Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2025, 11:54   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ongeveer 44% van de uitgaven in de sociale zekerheid zijn pensioenen. 26% zijn uitgaven in de ziekteverzekering.

Leeflonen vertegenwoordigen 1,2%. De werkloosheid staat voor 6,5%.

Maar we blijven wel het verhaal vertellen dat het de vreemdelingen zijn die de sociale zekerheid overbelasten.

De werkelijkheid is dat het de vergrijzing en de medische overconsumptie zijn.
Een interessante op dat vlak is deze. Daar kan je ook benchmarken met de rest van de EU. Wij geven % meer van ons BBP uit aan invalideit en werkloosheid dan de rest van de EU. Vermoedelijk omdat ze hier rapper op invaliditeit gezet worden dan in de rest van de EU. Ze verdwijnen dan uit de werkloosheidsstatistieken. Op andere vlakken geven we minder uit (zowel op ziekte als pensioenen zitten we nog onder het EU gemiddelde)

Dus dat we de werkloosheidsuitkering beperken in de tijd is vrij logisch om ook die kost meer in lijn met de EU te krijgen. Alleen jammer dat VB en PS spelletjes gespeeld hebben om dat tegen te houden.

https://socialsecurity.belgium.be/si...um-2022-nl.pdf
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 14:56   #102
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
1. Over welke leugen hebt u het?

2. Waar hang ik aan de lippen van De Wever? Ik vind zijn akkoord rond de meerwaardebelasting ronduit schandalig. Ik heb ook zo stilaan genoeg van de regelitis die ze in Vlaanderen blijven opstapelen onder leiding van zijn partij en de incompetente van sommige van zijn figuren (in casu Ben Weyts) begint tenenkrullende proporties aan te nemen. Voor de rest ben ik WEL voorstander van de beperking van de werkloosheid in de tijd die er reeds door zou zijn moest het VB niet samengewerkt hebben met de PS om dat tegen te houden. U mag altijd argumenten aandragen waaruit dus blijkt dat ik aan de lippen van de Wever hang. Vervolgens mag u ook argumenteren dat het VB die wet NIET heeft tegengehouden. Maar over beide zaken blijft u nu reeds geruime tijd in gebreke.

3. Mijn tikker heeft geen problemen hoor. In tegenstelling tot u blijf ik rustig. Uw "schrijfsels" aan de andere kant verraden het tegendeel. Wat onsamenhangend geraas, maar voor de rest weinig inhoud. Jammer.

4. Mij een kloon van reserve noemen is ook vrij grappig. Dat toont aan dat je eigenlijk amper leest wat hier op dit forum verschijnt, want als je zou opletten zou je zien dat ik het meer niet eens ben met reserve dan wel.

1/Gij denkt toch niet dat ik gans het forum ga doorspitten om u te linken aan den nva.

2/zie ander draadje.

3/ mijn geraas gaat over u Zelfingenomenheid
en dat ge iedereen probeert op zijn plaats te zetten, grootheideswaanzin..... Mijne tikker verkeerd na 74 jaar nog in goede staat, de uwe zou wel eens kunnen enkele slagen overslaan.

4/niet alleen een kloon van..... ook nog de woordvoerder van bartholomeus en zuhaleke, en dan beweren dat jij geen nva'er zijt......
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 15:06   #103
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een interessante op dat vlak is deze. Daar kan je ook benchmarken met de rest van de EU. Wij geven % meer van ons BBP uit aan invalideit en werkloosheid dan de rest van de EU. Vermoedelijk omdat ze hier rapper op invaliditeit gezet worden dan in de rest van de EU. Ze verdwijnen dan uit de werkloosheidsstatistieken. Op andere vlakken geven we minder uit (zowel op ziekte als pensioenen zitten we nog onder het EU gemiddelde)

Dus dat we de werkloosheidsuitkering beperken in de tijd is vrij logisch om ook die kost meer in lijn met de EU te krijgen. Alleen jammer dat VB en PS spelletjes gespeeld hebben om dat tegen te houden.

https://socialsecurity.belgium.be/si...um-2022-nl.pdf
Dat zijn zeker nuttige discussies, en ik vind ook niet dat we uitgaven moeten doen die niet nodig zijn omdat ze neerkomen op profitariaat.

Maar in tegenstelling tot het vaste verhaal van het VB zitten de grote uitgaven niet bij 'de vreemdelingen'. En het is dus een sprookje dat onze sociale zekerheid betaalbaar zou worden als we die buitengooien.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 15:56   #104
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ongeveer 44% van de uitgaven in de sociale zekerheid zijn pensioenen.
Had oompje (r)overheid de pensioenfondsen in't verleden niet opgevreten, dan had dat nu geen groot probleem geweest

Citaat:
Leeflonen vertegenwoordigen 1,2%. De werkloosheid staat voor 6,5%.
Als werkloosheidsuitkeringen 1% lager worden, zonder ergens anders duurder te worden is dat een prima win.
Want uiteindelijk, er zijn nog heel veel jobs niet ingevuld, zelfs als we de idioteriën meetellen.
Citaat:
Maar we blijven wel het verhaal vertellen dat het de vreemdelingen zijn die de sociale zekerheid overbelasten.
Onder welke portefeuille valt Fedasil?

Citaat:
26% zijn uitgaven in de ziekteverzekering.
De werkelijkheid is dat het de vergrijzing en de medische overconsumptie zijn.
Ga eens een middag op een spoed-wachtkamer in een grote stad zitten.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 juli 2025 om 15:56.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2025, 16:20   #105
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
1/Gij denkt toch niet dat ik gans het forum ga doorspitten om u te linken aan den nva.
Dat is nochtans de enige manier van correct discussieren. Ik kan u immers 10 tallen voorbeelden geven van posts van mijn hand waar ik inga tegen de beslissingen en partijlijn van NVA. Dat ik het eens ben met de beperking van de werkloosheid in de tijd of dat ik voorstander ben van pakweg kernenergie is een feit en daarin kom ik overeen met NVA. Dat ik pro abortus ben, tegen de meerwaardebelasting, de fuck ups van Ben Weyts is ook een feit en daarmee sta ik nogal lijnrecht tegenover NVA.

Als u me daarmee "linkt" aan de NVA, dan mag je dat altijd proberen, maar je zal van een kale reis terugkomen.

Citaat:
2/zie ander draadje.
Een ander draadje waarbij je wat ongefundeerde rommel spuit, daar hebben we niks aan hé. Dan houden we het beter hier.

Citaat:
3/ mijn geraas gaat over u Zelfingenomenheid
en dat ge iedereen probeert op zijn plaats te zetten, grootheideswaanzin..... Mijne tikker verkeerd na 74 jaar nog in goede staat, de uwe zou wel eens kunnen enkele slagen overslaan.
Ik probeer helemaal niet iedereen op zijn plaats te zetten. Er zitten hier immers discussiepartners die ik wel degelijk respecteer omwille van hun intelligente tussenkomsten, ook al zijn we het niet met elkaar eens. Maar het is nogal moeilijk om respect te tonen voor tussenkomsten zoals de uwe waar er enkel wat geroepen wordt en elke vorm van inhoud ontbreekt. Je weet dus wat je te doen staat.

Citaat:
4/niet alleen een kloon van..... ook nog de woordvoerder van bartholomeus en zuhaleke, en dan beweren dat jij geen nva'er zijt......
Ik moet dus opnieuw refereren naar mijn voorgaande tussenkomst. Ik ben het vaker niet eens met De Wever en NVA dan wel. Idem voor Reserve.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 8 juli 2025, 16:22   #106
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn zeker nuttige discussies, en ik vind ook niet dat we uitgaven moeten doen die niet nodig zijn omdat ze neerkomen op profitariaat.

Maar in tegenstelling tot het vaste verhaal van het VB zitten de grote uitgaven niet bij 'de vreemdelingen'. En het is dus een sprookje dat onze sociale zekerheid betaalbaar zou worden als we die buitengooien.
Daarom dat ik ook vroeg aan Wagner wat nu de exacte vreemdelingenkost was. Ik weet dat, jij weet dat, maar Wagner niet. Die hangt liever aan de lippen van Van Grieken en co in plaats van zelf kritisch na te denken en dingen te onderzoeken. En iedereen die wel dingen onderzoekt is dan blijkbaar een slippendrager van NVA. Ik begrijp dergelijke ingesteldheid wel. Het is gemakkelijk en vergt weinig denkwerk.
Oud 8 juli 2025, 16:57   #107
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik ook vroeg aan Wagner wat nu de exacte vreemdelingenkost was. Ik weet dat, jij weet dat, maar Wagner niet. Die hangt liever aan de lippen van Van Grieken en co in plaats van zelf kritisch na te denken en dingen te onderzoeken. En iedereen die wel dingen onderzoekt is dan blijkbaar een slippendrager van NVA. Ik begrijp dergelijke ingesteldheid wel. Het is gemakkelijk en vergt weinig denkwerk.
Oh, kijk
Een fox- dalibor bromance in de maak.

Oud 8 juli 2025, 17:01   #108
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Je blijft herhalen dat hij liegt, maar geeft niet aan wat dan wel zijn leugen is...

Wat precies in zijn betoog vormt een leugen ?
Oh, kijk, het kan niet op vandaag
Breng ik nu wel een nva'er en ene die op zoek is naar een nieuwe partij tesamen zeker.
Een pandareus - fox bromance in de maak.

Oud 9 juli 2025, 16:29   #109
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje opletten. Het ging over de uitgaven in de sociale zekerheid.
Ja, en dan?
Gij denkt dat alle uitgaven in de sociale zekerheid alleen de kosten voor werkloosheid zijn?
Dan zul je merken dat de uitgave voor werkloosheid maar een fractie is: 7,2% van het totaal aan staatsuitgaven.
Dat is zelfs niet voldoende om de 20 miljard voor defensie van te betalen als die uitgave tot nul herleidt wordt en elke werkloze voortaan aan het ocmw staat....en dan komt er voor ocmw's ook nog eens extra uitgaven en kosten bij.

Dat is een nieuwe put graven om een andere put te dempen.
Citaat:
Met de minister-president en vier ministers in de Vlaamse regering, en met de premier en drie ministers in de federale regering, zit nva aan de knoppen om de Vlaamse welvaart te beschermen.
De vlaamse welvaart beschermen volgens nva: iedereen aan de bedelstaf in de rij van het ocmw en de rest van de verarmde kiekens blijven we pluimen om de nieuwe putten te vullen die wij blijven graven.
Oud Vandaag, 06:54   #110
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Maar volgens Wevermans en zijn dievenbende komen er geen, ik herhaal, GEEN nieuwe belastingen

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07...euro-per-jaar/
Oud Vandaag, 07:12   #111
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Oude belastingen herberekenen met nieuwe formules. Da's ook geen nieuwe belasting nietwaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be