Rusland ook tot Europa rekenen? Of Turkije?

Mijnheer VandenBerghe. u bent Belg en ook dit ontkennen heeft geen zin. U bent Belgisch staatsburger en dat is uw nationaliteit. In geval je begint te protesteren gelieve dan even je portefeuille te nemen en daar je identiteitskaart te lezen. Dan zul je zien dat ik gelijk heb.....
Binnen een tijdje zullen ze in Vlaanderen misschien andere ID-kaarten hebben, waar niet meer België opstaat.
Oud 1 november 2013, 18:03   #111
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Binnen een tijdje zullen ze in Vlaanderen misschien andere ID-kaarten hebben, waar niet meer België opstaat.
Persoonlijk denk ik van niet maar goed.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 22:02   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verwart zaken, nl. nationaliteit met identiteit. Volgens u is een lid van de Hongaarse minderheid van Slovakije naar identiteit schijnbaar een Slovaak.

Daarnaast gooit u EU en Europa door elkaar. De Russen delen inderdaad met ons een Europese beschaving, waarvan het christendom de pijler vormt. U zult dan ook wel kunnen afleiden hoe ik over Turkije denk.
Oud 1 november 2013, 22:05   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad de Belgische nationaliteit, maar voel me identitair helemaal geen Belg. Net zoals menig immigrant met een Nederlandse identiteitskaart zich geen Nederlander voelt, maar Turk, Afghaan, Marokkaan, enzovoort.
Oud 1 november 2013, 23:25   #114
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Een ID-kaartje maakt van u niet wat u bent. Een neger, chinees of een arabier met een Belgische ID-kaart kan best een Belg zijn, maar zeker geen Europeaan. En evenmin een Vlaming.
Begrijp je waarom ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be