![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dan iemand wegvlucht voor controle ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is niet gebeurd.
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hamvraag is was het echt een dringende opdracht en interventie? AI zegt: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2025 om 10:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huh?
Op basis van wat moeten agenten de regels volgen? Op basis van .... die regels eh. ![]() Citaat:
En als jij dan vindt dat de politie met levens mag spelen door over grasvelden in parken te scheuren enkel en alleen om een kind op een step te controleren is dat uw goed recht. Ik denk niet dat dat een goed idee is. En samen met mij doen dat ook mensen van de poltieschool, die meer van de regels kennen dan jij en ik samen. Daarnaast moet de politie een regel volgen die de afstand tussen hen en de achtervolgde bepaalt. Net om aanrijdingen te voorkomen. Die is hier (aangezien er wel degelijk een aanrijding was) ook niet gevolgd. Tenslotte, maar dat was nadien, liegen de agenten over hun interventie en het gebeurde. Ik denk dat dat samen voldoende elementen zijn om te stellen dat de agenten wel degelijk in de fout gingen. Citaat:
Trouwens; achtervolgen zonder prioritair signalen te gebruiken is toegestaan als (en ik citeer uw AI-vriend) 'het risico van een achtervolging met sirene en zwaailicht groter is dan zonder'. Leg mij eens uit waarom het risico zou vergroot zijn als de agenten wel hun zwaaiicht en sirene hadden gebruikt?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 juli 2025 om 11:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ik had het enkel over sirene en blauwlicht. Citaat:
Citaat:
Blijkbaar zijn de regels voor prioritaire voertuigen aangepast in 2020: https://www.ethias.be/pro/nl/blog/pr...ertuigen-.html Citaat:
Bovendien citeert die AI toevallig enkel een Nederlandse bron, ik neem aan dat die wegcode daar niet totaal anders is als in België. En ik zal nog een Belgische bron citeren die je wel zult kennen: Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2025 om 15:17. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat moest de politie doen? De stepper laten rijden? En als die dan iemand ondersteboven reed, was de politie het geweest, want iedereen zag dat de politie de achtervolging gestaakt had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lees dan gewoon even mee wat een ex-commisaris en docent aan de politieschool over de feiten zegt:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ben ik nu de grapjurk of is de docent aan de politieschool er volgens u eentje?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 10 juli 2025 om 20:32. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je dan nog meent dat je het beter weet (waar ik niet aan twijfel) dan mag je mij uitleggen waarom die achtervolging wel gerechtvaardigd was.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben ooit een commissaris gehad die iedere dag op TV kwam i.v.m. verkeersveiligheid. De slogan, nadat hij ontslagen werd, was: "Het is feest al Flor rijdt". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politie kreeg de opdracht om extra controle uit te voeren op steppers. De politieagenten willen een stepper tegenhouden voor controle. De stepper vlucht weg. De politie heeft dan twee keuzes:
Zo simpel is het. Moest de politie kiezen voor de eerste mogelijkheid, het zou volledige anarchie betekenen. Het zou snel rondgaan in het milieu in de trend van: "Seg als de police ou wil tegenhouwe, mode gewoon deur rije, ze volgen ou toch nie.". En zo ne commissaris of hoe dat tuig nu ook heet, heeft goed vertellen na de feiten. Na de feiten weet iedereen wat ze moesten doen, hoe ze het moesten doen en wat ze zeker niet mochten doen. Meestal is er niet de tijd om na te denken. Maar ik zie u hier nooit iets schrijven over de verantwoordelijkheid van de ouders of van de school. Blijkbaar ging die jongen dagelijks met de step naar school, want 2 km fietsen, dat ging niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat steps controleren die dag de opdracht was, dat werkelijk alles toegelaten was. Regels beste vriend: daar draait hier alles rond. Er zijn regels voor de politie. Dat u dat niet kan of wil begrijpen is uw probleem maar het is wel een feit. Citaat:
Dat betekent dat de politie op een doordachte manier haar job uitvoert. En als jij dan het risico wil nemen om bij elke verkeerscontrole er vanuit te muizen is dat uw verantwoordelijkheid. Iemand die zware feiten heeft gepleegd wordt nog steeds achtervolgd. Desnoods door het park. Dus uw anarchie is ook maar een drogreden. Want dan stelt u een verkeersovertreding gelijk met zware feiten. Citaat:
Daar wordt je als politieagent voor opgeleid. Als je niet bekwaam bent om zo'n afwegingen te maken voor je een achtervolging start, ben je niet bekwaam om politieagent te spelen. En ik zei het nog eh: jij weet het vast weer beter dan mensen van de politieschool. Want nu is plots die ex-commisaris en docent al "tuig". Gewoon omdat hij vertelt wat de regels zijn. En na één post is het al zover. Niet te geloven: voor u zijn flikken die de regels overtreden bijna heiligen maar een zelfde flik (of ex-flik) die vertelt wat de regels dan wel zijn is "tuig". Vanwaar toch uw afkeer van de werkelijkheid? Waarom begint u over uw toeren te raken als de realiteit niet overeenkomt met wat u verwacht? Citaat:
Maar dat is iets waar die agenten, wanneer ze de achtervolging inzette, geen rekening mee konden en moesten houden. Het maakt dus niet uit als het over de feiten van de achtervolging gaat. Het is niet omdat die ouders die kleine onterecht een step hebben gegeven dat de flikken vrij spel krijgen. Citaat:
Maar ik ben niet van mening dat flikken alle regels naast zich neer mogen leggen omdat een kleine van 11 nog geen 2 kilometer kan fietsen.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 11 juli 2025 om 09:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet blijkbaar niets over die man maar dan ga je maar wat verdachtmakingen spuien. Hoe triest is dit? Citaat:
Commisarissen zwart maken? Wat dan met de commisaris die uw flikken de opdracht gaf om steps te controleren? Was dat ook zo'n onbekwaam stuk tuig? Of zijn enkel commisarissen die niet naar uw voorkeur handelen dat? Citaat:
De agenten in Brussel zijn onschuldig want ooit was er Flor Koninckx. De boeken bij het parket kunnen nu wel dicht. Zaak opgelost.
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |