Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud Vandaag, 10:03   #21
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En maar onzin spammen zonder degelijke bronnen die dat staven.
Heb je nog nooit gehoord van sjoemelsoftware bij autofabrikanten ? Het is de praktijk die uitwijst hoe betrouwbaar batterijen in de praktijk zijn; niet de studies van de auto- en batterijbranche. Eigen ervaringen vertellen meer dan de verkooppraatjes. Er dringen nood aan een EU reglementair kader voor de state-of-health van batterijen.
__________________

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : Vandaag om 10:03.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:03   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Om maar te zwijgen over het capaciteitsverlies tijdens de winter bij ijzig koud en vochtig weer.
Zeker bij plofwagens is dat verschrikkelijk hoog bij korte afstanden.

Bij diesels zelfs 96% hoger officieel gemeten!
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 10:03.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:04   #23
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeker bij plofwagens is dat verschrikkelijk hoog bij korte afstanden.
Bij diesels zelfs 96% hoger officieel gemeten!
Kan je hiervoor een bron weergeven voor Euro 6 motors ?
__________________

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:08   #24
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Kan je hiervoor een bron weergeven voor Euro 6 motors ?
Stropop?
Bij euro 6 motors hebben ze (VAB) dat nog niet getest, maar je weet toch dat een euronorm niets te maken heeft met het specifiek verbruik?
Bovendien zijn diesels het vandaag niet meer waard om te testen.

Ik geef je alvast de bron van De Standaard toen

Citaat:
https://www.standaard.be/economie/ri.../43660566.html

Rijden met een diesel of een benzinewagen?

De officiële maximumprijs voor een liter diesel steeg deze week tot 1,46 euro. Het prijsvoordeel van diesel tegenover gewone benzine is daarmee teruggevallen tot amper 14 cent per liter, tegenover 29 cent zo'n twee jaar geleden.

18 juni 2011
(...)

Gebruik van de wagen

Voor chauffeurs die vaak korte afstanden afleggen en die hoofdzakelijk door het drukke stadsverkeer laveren, valt het voordeel van het lagere verbruik van een dieselwagen volledig weg, concludeert VAB uit recente een test met de Toyota Auris. Tijdens testritten met een koude motor in druk stadsverkeer verbruikte het dieselmodel van deze wagen maar liefst 8,74 liter brandstof per 100km -zowat het dubbele van het normale verbruik- terwijl het benzinemodel van de Toyota Auris 8,56 liter verbruikte (tegenover 5,72 liter bij vlot verkeer). Het benzinemodel is qua verbruik dus voordeliger dan de diesel voor korte ritjes in druk stadsverkeer. Het hybride model deed het nog iets beter met een verbruik van 7,59 liter in druk stadsverkeer en 3,08 liter tijdens vlotte ritten.Dat een dieselwagen niet geschikt is voor korte ritten in druk stadsverkeer blijkt ook uit de statistieken van VAB-Wegenwacht. Die tonen duidelijk aan dat het aantal technische problemen met dieselwagens drastisch stijgt omdat dieselrijders hun wagen te veel voor korte verplaatsingen gebruiken. 'De technologie van moderne dieselwagens functioneert pas optimaal bij langere trajecten van minimum 20 a 30 kilometer. Op korte trajecten van minder dan 15 kilometer is er niet enkel meer schadelijke uitstoot, maar ook meer slijtage aan de onderdelen', concludeert de VAB in een rapport. Dat uit zich in hogere onderhoudskosten en een groter risico op defecten, wat de besparing op de brandstoffactuur snel teniet kan doen.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 10:18.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:17   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
1. Tesla lijdt onder het gebrek aan nieuwe modellen én de strapatsen van Musk.
Enkel in bepaalde woke-landen, klopt. Tesla heeft zelfs 3 nieuwe modellen in de pijplijn, maar voor CEO Musk heeft de robotaxi nog altijd prioriteit.

In niet woke-landen boomt Tesla ondertussen, moet ik het ff aantonen?

In de Europese grafiek onderaan van 6 landen zijn er 2 Musk woke-landen namelijk Zweden en Denemarken, Noorwegen en UK zijn dan weer Musk pro, terwijl NL en Spanje eerder neutraal blijven. Grafiek wordt bijna dagelijks ververst, 3e kwartaal 2025. En toch boomt Tesla sinds half augustus en haalt VW vlotjes in. Straf hé.

Citaat:
2. Full electric zit nog altijd met het range probleem.
Diepe geeuw, aangezien de boom bij electrische wagens.

En bij de invoer naar EU-landen vergeet de strafheffingen niet op wagens gemaakt in China, Tesla is daar ook van betroffen voor het model 3.
Citaat:
https://www.tijd.be/politiek-economi.../10571675.html

De Europese Commissie wijkt niet af van haar plan om hoge invoertaksen voor Chinese wagens in te voeren. De voorlopige tarieven, die constructeurs moeten betalen als ze elektrische auto's importeren in de Europese Unie, zijn definitief geworden en zullen vijf jaar gelden. De wetgeving daarover is dinsdag gepubliceerd en ging meteen na middernacht in.

De heffingen variëren van 7,8 procent voor in China geproduceerde Tesla's, 17 procent voor BYD en 18,8 voor Volvo-producent Geely, bedrijven die goed samenwerken met het EU-onderzoek, tot 35,3 procent voor producenten die weigeren mee te werken, zoals SAIC. Het bij ons bekendste merk van SAIC is MG. Daar komt nog de normale invoerheffing voor Chinese producten van 10 procent bovenop.
Citaat:
En ik zie het ook wel hier. Waar er vroeger een full electric voor de deur/oplaadpunt stond nu terug klassiek of stekkerhybride.
Dat mag je, weer een BEV meer voor iemand anders. De wachttijden bij bepaalde merken zijn zo al lang genoeg.

Best sellers for Q3 - 2025 (showing top 8), cumulative registrations by days. Countries: DK ES GB NL NO SE
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Download (16).png‎
Bekeken: 0
Grootte:  357,9 KB
ID: 121407  

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 10:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:38   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.902
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zeker bij plofwagens is dat verschrikkelijk hoog bij korte afstanden.
Bij diesels zelfs 96% hoger officieel gemeten!
Onder zeer specifieke omstandigheden waar voor gewaarschuwd wordt.
Maar je kan mensen natuurlijk niet verplichten slim te rijden.

We weten ook dat snel acceleren bij elk voertuig een hoger verbruik geeft.
Bij elk voertuig is de accelleratie beperkt door het beschikbare motorvermogen.

Waarom hebben de meeste EV's in verhouding belachelijk hoge vermogens beschikbaar? Want dat is het verkoopspraatje van vele van de EV's, 1 merk is er zelfs voor bekend dat ze apparte bedieningen in het menu op hun breedbeeldaanraakscherm zetten, om dragraces te kunnen doen met hun lompste, zwaarste model. (misschien dat de meeste merken dat doen, maar eigenlijk blijft het even idioot)

Om maar een vergelijking te geven. In de jaren 80 was een familiewagen met meer dan 100pk eerder uitzondering dan regel. (zowel mijn Record E Omega A hadden op papier 100pk)
Nu moet ge al een zeer utilitair klein dieseltje nemen wil ge daar onder blijven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:42   #27
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
FF een ervaring laatst weekend.
Tesla 3 van enkel jaren oud.
90% geladen, na 100km (bijna volledig autostrade) nog 50% geladen. Logisch geredeneerd heeft die dus met dit weer een actieradius van 250km. Volgens internet heeft de oude tesla 3 met kleinste actieradius (wltp-norm) 320km.
Dat betekent dus dat die na enkele jaren meer dan 20% capaciteitsverlies heeft.
Volgens degelijke bron - en berekeningen van vele duizenden Teslas - is dat veel minder:
Citaat:
https://www.repairwise.pro/blog/comp...%2C000%20miles.

Model S: The Tesla Model S, particularly with the 90 kWh pack, shows a degradation rate of around 12% after 200,000 miles. The 85 kWh pack, however, tends to retain capacity slightly better, highlighting the importance of battery pack size in degradation rates.

Model 3: The Model 3 stands out for its strong capacity retention. Owners report less than 10% degradation after 100,000 miles and less than 15% after 200,000 miles. This model’s performance underscores the advancements in Tesla’s battery technology.

Model X: Similar to the Model S, the Model X experiences around 12% degradation after 200,000 miles. This consistency suggests that larger, more energy-demanding vehicles may have similar degradation patterns.

Model Y: The Model Y also exhibits impressive capacity retention, with less than 10% degradation after 100,000 miles and less than 15% after 200,000 miles. This model benefits from the latest battery technology and management systems.
Gelezen?

En ook betreft het standaard range plus wat je daar bedoelt maken de mensen dikwijks de fout de verkeerde berekening te maken omdat ze de bruto-capaciteit memen inplaats van de netto-bruikbare capaciteit, in dit artikel wordt dit gedemonsteerd en die wordt die gast even geholpen:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...attery.294886/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 11:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 10:46   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onder zeer specifieke omstandigheden waar voor gewaarschuwd wordt.
Maar je kan mensen natuurlijk niet verplichten slim te rijden.

We weten ook dat snel acceleren bij elk voertuig een hoger verbruik geeft.
Bij elk voertuig is de accelleratie beperkt door het beschikbare motorvermogen.

Waarom hebben de meeste EV's in verhouding belachelijk hoge vermogens beschikbaar? Want dat is het verkoopspraatje van vele van de EV's, 1 merk is er zelfs voor bekend dat ze apparte bedieningen in het menu op hun breedbeeldaanraakscherm zetten, om dragraces te kunnen doen met hun lompste, zwaarste model. (misschien dat de meeste merken dat doen, maar eigenlijk blijft het even idioot)

Om maar een vergelijking te geven. In de jaren 80 was een familiewagen met meer dan 100pk eerder uitzondering dan regel. (zowel mijn Record E Omega A hadden op papier 100pk)
Nu moet ge al een zeer utilitair klein dieseltje nemen wil ge daar onder blijven.
Ik denk dat in die deskundige test van VAB enkele slimme rijders bezig waren, jij niet?

Ze reden zeker ook even slim en onder dezelfde omstandigheden enerzijds met de Auris-diesel als anderzijds met de Auris-benzine en Auris benzine-hybride. Het was dus geen test met een natte duim.

Als je wilt kan ik die voledige test nog uit een pdf plakken, die staat hier sowieso nog ergens in een oude diesel-draad.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : Vandaag om 10:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 12:25   #29
DVR
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 2 augustus 2020
Berichten: 1
Standaard

Micele, mijn eerste post hier.

Gewoon om je even te bedanken voor al die nuttige info. Leerrijk !

Een rechtse rakker die toch begrijpt dat EV de toekomst is.
DVR is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:41   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En maar onzin spammen zonder degelijke bronnen die dat staven.

Alweer een anti-EV meer neem ik aan, of zoek eens op volgens internet hoeveel capaciteitsverlies een gemiddeld model 3 heeft na 100.000 miles of 160.000 km. Die zijn zeker talrijk te vinden.
Een ervaring, dat is iets dat hij persoonlijk of van zeer nabij meegemaakt of vastgesteld heeft.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:46   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stropop?
Bij euro 6 motors hebben ze (VAB) dat nog niet getest, maar je weet toch dat een euronorm niets te maken heeft met het specifiek verbruik?
De euronormen hebben alles te maken het verbruik omdat het uitstootnormen zijn.
__________________

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:50   #32
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volgens degelijke bron - en berekeningen van vele duizenden Teslas - is dat veel minder:

Gelezen?

En ook betreft het standaard range plus wat je daar bedoelt maken de mensen dikwijks de fout de verkeerde berekening te maken omdat ze de bruto-capaciteit memen inplaats van de netto-bruikbare capaciteit, in dit artikel wordt dit gedemonsteerd en die wordt die gast even geholpen:
https://teslamotorsclub.com/tmc/thre...attery.294886/
Dat zijn bronnen van fabrikanten dus onbetrouwbaar.
__________________

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 13:52   #33
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 78.260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Stropop?
Bij euro 6 motors hebben ze (VAB) dat nog niet getest, maar je weet toch dat een euronorm niets te maken heeft met het specifiek verbruik?
Bovendien zijn diesels het vandaag niet meer waard om te testen.

Ik geef je alvast de bron van De Standaard toen
Ik rij heel veel korte ritten met mijne Ranger, nog nooit problemen ondervonden.
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Vandaag, 14:00   #34
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DVR Bekijk bericht
Micele, mijn eerste post hier.

Gewoon om je even te bedanken voor al die nuttige info. Leerrijk !

Een rechtse rakker die toch begrijpt dat EV de toekomst is.
Welkom op politics.be
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be