![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je daar beschrijft is het sinterklaas effect he. De enorme teleurstelling en verontwaardiging van kinderen van rond de 5 of 6 jaar dat ze betoeterd werden, en tevens de leegte dat die vriendelijke cadeautjes-heilige eigenlijk nonkel pedofiel was. Kortom, de werkelijkheid is inderdaad soms minder leuk dan de dwaze smoezen die verteld worden, ja. Dat er honger naar smoes is kan ik wel aannemen ja. Het is een van de fundamentele defecten van de meeste menselijke breinen. Zoals drugsgebruik he.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 07:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar anderen worden bijzonder maatschappelijk aggressief, en willen absoluut dat anderen gedwongen worden om de idiote hallucinaties over noodzakelijke leefregeltjes te volgen. Ze willen dat hun regeltjes-hallucinaties wet worden voor iedereen. Ik vind het heel heel eigenaardig dat jij ziek wordt van het trans-wokisme, waarbij een bende halve garen hun WOORDENSCHAT wilden opsolferen aan de rest van de maatschappij, en niet aarzelden om alle coercitieve middelen waaronder geweld hiervoor aan te wenden, en dat religieuzen die ook ALLES WAARONDER INTIEM GEDRAG willen opsolferen aan de rest van de maatschappij, en dat dus al duizenden jaren hebben gedaan, voor U geen probleem zijn. Ik zie niet in waar men respect zou moeten hebben voor een halve gare totalitair die zijn gekte aan anderen wil opsolferen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De maatschhappij heeft niet zo zeer behoefte aan rede.
De maatschappij bestaat door discipline en autoriteit. En geloof in de deskundigheid van anderen. Jongeren die alles willen beoordelen worden onzeker en angstig. Psychotisch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De maatschappij heeft behoefte aan rede om de heel eenvoudige reden dat het universum redelijk is en dat de relatie tussen gewenste uitkomst, en noodzakelijke actie, enkel en alleen via rede kan bepaald worden. Discipline zonder rede is slavernij ; autoriteit zonder rede is profitariaat. De enige redenen om discipline aan de dag te leggen ten aanzien van een autoriteit, is de redelijkheid van die autoriteit in het willen uitvoeren van die acties die tot het door de individuen gewenste resultaat leiden. De kapitein die weet hoe men het schip moet besturen, en die de juiste navigatie doorvoert naar waar de bemanning heen wil, heeft autoriteit, en de discipline van de bemanning bestaat erin om de redelijkheid in die autoriteit te erkennen en daar aan mee willen te werken zodat het lukt. De goeroe die lulkoek vertelt zonder dat dat door rede verklaard kan worden, heeft geen autoriteit te hebben, want zijn voorgestelde acties zullen niet leiden tot het doel dat hij aankondigt ; en als dusdanig is er geen enkele basis om discipline aan de dag te leggen in dat kader van krankzinnigen of bedriegers.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : Vandaag om 11:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
In 1914 en in 1940. Er is ook nu weer een overmaat aan rede in de politiek. De rede blijkt telkens te worden gemotiveerd en beheers door idealen. De rubriek godsdienst en levensovertuiging is geschikt om de idealen te evalueren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou iemand die de rede vooropstelt geen idealen kunnen hebben?
Is het niet erg leeg en arm als uw ideaal er één is dat geheel buiten de reële wereld ligt? "Ik moet het goede doen omdat ik anders in het hiernamaals miserie ga krijgen.". Ik vind dat niet meteen een wervende, positieve levenshouding.
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan toch gerust gelovig zijn en het goede doen omdat dat bijvoorbeeld het beste voor mij uitkomt? Of uit liefde voor mezelf, mijn familie, mijn naasten, mijn gemeenschap? Waarom zou ik dat in godsnaam alleen maar zou kunnen doen "omdat ik anders in het hiernamaals miserie ga krijgen"? ![]()
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ten tweede kunnen we wel betwisten of die zo beredeneerd waren. Het lijkt mij nu niet dat Hitler's redeneringen met zijn Ariers en zo heel erg "redelijk" waren, en dat de zinloze WO I slachtpartij heel erg goed kon beredeneerd worden, niewaar. Aan de andere kant staat de geschiedenis vol over totaal idiote godsdienstoorlogen die nog veel minder "rede" achter zich hebben. Indien het gegeven dat oorlogen slecht zijn wordt aangenomen (wat zelf niet noodzakelijk redelijk is), dan kan men niet zeggen dat het de dwaasheden van de godsdiensten zijn die ons daarvan vrijwaren niewaar. Maar meer nog, om op uw discipline en autoriteit terug te komen, DAT zijn natuurlijk wel totaal noodzakelijke ingredienten van oorlog. Zonder discipline en autoriteit worden geen oorlogen uitgevochten. Soldaten zijn niet zo gek om van nature gewoon op mensen gaan te schieten die ze van haar noch pluimen kennen, omdat een of andere kwast met sterren rond zijn nek of strepen op zijn mouw brult dat je dat moet doen he.
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ge moet zulke blindelings volgen , want zij kunnen de wereld redden !! Volgt ge zulke niet , knallen ze u nog liever overhoop !! Lang Leve De Hel ![]() Gratis dagelijks muziek , live optredens , BBQ's , feestjes , .... ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is pas een grof cliché. Dat is zeggen dat zonder geloof in een religie zingeving onmogelijk is. Ik ben het daar ten zeerste mee oneens.
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Als men pertinent meent te moeten beweren dat God NIET bestaat dan zou men toch ook verwachten dat daar wat bewijs voor geleverd zou worden. Anders zou men zich beter op de vlakte houden met zo'n uitspraak wil men niet de indruk wekken dat zo'n uitspraak eigenlijk een geloofskwestie is die niet zo dramatisch verschilt van de bewering dat er zoiets als een God bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
------- Een atheïst kan de schadelijkheid van religie aantonen en godsdienst willen verbieden. Hij gelooft niet in het grondpersoneel van god. In het westen worden helaas nog rechten en bezit van families die door bisschoppen zijn uitverkoren tot koningen en hertogen gerespecteerd. Zij bezitten grond en krijgen van de staat miljoenen Euto's salalaris en pensioenen. We erkennen nog steeds een koninklijk (goddelijk) besluit. Belgen, Luxemburgers en Nederlanders zijn geen echte atheïsten. USCIRF benoemt religieuze onderdrukking in 28 landen - Katholiek Nieuwsblad - "In het rapport worden zestien landen tot Niveau 1 – het zwaarste onderdrukkingsniveau – gerekend. Dat zijn de Centraal-Afrikaanse Republiek, China, Eritrea, Iran, Myanmar, Nigeria, Noord-Korea, Oezbekistan, Pakistan, Rusland, Saoedi-Arabië, Soedan, Syrië, Tadzjikistan, Turkmenistan en Vietnam.7 sep 2018" https://www.kn.nl |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |