Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud Gisteren, 17:06   #21
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Och ja, we zijn toch gewend dat politiekers liegen en ons bedriegen en wie niet meer werkt hoeft zich ook niet druk te maken over koopkracht...

Het is te pijnlijk om te moeten toegeven als nva-er dat jouw grote leider een beschamende leugenaar is die beweert de koopkracht te verhogen met een belachelijke kruimel verhoging voor maaltijdcheques waar zelfs niet pezewever maar de werkgevers over beslissen.
Da pikt een beetje, hé?
Pinokkio de zwever met zn broek op de enkels en in zn bloot gat gezet.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:13   #22
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet waar, de werkgever trekt maaltijdcheques als kost fiscaal volledig af én ze zijn vrijgesteld van belastingen en sociale bijdragen dus draait uiteindelijk de gemeenschap ervoor op door fiscale teruggaven.

Natuurlijk zijn ze dik tevreden met al die fiscale voordelen en willen ze daarom alleen al hun werknemers geen loonsverhoging geven.
Gij doet net alsof werkgevers weldoeners zijn ipv egoïsten die hun werkvolk niks gunnen omdat ze er fiscaal ferme munt kunnen uitslaan.
En ze vergeten dat je geen verlof eindejaarspremie en pension ervoor krijgt als werknemer , voor de arme werkgever zal dat aanzien worden als een beetje reserve tegen dat de vrek beslist om zelf op pensioen te gaan, kan ook gebruikt worden voor een stulpje aan zee of Ardennen

Laatst gewijzigd door wagner.666 : Gisteren om 17:13.
Oud Gisteren, 17:32   #23
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

En nog meer bagger uit de beerput, deze keer van dienstencheques...
ACC Dienstencheques en grootschalige sociale fraude.
Gent, het rood-linkse bolwerk.
18 juni 2025:
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250617_95492998

Gent
ACC Dienstencheques is woensdag veroordeeld tot een boete van 40.000 euro voor grootschalige sociale fraude.
Zelf verwees het bedrijf naar “menselijke fouten”, maar dat achtte de rechter ongeloofwaardig. “We zien niet hoe je dienstencheques kan afgeven voor geleverde prestaties door personen die nooit in dienst zijn geweest”, klinkt het vonnis

ACC Dienstencheques is een van de grotere dienstenchequebedrijven.
Onder de naam Domestic Services stuurt het vooral in Oost- en West-Vlaanderen honderden werknemers uit.
Maar vorig jaar verloor het bedrijf zijn erkenning.
Frauduleus handelen
De sociale inspectie volgde het bedrijf op sinds 2018, na inbreuken rond geleverde prestaties.
In 2023 raakte bekend dat de sociale inspectie vroeg om 17 miljoen euro aan onterecht uitgekeerde subsidies terug te vorderen.
………
Het kromgerecht oordeelt máár een boete van 40.000 euro voor 17 MILJOEN EURO van jarenlang grootschalige sociale fraude.

Het bedrijf werd bovendien vrijgesproken voor valsheid in geschrifte.
Het gebruiken van valse namen, valse hoedanigheden of valse adressen of aan het stellen van een andere frauduleuze handeling om dienstencheques ten onrechte te verkrijgen en dienstencheques afgeven voor geleverde prestaties door personen die nooit in dienst zijn geweest zijn wel degelijk BEWIJZEN van valsheid in geschrifte.
De linkse krombank in werking.

Zolang het maar gaat om gesjoemel en stelen van gemeenschapsgeld hoeft sociale fraude voor miljoenen euros niet terugbetaald te worden.
Oud Gisteren, 17:56   #24
wagner.666
Minister-President

Standaard

Citaat:
18 juni 2025:

Het kromgerecht oordeelt máár een boete van 40.000 euro voor 17 MILJOEN EURO van jarenlang grootschalige sociale fraude.

Het gebruiken van valse namen, valse hoedanigheden of valse adressen of aan het stellen van een andere frauduleuze handeling om dienstencheques ten onrechte te verkrijgen en dienstencheques afgeven voor geleverde prestaties door personen die nooit in dienst zijn geweest zijn wel degelijk BEWIJZEN van valsheid in geschrifte.

Zolang het maar gaat om gesjoemel en stelen van gemeenschapsgeld hoeft sociale fraude voor miljoenen euros niet terugbetaald te worden.
Allee this ne keer gene marokkaanse poedel, maar nen echte belziekse inwoner.

Hij zal wel vriendjes hebben in het gentse rode/groene bolwerk.

https://fincheck.be/nl/A.C.C.-DIENST...0.410.602/Gent

Het is grappig om naar de naam van de vertegenwoordiger te kijken,

Laatst gewijzigd door wagner.666 : Gisteren om 17:57.
Oud Vandaag, 05:58   #25
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
18 juni 2025:

Die hele gesubsidieerde sector is een grote sjoemel van bullshitondernemers, bureaubullshitjobbers en geïmporteerd kiesvee wat tussen de werkloosheidsuitkeringen door eens met een vuile vod en bezem door iemands woonruimte zucht. Vlaanderen, van 0 euro staatsschuld naar 100% van het BRP in geen twintig jaar.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 06:01   #26
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik vind het gewoon onbegrijpelijk dat OGL de burger kan sussen met een gift van ocharme hoop en al €2 per dag...
En dat hij ons dan ook nog succesvol wijs kan maken dat dat onze koopkracht gaat verhogen. Dat we dat netto in het zakje krijgen...

Ondertussen worden er maandelijks duizenden euro's naar ministers gesmeten.
Staat er vandaag in het nieuws dat er miljarden, belastingsvrije familiale giften via ondernemingen werden uitgevoerd, gaan we miljarden in defensie steken omdat een oranje gespoten Amerikaanse clown ons dat oplegt. Zijn er CO2 taksen en andere 'groene' maatregelen op komst die ons hopen geld gaan kosten.

Maar gelukkig hebben we Onze Grote Leider.
Die in al Zijn goedheid ons bijna twee euro per dag schenkt.

Wat zijn wij OGL toch dankbaar.
Laten we allemaal samen op onze knieën vallen en Hem prijzen voor al Zijn goedheid.

En als u me nu wil excuseren; ik ga effe kotsen.
Tegen 2029 krijgen we allemaal meer pre of uitkering in het zakje want de laagste (en twee hoogste) belastingschijven zijn dan afgeschaft. Dat wordt wel op andere manieren dubbel en dik teruggenomen (bvb de Europese koolstoftaks) maar we hebben het toch maar ff in het zakje gekregen.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 06:52   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Tegen 2029 krijgen we allemaal meer pre of uitkering in het zakje want de laagste (en twee hoogste) belastingschijven zijn dan afgeschaft. Dat wordt wel op andere manieren dubbel en dik teruggenomen (bvb de Europese koolstoftaks) maar we hebben het toch maar ff in het zakje gekregen.
Zoals ik al lang schrijf. Er komen geen nieuwe belastingen. Ze geven u langs de ene kant 2€ en nemen langs de andere kant 5€ terug af. Nooit genoeg.
Oud Vandaag, 08:13   #28
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is de juiste versie niet "per werkdag" in plaats van "per dag."
Ook nog ja...
Oud Vandaag, 08:24   #29
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Waar maakt iemand, die al jaren niet meer werkt, zich druk om.
Wat is dit voor achterlijk gezever?
Dat wrijf je me wel eens meer aan.
En ik vraag me af waarom?

Ga jij dat in een Gaza-draad ook vragen?
Waarom mensen zich daar druk in maken terwijl ze niet in Gaza wonen?
Of in Oekraine?

Ga je in een draad over ruimtevaart van uw kloten maken dat degenen die daar mee discussieren geen astronauten zijn?

In draden over geslachtsoperaties of de deelnemers hun fluit wel hebben laten afzetten?

...

Nee, he?

Maar als ik mijn mening geef over een onderwerp is dat blijkbaar wel plots nodig...
Ik mag dus blijkbaar alleen praten over dingen die me aanbelangen, maar als ik dat dan doe, krijg ik het verwijt dat ik vind dat heel de wereld rond mij draait.

Je weet het allemaal niet goed meer eh?

Citaat:
De werkgevers zijn in het alg. blij dat ze hun werknemers netto iets meer kunnen geven zonder dat de staat evenveel of meer krijgt dan de werknemer.
Ja?
Waarom noemen ze het plan dan "onaanvaardbaar"?
Weet jij wel waarover je het hebt?

Maaltijdcheques verhogen vanaf 2026 met 2 euro, Unizo noemt beslissing “onaanvaardbaar”

Citaat:
U kunt zich echt belachelijk aanstellen hoor.
Daar ben ik blij om.
Het is eens een ander verwijt dan "u hebt een probleem met begrijpend lezen."

Maar het achterliggende idee blijft wel hetzelfde: u weet gewoon niet hoe er op te reageren.

Elke keer hetzelfde: hier verkoopt u aantoonbare bs over de werkgever. In een andere draad reageerde ik net nog op een uitlating van uw waar u beweert nooit een docent van de poltieschool "tuig" te hebben genoemd (terwijl u dat een paar post van te voren, zwart op wit wel degelijk deed).

En dan gooit u het maar op "aanstellerij".
Prima hoor. De rest kan gewoon meelezen. Die zullen ook wel inzien wat uw probleem is.

U begint hier wel opvallend vaak door de mand te vallen hoor...
Oud Vandaag, 08:32   #30
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zelfs al zouden ze ons die twee euro niet afnemen; dan nog is het toch gewoon overduidelijk dat we in ons gezicht uitgelachen worden?

Een minister die meer dan €20.000/maand verdient (dat is meer dan €600/dag!!) geeft de mensen waar hij zeggenschap over heeft €2/dag (dat is nog geen halve procent van wat hij zelf opstrijkt) en bazuint dan nog in het rond dat ze daar flink mee geholpen zijn...

Dit is het equivalent van een middeleeuwse koning die op zijn paard door de straten rijdt en de bedelaars langs de weg wat graankorrels toewerpt.

Laatst gewijzigd door BigF : Vandaag om 08:33.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 08:33   #31
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat misschien ook niet over jou om content te zijn met 1 euro meer koopkracht? (want die andere euro moet al per maaltijdcheque afgegeven worden.)
Dan is t gemakkelijk om dit een gek topic te noemen en te staan roeptoeteren omdat het over anderen gaat en niet over jezelf.

Geef nu eens je mening over deze beschamende nep-goednieuws-show met belachelijke 2-1€ peanuts voor "meer koopkracht" door de nva-pezewever in plaats van te leuteren over de mening van andere forumleden op dit onderwerp.
Of snap je het ook pas als het aan je eigen vel gaat?
Het is wat te kinderlijk verwoord, maar een loonsverhoging van pakweg 25 euro per maand vind ik geen peanuts.

En welk punt wil je nu maken?:

- dat de loonsverhoging in te klein is om van te spreken? Voor mij alvast niet.
- dat maaltijdcheques een vorm van georganiseerde ontwijking van sociale lasten zijn? Dat is zo, maar die discussie ligt een jaar of 40 achter ons.

Het is met dat gevloek en getier moeilijk de ratio achter je betoog te ontwaren
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 08:45   #32
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Zoals ik al lang schrijf. Er komen geen nieuwe belastingen. Ze geven u langs de ene kant 2€ en nemen langs de andere kant 5€ terug af. Nooit genoeg.
Jawel, hoor die 5€ die ze terugpakken zijn ook nieuwe belastingen maar die noemen ze dan anders, bijvoorbeeld "hervormingen of solidariteitsbijdragen" of ze verzinnen er een ander woordje voor, verdoken belastingen, daar zijn politiekers kampioen in.
Oud Vandaag, 09:58   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het is wat te kinderlijk verwoord, maar een loonsverhoging van pakweg 25 euro per maand vind ik geen peanuts.
Da's 7.2 kg geroosterde/gezouten pinda's bij de Colryut.

Citaat:

Alles wat ik krijg (waar ik niks voor moet doen), is meegenomen.
Citaat:
- dat maaltijdcheques een vorm van georganiseerde ontwijking van sociale lasten zijn? Dat is zo, maar die discussie ligt een jaar of 40 achter ons.
Had men toen gekozen voor een paar promilles minder belastingen, om de werknemer die paar centen extra te geven, dan had het veel minder netto opgebracht voor de (r)overheid. Zeker nu.
Met maaltijdcheques kan je niks in't buitenland kopen.
Citaat:
Het is met dat gevloek en getier moeilijk de ratio achter je betoog te ontwaren.
Bof, het is vooral om op de NV-A en hunne keizer te kunnen zeiken.
Oud Vandaag, 09:58   #34
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht

Het is met dat gevloek en getier moeilijk de ratio achter je betoog te ontwaren
Het is beter dat ze wachten tot de olie opslaagt, en dan daarop een loonsverhoging berekend.
Hou er rekening mee dat de naft aan de pomp kan verdubbele' in prijs.
Oud Vandaag, 10:34   #35
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is beter dat ze wachten tot de olie opslaagt, en dan daarop een loonsverhoging berekend.
Hou er rekening mee dat de naft aan de pomp kan verdubbele' in prijs.
Ik drink geen aardolie
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:34   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is helemaal niet waar, de werkgever trekt maaltijdcheques als kost fiscaal volledig af én ze zijn vrijgesteld van belastingen en sociale bijdragen dus draait uiteindelijk de gemeenschap ervoor op door fiscale teruggaven.

Natuurlijk zijn ze dik tevreden met al die fiscale voordelen en willen ze daarom alleen al hun werknemers geen loonsverhoging geven.
Gij doet net alsof werkgevers weldoeners zijn ipv egoïsten die hun werkvolk niks gunnen omdat ze er fiscaal ferme munt kunnen uitslaan.
Dat is een leugen. per MC is 2 euro fiscaal aftrekbaar, de rest niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be