![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
| Bekijk resultaten enquête: Wat gebruik je? | |||
| Als Vlaamsgezinde gebruik ik AZERTY |
|
34 | 55,74% |
| Als Vlaamsgezinde gebruik ik QWERTY |
|
19 | 31,15% |
| Als belgicist gebruik ik AZERTY |
|
7 | 11,48% |
| Als belgicist gebruik ik QWERTY |
|
1 | 1,64% |
| Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik werk op Belgisch azerty
Mijn eerste computer (commodore VIC20) was met qwerty. Maar ooit werkte ik op een dell laptop die enkel met Frans azerty kon geleverd worden. Het voordeel van qwerty is dat je die laptops in Nederland meestal goedkoper kan kopen dan de Belgische met azerty. Alhoewel het feit dat de garantietermijn daar korter, is ook wel zal meespelen in de prijsbepaling. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mifn luptap luten vullen en berwg in elnaar geftocen. Ic qet kw uun azwkwertie-klavier.
Tijd voor Ättestupa. Laatst gewijzigd door Vlad : 23 oktober 2025 om 05:30. |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen switch ik trouwens vlotjes tussen QWERTY en AZERTY want dat laatste wordt dan weer op mijn werk gebruikt. Als ik daar op AZERTY begin te typen moet ik misschien 2 of 3 keer iets corrigeren en dan ben ik weer vertrokken. Ik vind heel de AZ-of-QW-discussie dan ook behoorlijk zinloos. Toch zeker als men het wil aanwenden voor politiek gewin. Dan wordt het zelfs storend...
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
maar QW is gewoon beter, zeker als ge moet programeren, of vaak op systemen moet werken die overal ter wereld staan. Nu ja die servers in de congo staan ook in Azerty natuurlijk. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Europees Commissaris
|
Als Nederlander weet ik niet beter dan QWERTY, wij hebben ons gewoon aangesloten bij de Angelsaksische cultuur, die toen nog heel wat vriendelijker was, dat België voor Azerty is gegaan toen is raarder, die Franse eigenheimers met een krimpende globale impact.
|
|
|
|