![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wist wel dat ze vantijds goed zot zijn in de us van a, maar dit is toch een tikkeltje overdreven.
Kwestie van subsidiariteit, bevoegdheden van lagere overheden, vb. op gemeentelijk nivo, kan dit anders wel tellen. ![]() woensdag 10 oktober 2007 | Bron: BELGA Californische stad Belmont verbiedt roken in appartementen SAN FRANCISCO - (Belga) De Californische stad Belmont, net ten zuiden van San Francisco, heeft roken in appartementsgebouwen en individuele appartementen verboden. Daarmee is Belmont een van de eerste steden ter wereld die zulke draconische maatregelen neemt tegen passief roken. De gemeenteraad van Belmont keurde de ordonnantie dinsdagavond goed. Het argument is dat passief roken openbare hinder veroorzaakt en dat het rookverbod dus best wordt verboden in appartementsgebouwen of gebouwen met meerdere woonsten. Ook in individuele appartementen mag volgens de gemeenteraad van Belmont niet meer gerookt worden. Dat is enkel toegestaan in een eengezinswoningen. In appartementen kan het enkel nog wanneer ze geen gemeenschappelijke muren, plafonds of vloeren hebben met andere appartementen. Het verbod wordt binnen een veertiental maanden van kracht. Volgens de nieuwe ordonnantie mag ook op het werk, in het park, in stadions, sportvelden en winkelcentra in openlucht niet meer gerookt worden. (SVR) BELGA
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() En dan in naam van de vrijheid van het individu andere landen binnenvallen...
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Zalig. The War on Smoke continues.
Het beste is gewoon er voor te zorgen dat er niemand meer mee begint. Laat de rokers maar verderdoen in hun prive, maar voorkom gewoon dat jongeren er mee beginnen. Hoe dit moet, weet ik niet.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Lokaal Raadslid
|
![]() dit gaat echt wel te ver;
ik ben wel te vinden voor een rookverbod maar zo'n maatregelen gaan er echt over om 'openbare hinder' te beperken. Ik zou trouwens de praktische uitwerking van zulke regelgeving wel is willen zien, enig idee wat de straf is bij overtreding? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een mens zou willen beginnen roken om dwars te liggen.
Laatst gewijzigd door Heftruck : 10 oktober 2007 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Ik vraag me af welke straf men er voor krijgt? En mag ik dan roken in mijn cel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Dit noemen ze een kapitalistische truk!
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Volledig mee akkoord, ze kunnen niet streng genoeg zijn tegen de individuen die de medemensen kanker bezorgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() En dan zijn er nog die constant naar de USA blijven verwijzen als een voorbeeld van (neo-)liberalisme. [/zucht]
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Begin dan maar al tegen de overheid te procederen,zij hebben ons jaren vergiftigd met hun reclame en propaganda voor het roken,nu de meeste verslaafd zijn aan de sigaret gaat men ze straffen,de hypocrieten!
![]() |
#11 |
Lokaal Raadslid
|
![]() De overheid heeft nooit reclame of propaganda gevoerd voor het roken. Daarenboven wist men vroeger niet wat men nu weet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Daar zit wat in, als het echt zo gevaarlijk is hadden ze het allang moeten verbieden. Kassa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Misschien mogen de USA-troepen ook niet meer roken in Irak , om de volksgezondheid niet in gevaar te brengen !
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Volle reclameborden van belga,tigra,bastos,groene michel enz... Als ze de belastingen er maar konden op heffen. Gij bent waarschijnlijk te jong om dat te weten.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Straffe toebak (als U zich niet vergist).. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Zouden ze dan ook komen aanbellen om dat te controleren.
"Goeiemorgen mevrouw, ik ben hier met een huiszoekingsbevel, dit is onze tabakhond, hij zal overal even rondsnuffelen om vast te stellen of er niet ergens werd gerookt. Komaan Fido, we beginnen onze speurtocht in het toilet!"
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En met hittegevoelige camera’s rondrijden en vliegen om brandende sigaretten te kunnen zien. ![]() Laatst gewijzigd door Ovidius : 11 oktober 2007 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |