Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juli 2025, 16:48   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Kan iedereen laden aan alle tankstations die in de woonwijken als paddenstoelen uit de grond schieten of is dat enkel maar voor de bewoners van de straat ? Kan men dat met een gewone betaalkaart betalen of heb je voor elk bedrijf een speciale kaart nodig want zoiets las ik precies in een kop op de VRT nieuwssite ?

Dat zal de werkgever wel uitleggen gezien het toch voor 99 % bedrijfswagens betreft.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2025, 17:20   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Na 6 jaar elektrisch rijden ga ik u dat eens uitleggen: eigenlijk moet je met een EV helemaal niet bezig zijn met het laden, je geeft gewoon de coordinaten in van uw trip target, en klaar is kees, de auto doet de rest

Nog gekker, hij doet net zoals bij een fossiel aanpassingen van wegen in functie van files

En wat helemaal juist is, hij kijkt naar de snelheid van laden van laadpalen en beslist dus om u naar een laadpaal te leiden wanneer hij moet tanken zoals een fossiel. Maar dan liefst een snelle 150kw laadpaal en hij zorgt dat hij zo rap mogelijk vol is Het verchil is dat je dan idd een tien minuutjes tijd hebt om te shoppen, koffietje te drinken, snakske te eten, maar opletten de auto is altijd sneller klaar dan de mens moret zeggen het equivalent bestaat niet voor fossiel dat je naar een station geleid wordt om te tanken

En na 6 jaar kan ik zelfs zeggen je bent helemaal niet verplicht van te tanken waar hij dat suggereert want als dieplek u niet aantstaat rij je gewoon verder naar de volgende
Naam: 506307196_1089644306347361_3751790306980632650_n.jpg
Bekeken: 32
Grootte: 37,0 KB

Zier er inderdaad leuk uit voor wie zoals ik graag door het Spaanse en Portugese binnenland scheur. Denk ik veel koffie ga moeten drinken

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 juli 2025 om 17:21.
Oud 7 juli 2025, 11:05   #83
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Na 6 jaar elektrisch rijden ga ik u dat eens uitleggen: eigenlijk moet je met een EV helemaal niet bezig zijn met het laden, je geeft gewoon de coordinaten in van uw trip target, en klaar is kees, de auto doet de rest

Nog gekker, hij doet net zoals bij een fossiel aanpassingen van wegen in functie van files

En wat helemaal juist is, hij kijkt naar de snelheid van laden van laadpalen en beslist dus om u naar een laadpaal te leiden wanneer hij moet tanken zoals een fossiel. Maar dan liefst een snelle 150kw laadpaal en hij zorgt dat hij zo rap mogelijk vol is Het verchil is dat je dan idd een tien minuutjes tijd hebt om te shoppen, koffietje te drinken, snakske te eten, maar opletten de auto is altijd sneller klaar dan de mens moret zeggen het equivalent bestaat niet voor fossiel dat je naar een station geleid wordt om te tanken

En na 6 jaar kan ik zelfs zeggen je bent helemaal niet verplicht van te tanken waar hij dat suggereert want als dieplek u niet aantstaat rij je gewoon verder naar de volgende
Maar dat wil ik niet. Ik wil zelf beslissen wanneer ik een pauze neem en hoelang. Als ik naar het zuiden van Frankrijk rij, rij ik 's nachts en in 1 ruk door. Ik kan het me niet veroorloven om iedere 2 uur te moeten stoppen (heb maar 5 dagen dat we op vakantie kunnen gaan), hopen dat er een paal vrij is aan schappelijke prijzen, iedereen in de auto wakker maken om zich voor een half uur dood te vervelen om dan weer door te rijden. Ik wil zelf beslissen langs welke weg ik naar mijn bestemming rij. En vaak zijn dat bestemmingen waar de dichtstbijzijnde laadpaal 40/50 km van het vakantiehuisje ligt.

Ik krijg letterlijk laadstress van die wagens. Ik draai nu al zot in België als ik werven moet bezoeken.

Laat ons eerlijk zijn: Ik heb een EV omdat ik het onder mijn gat (verplicht) kreeg van mijn werkgever, maar zolang EV's niet dezelfde actieradius heeft en grote kofferruimte als een hybride/fossiele stationwagen voor een even schappelijke prijs zal ik nooit of te nimmer zelf elektrische brol aankopen. Ik heb er totaal geen genot mee met die rommel te rijden, en ben serieus aan het overwegen om de volgende keer gewoonweg een nieuwe wagen te weigeren.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 7 juli 2025 om 11:08.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2025, 11:33   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Maar dat wil ik niet. Ik wil zelf beslissen wanneer ik een pauze neem en hoelang. Als ik naar het zuiden van Frankrijk rij, rij ik 's nachts en in 1 ruk door. Ik kan het me niet veroorloven om iedere 2 uur te moeten stoppen (heb maar 5 dagen dat we op vakantie kunnen gaan), hopen dat er een paal vrij is aan schappelijke prijzen, iedereen in de auto wakker maken om zich voor een half uur dood te vervelen om dan weer door te rijden. Ik wil zelf beslissen langs welke weg ik naar mijn bestemming rij. En vaak zijn dat bestemmingen waar de dichtstbijzijnde laadpaal 40/50 km van het vakantiehuisje ligt.

Ik krijg letterlijk laadstress van die wagens. Ik draai nu al zot in België als ik werven moet bezoeken.

Laat ons eerlijk zijn: Ik heb een EV omdat ik het onder mijn gat (verplicht) kreeg van mijn werkgever, maar zolang EV's niet dezelfde actieradius heeft en grote kofferruimte als een hybride/fossiele stationwagen voor een even schappelijke prijs zal ik nooit of te nimmer zelf elektrische brol aankopen. Ik heb er totaal geen genot mee met die rommel te rijden, en ben serieus aan het overwegen om de volgende keer gewoonweg een nieuwe wagen te weigeren.
Eindelijk eens een eerlijke en onderbouwde mening. Ik denk er precies hetzelfde over.
Trouwens iedereen die ik ken met een EV bedrijfswagen verteld me hetzelfde ze hebben er ene opdat ze geen keuze meer hadden het was dat of niks.....de meesten gaan zelfs met de prive wagen (van Mijnheer of Madam) op vakantie en laten de EV thuis staan.
Oud 7 juli 2025, 12:53   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Eindelijk eens een eerlijke en onderbouwde mening. Ik denk er precies hetzelfde over.
Trouwens iedereen die ik ken met een EV bedrijfswagen verteld me hetzelfde ze hebben er ene opdat ze geen keuze meer hadden het was dat of niks.....de meesten gaan zelfs met de prive wagen (van Mijnheer of Madam) op vakantie en laten de EV thuis staan.
Soortgelijke mening is al een paar keer door anderen hier geventileerd. Maar Onze EV guru raast er gewoon overheen.

Ja, ik zou met een EV 90% van mijn verplaatsingen kunnen doen.
Oh, ik doe dat eigenlijk al, met mijn hybride strandstoel op wielen.

Het zijn die resterende 10%...
Oud 7 juli 2025, 12:54   #86
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb speciaal een nieuwe 2de handse wagen gekocht (hybride Passat van 2024 met 20.000 km op de teller) met vakantie in het achterhoofd. De prijs was 50% van mijn elektrische firmawagen (BMW IX1) en is op alle vlakken superieur...
Oud 7 juli 2025, 13:55   #87
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb speciaal een nieuwe 2de handse wagen gekocht (hybride Passat van 2024 met 20.000 km op de teller) met vakantie in het achterhoofd. De prijs was 50% van mijn elektrische firmawagen (BMW IX1) en is op alle vlakken superieur...
Oh een BMW iX1 nu kan ik je beter begrijpen. Was er echt geen betere keus?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2025, 14:54   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een passat begint vanaf 52K. Een Ix1 begint vanaf 58K. Waar je het haalt dat een IX1 dubbel zoveel kost is mij een raadsel. Daarenboven heb je geen BIV en verkeersbelasting voor IX1, is de kost van onderhoud vele malen lager en kost thuisladen minder dan benzine tanken. Beweren dat een Passat goedkoper is om mee te rijden klopt alvast niet.

Qua rijbeleving zou ik zowieso met geen van beide willen rijden, maar goed.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2025, 14:59   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Soortgelijke mening is al een paar keer door anderen hier geventileerd. Maar Onze EV guru raast er gewoon overheen.

Ja, ik zou met een EV 90% van mijn verplaatsingen kunnen doen.
Oh, ik doe dat eigenlijk al, met mijn hybride strandstoel op wielen.

Het zijn die resterende 10%...
Dus 10% van uw verplaatsingen zijn 500km+ op een dag. Ik vind dat veel en dan is een elektrische wagen misschien niet echt iets voor. Maar aangezien de gemiddelde auto in Belgie 12.000 km per jaar aflegt, zullen er maar weinig mensen in uw geval zijn. Wat het belangrijkste is aan heel dat elektrisch verhaal is dat je een laadpaal aan je deur hebt. Als je op een appartement woont of in een rijhuis zonder laadpaal, dan is het gewoon niet praktisch. Maar voor Belgen die een paal aan hun parkeerplaats hebben is het een groot gemakt en dan is die ene rit per jaar waar het wat ambetanter is best te doen. Een mobiliteitsoplossing waarbij je in meer dan 99% van de gevallen de beste keuze hebt is een goeie oplossing. Koop ik een vergelijkbare wagen in diesel of benzineversie dan kost me dat ongeveer 500 euro per maand extra. Dus dan 1 keer een wagen huren neem ik er graag bij eigenlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 7 juli 2025 om 15:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2025, 15:49   #90
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een passat begint vanaf 52K. Een Ix1 begint vanaf 58K. Waar je het haalt dat een IX1 dubbel zoveel kost is mij een raadsel. Daarenboven heb je geen BIV en verkeersbelasting voor IX1, is de kost van onderhoud vele malen lager en kost thuisladen minder dan benzine tanken. Beweren dat een Passat goedkoper is om mee te rijden klopt alvast niet.

Qua rijbeleving zou ik zowieso met geen van beide willen rijden, maar goed.
Ik ook niet.

In die Vlaamse TCO-tool kan men een quasi € 10k goedkopere Passat Variant benzine vergelijken met een BMW i4 eDrive35. Segment middenklasse (D)

BMW i4 (G26)
eDrive35 286HP 210kW 5d
Elektrisch Prijs € 59.000,- incl. BTW

Volkswagen Passat Variant
TSI ACT OPF DSG7 Style Business 150HP 110kW 5d
Benzine Prijs € 49.480,- incl. BTW

Het verschil in aankoopprijs is na 5 jaar en 75.000 km al ruimschoots gerecupereerd.

Totale kosten (op 5 jaar)i

BMW i4 (G26) 59.692 €
Volkswagen Passat Variant 62.814 €

Bespaar: €3.122 met een BMW i4 (G26) of 52 € per maand! : 120%*normverbruik
Bespaar €1.897 met een BMW i4 (G26) of 32 € per maand! : 110%*normverbruik

Laadstation thuis van 1250 € is mee aangeklikt. De rest heb ik niet veranderd, ook de laadmix niet. Gemiddeld verbruik heb ik laten staan, dat is 120%*WLTP. Neem ik zuinig verbruik of 110%*WLTP is het wat minder voordeel voor de BEV, maar nog altijd 32€ per maand.

Citaat:
Laadstation thuis
Eenvoudig laadstation zonder communicatie: 1.250 euro
Laadmix Thuis Werk Publiek laden Onderweg snelladen
Laadmix 45 % + 45% + 5% + 5% = 100%
Dat tool zal wel een samenzwering zijn. lol
https://mow.vlaanderen.be/tco/

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2025 om 15:57.
Oud 7 juli 2025, 17:00   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Jobat.be heeft hier de meest gekozen bedrijfswagens "van het moment", ttz afgelopen 2024. De BMW iX1 stond zelfs eerste.

Eens checken hoeveel modellen van die top 10 minstens de score 70% kunnen halen (3 van de 10) of 3,5 sterren op 5 volgens ev-database.nl, de gekende "geschiktheid lange afstand" of de totale afstand die men kan afleggen mits nog eenmaal ergens 15 minuten te snelladen zonder te forceren, dus met 10% marge. En 15 minuten vind ik een zeer korte pauze.

Die km-scores plak ik erachter, zomer-afstand en gemiddelde afstand, laatste bepaald het aantal sterren of %, ook halve sterren zijn mogelijk, zie uitleg onderaan.

https://www.jobat.be/nl/art/de-10-po...van-het-moment

2024 > tot-km zomerse omstandigheden| tot-km gemiddelde omstandigheden | % "geschiktheid lange afstand met eenmaal 15 minuten snelladen"

1. BMW iX1: 478 km | 419 km | 50%
2. Mercedes EQB: 472 km | 414 km | 50%
3. BMW i4: 679 km | 589 km | 80%
4. Audi Q4 e-tron: 554 km | 485 km | 60%
5. Tesla Model Y: 640 km | 552 km | 70%
6. BMW iX3: 467 km | 411 km | 50%
7. Mercedes EQA: 409 km | 359 km | 40%
8. Skoda Enyaq: 551 km | 477 km | 60%
9. Volvo EX30: 470 km | 411 km | 50 %
10. Tesla Model 3: 766 km | 655 km | 90 %

De 10 populairste bedrijfswagens van het moment

De bedrijfswagenmarkt in België bereikt een historisch kantelpunt: voor het eerst zijn alle voertuigen in de top 10 van meest bestelde modellen 100% elektrisch. Dat is zo bij leasingmaatschappij Athlon, maar geldt bij uitbreiding voor heel ons land. Volgens een analyse van SD Worx is intussen 80% van de nieuwe wagens besteld in het laatste kwartaal in België volledig elektrisch. Vanaf 2026 komen (bedrijfs)voertuigen met een verbrandingsmotor immers niet meer in aanmerking voor fiscale aftrekbaarheid. En dat weet de werkgever maar al te goed!
Citaat:
vb BMW iX1 eDrive20:
https://ev-database.org/nl/auto/1996...tance-detailed

vb Tesla model 3 long range RWD:
https://ev-database.org/nl/auto/3034...tance-detailed

vb BMW i4 eDrive40:
https://ev-database.org/nl/auto/2199...tance-detailed

1-Stop Range
-
Op basis van onderstaande ritprofiel en aannames wordt de 1-Stop Range bepaald. De som van de afgelegde afstand in beide ritdelen is de 1-Stop Range. Voor voertuigen die niet kunnnen snelladen geldt alleen de afstand uit het eerste ritdeel.
Ritprofiel
Start met volledig opgeladen accu
Rijden tot 10% acculading bereikt is (deel 1)
Snelladen: 15 minuten
Rijden tot 10% acculading bereikt is (deel 2)

Aannames
Snelheid, klimaat en externe omstandigheden op basis van Real Range Snelweg
Geen tijd benodigd voor het starten en stoppen van de laadsessie
De lader kan altijd het door het voertuig gevraagde laadvermogen leveren
De accu is in optimale conditie
In de praktijk is het onmogelijk om exact aan het ritprofiel en de aannames te voldoen. De benchmark is dus alleen geschikt om voertuigen onderling te vergelijken onder gestandaardiseerde omstandigheden.

5-Sterren Beoordeling
-
De 1-Stop Range beschrijft de afstand die het voertuig kan afleggen met één laadstop van 15 minuten. Om de invloed van temperatuur duidelijk te maken wordt de 1-Stop Range voor drie weersomstandigheden bepaald. Deze weersomstandigheden zijn exact hetzelfde als bij de Real Range benchmark. De 1-Stop Range onder gemiddelde omstandigheden is het uitgangspunt voor de 5-sterren beoordeling. Het aantal behaalde sterren geeft een snelle manier om in te schatten of een auto geschikt is voor lange reizen ten opzichte van andere auto's.

Toekenning van sterren in 2025
0 minder dan 200 km
1 van 200 km tot 325 km
2 van 325 km tot 450 km
3 van 450 km tot 575 km
4 van 575 km tot 700 km
5 meer dan 700 km
Voertuigen met een uitslag tussen deze drempelwaarden krijgen een beoordeling op basis van een lineaire schaal. Halve sterren zijn hierbij mogelijk.
n.b. als een model ook verkrijgbaar is met een kleiner batterijpack heb ik altijd gekozen voor het grootste batterijpack en dus het meest mogelijke rijbereik. Alhoewel er soms ook modellen met basisbatterij zijn die 70% kunnen halen. Ik kan natuurlijk niet weten waarvoor die bedrijven kiezen.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2025 om 17:19.
Oud 7 juli 2025, 17:25   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus 10% van uw verplaatsingen zijn 500km+ op een dag. Ik vind dat veel
U mag dat veel vinden, maar als u weet dat we onze wagens specifiek voor dat soort van verplaatsingen hebben, is het misschien wel duidelijker. De kilometers die we doen zijn met een specifiek nut. Niet omdat we even naar kroeg X ergens halverwege willen gaan.
Citaat:
en dan is een elektrische wagen misschien niet echt iets voor. Maar aangezien de gemiddelde auto in Belgie 12.000 km per jaar aflegt, zullen er maar weinig mensen in uw geval zijn.
Wat kan het mij schelen dat Jan 3 straten verder, of Achmed van naast de deur andere behoeften hebben kwa persoonlijk transport. Ik ga hun rekening niet maken, en liefst nog niet eens betalen.
Citaat:
Wat het belangrijkste is aan heel dat elektrisch verhaal is dat je een laadpaal aan je deur hebt. Als je op een appartement woont of in een rijhuis zonder laadpaal, dan is het gewoon niet praktisch.
Bingo. We kunnen geen laadpaal zetten. Noch hebben we een garage aan de woning. (dat we een paar garageplaatsen hebben, is een ander verhaal, maar ook daar is er geen laadpaal mogelijk.)
Citaat:
Maar voor Belgen die een paal aan hun parkeerplaats hebben is het een groot gemakt en dan is die ene rit per jaar waar het wat ambetanter is best te doen. Een mobiliteitsoplossing waarbij je in meer dan 99% van de gevallen de beste keuze hebt is een goeie oplossing. Koop ik een vergelijkbare wagen in diesel of benzineversie dan kost me dat ongeveer 500 euro per maand extra. Dus dan 1 keer een wagen huren neem ik er graag bij eigenlijk.
Mijn echtgenote en ik hebben een dik jaar geen eigen wagen gehad. Telkens gaan bedelen bij familie, of met een paar €100 gaan slingeren voor een huurwagen....

Laatst gewijzigd door maddox : 7 juli 2025 om 17:25.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2025, 17:58   #93
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In het verleden heb ik al een paar maal voor een lange afstand (+1000 km) een low cost-vlieger genomen en direct aan de luchthaven een auto gehuurd voor terplaatse.
Dat kon men online op voorhand gemakkelijk reserveren.

In die tijd was dat zelfs goedkoper en vooral veel sneller en veiliger dan enkel met de eigen wagen rijden (2 pers).

De laatste keer had ik vliegtuig h/t + taxi h/t naar een hotel geboekt (strandvakantie + Venetië).

Voor mij hoeven die zeer lange ritten niet meer.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2025 om 17:59.
Oud 7 juli 2025, 21:51   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het verleden heb ik al een paar maal voor een lange afstand (+1000 km) een low cost-vlieger genomen en direct aan de luchthaven een auto gehuurd voor terplaatse.
Waarom ben jij dan zo voorstander van de EV terwijl jeje toch liefst met het vliegtuig verplaatst wat zowat het meest vervuilende vervoersmiddel moet zijn ?

Ik veronderstel dat je dan ter plaatse op zijn minst een EV hebt gehuurd ? Of was dat op plaatsen waar geen laadpalen waren ?
Oud 7 juli 2025, 22:40   #95
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom ben jij dan zo voorstander van de EV terwijl jeje toch liefst met het vliegtuig verplaatst wat zowat het meest vervuilende vervoersmiddel moet zijn ?
Waarom zou dat het vuilste vervoersmiddel zijn op lange vliegafstanden per passagier? Degelijke bron, liefst levenscyclus en alle infrastructuur meerekenen.

Citaat:
Ik veronderstel dat je dan ter plaatse op zijn minst een EV hebt gehuurd ? Of was dat op plaatsen waar geen laadpalen waren ?
Toen hebben de verhuurders nog geen BEV aangeboden, en er waren jaren dat ze dat al veel minder deden om gekende redenen, ze willen zelf geen snellaadpunten aanbieden, to stupid hé. Ze moesten eerst EV for dummies lezen.

Maar de volgende keer zal ik het zeker doen. No problemo.
De verhuurfirmas bieden ze weer massaal aan: https://www.hertz.be/p/electric-car-hire

Citaat:
AI-overzicht

Ja, Hertz verhuurt weer elektrische auto's. Hoewel Hertz eerder dit jaar een deel van zijn elektrische vloot verkocht, heeft het bedrijf aangekondigd dat het blijft investeren in elektrische voertuigen en zijn EV-aanbod uitbreidt. Ze hebben een speciale pagina voor elektrische auto's op hun website en bieden een verscheidenheid aan modellen, waaronder Tesla, DS, Fiat, Smart en Volkswagen.
Hertz heeft inderdaad een aantal elektrische auto's verkocht, maar dit was een strategische beslissing om de vloot te optimaliseren en zich aan te passen aan de veranderende marktomstandigheden. De verkoop van sommige EV's was gedeeltelijk ingegeven door de dalende adviesprijzen voor elektrische auto's en de bijbehorende verliezen bij het verkopen van de gebruikte auto's. Desondanks heeft Hertz aangegeven dat ze nog steeds geloven in de toekomst van elektrisch rijden en actief nieuwe EV's toevoegen aan hun vloot.
Als je geïnteresseerd bent in het huren van een elektrische auto bij Hertz, kun je hun website bezoeken en het aanbod bekijken. Ze hebben ook een optie om te filteren op elektrische voertuigen, zodat je gemakkelijk kunt zien welke modellen beschikbaar zijn.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 juli 2025 om 22:53.
Oud 8 juli 2025, 05:33   #96
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie me al naar een evenement gaan, ergens in Europa, met zo'n 400 kg aan materiaal. Per vliegtuig of trein.

Citaat:
Voor mij hoeven die zeer lange ritten niet meer.
Ik doe ook liever lokale evenementen, maar met mijn interesses zijn die zeldzaam
Oud 8 juli 2025, 06:43   #97
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:

Qua rijbeleving zou ik sowieso met geen van beide willen rijden, maar goed.
Mijn fout. Ik had de verkeerde auto voor me over de prijs. Mijn vorige firmawagen (Skoda Octavia) was 50% de kost van de IX1. En de Skoda was full option, en bij de IX1 heb ik zo goed als 0 opties.

Thuisladen kost mij een fortuin dank zij die digitale teller BS en "opladen in piekuren". Dus neen, opladen kost mij allesbehalve minder dan benzine.

Het is dat die BMW een firmawagen is, dus uiteraard heb ik geen kosten. Maar ik ben er niet gelukkig mee en zou het nooit ofte nimmer als particulier aankopen. Geen enkele EV om eerlijk te zijn. een voertuig op fossiele brandstof is en blijft superieur op elk mogelijk vlak.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 8 juli 2025 om 06:53.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 06:45   #98
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
XC40 of Id4.

ID 4 is zo verdomd lelijk (zeker het interieur) dat ik direct het afwees na de proefrit, en de Volvo had minder kofferruimte en was ook niet direct het mooiste interieur van de hoop.

En van een wagen dat praktisch mijn kantoor op wielen is, wil ik rijden in een auto met een interieur waar ik me goed bij voel.
Oud 8 juli 2025, 08:42   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
XC40 of Id4.

ID 4 is zo verdomd lelijk (zeker het interieur) dat ik direct het afwees na de proefrit, en de Volvo had minder kofferruimte en was ook niet direct het mooiste interieur van de hoop.
De VW ID4 met grote batterij is wel duidelijk beter (+81 km) voor lange afstand dan de zeer matige BMW iX1 die ik als eenheidsworst omgebouwde ICE-SUV indeel.

Ik zou sowieso alle 3 zeker niet nemen als particulier.

Naja het zijn electrische bedrijfwagens hé, je moet ze ook niet nemen.

Citaat:
En van een wagen dat praktisch mijn kantoor op wielen is, wil ik rijden in een auto met een interieur waar ik me goed bij voel.
Wie weet komt de BMW i5 Touring met Autobahnpilot nog bij de vloot?
https://ev-database.org/nl/auto/3115...rive40-Touring

https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeu...le/bmw/bmw-i5/

Laatst gewijzigd door Micele : 8 juli 2025 om 09:07.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be