![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat in tegenstelling tot het Moldavisch blitzend flitsend Estepper-troeteltje in een Brussels stadspark, het perfect ok is om een fietsend Antwerps carnavalsjoodje plat te rijden.
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een ambulancier aan het woord ;
Stef Vanlee, verpleegkundige spoed UZA, auteur van 112 verhalen met, over en op spoed en theatermaker Fractie van een seconde. Elke spoedrit is een race tegen de klok, maar ook een evenwichtsoefening tussen snelheid en veiligheid. En die balans voelt steeds brozer, schrijft hij Wat me stoort is dat er nog te veel misverstanden bestaan over hoe te reageren op prioritair verkeer. Sommigen schieten in paniek. Anderen denken dat wij ‘voorrang’ hebben op alles, altijd, zonder nuance. Dat is niet zo. Wij mogen afwijken van verkeersregels, ja – maar elke afwijking moet verantwoord blijven. Wij zijn nog altijd verantwoordelijk voor wat er onderweg gebeurt. Voor die kinderen die gestorven zijn – en voor alle anderen die we nog willen helpen – moeten we alles doen om de route naar hulp veiliger te maken. Niet alleen sneller. Ook zorgvuldiger. Want als hulp onderweg zelf schade aanricht, verliezen we allemaal. https://www.demorgen.be/meningen/hoe...cht~b81ea9d3a/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 juni 2025 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar niet elke verkeersovertreding rechtvaardigt een achtervolging. Dat bepaal ik niet, dat bepalen hogere instanties die voorschriften maken voor agenten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er bestaan immers regels voor wat wel en niet mag bij achtervolgingen. De meerderheid hier is blijkbaar zo dom dat ze dat niet begrijpen en denken dat agenten werkelijk alles mogen. Citaat:
Of vind jij dat er voor agenten geen regels gelden? Dan heb ik slecht nieuws voor u. U beslist daar niet over. U mag daar over denken wat u wil. Dat verandert niets aan de regels. En die werden in Brussel geschonden. Ook al vind u van niet. Citaat:
Citaat:
Omdat ik een duidelijk verschil zie tussen de 2 gevallen. Sirenes, zwaailichten, openbare weg vs park, liegende flikken... U negeert al die verschillen neem ik aan? U vind het meer dan oké dat agenten de regels aan hun laars lappen?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 19 juni 2025 om 19:07. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En normaal mens ziet dat in 1 van de 2 gevallen de regels gevolgd werden en in het andere totaal niet. Citaat:
Citaat:
Ik lees echter wat mensen die er iets van kunnen weten er van vinden. En die kunnen er iets van vinden omdat die bv les geven aan de politieschool over wat agenten wel en niet mogen. Verontschuldig mij dat ik in dit geval die mensen eerder geloof dan uw toogpraat.
![]() |
![]() |
#85 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In geval 1 werd een vluchtende gebruiker van een illegaal voortuig per ongeluk plat gereden.
In geval 2 werd een carnavalsjoodje per ongeluk plat gereden. Maar dat is dus niet waar ik naar wijs in deze draad. Ik wijs op de 2 maten en 2 gewichten. Dode misdrijfpleger wordt verdedigd, dode fietser krijgt per direct toffe koosnaampjes. Citaat:
Mare, dat was mijn vraag niet. U vroeg me om "normaal" te doen, en u als grote leidsman, vraag ik u "geef me eens een goed voorbeeld". Helaas, helaas. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |