![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondanks bewijzen blijven de fanatieke Christenen steeds meer opgang te maken met het creationisme en intelligent design. En dreigen zij de wetenschap terug naar de middelen eeuwen te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementslid
|
![]() Niet alleen vanuit Christelijke hoek, eerder elke fundementalistische stroming van eender welk geloof
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 30 januari 2008 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In een gelijkaardige topic zijn meerdere forummers van mening dat de Alas of Creation afkomstig is uit de Bible Belt. Maar je hebt volkomen gelijk, christelijk of islamitisch, het maakt niet zoveel uit. Beide hebben inderdaad gelijkaardige doelstellingen.
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als je gisteren naar Terzake had gekeken, had je wel geweten dat de meeste onkenners van de evolutieleer te vinden zijn bij moslims. In een Gentse school beweerden zowat alle (moslim)leerlingen dat de mensen afkomstig zijn van Adam en Eva en niet van de aap...want 'het staat in de KORAN'. Laatst gewijzigd door Neptunus : 31 januari 2008 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Alleen omwille van het fanatisme van de evolutie-militanten. Creationisme bestuderen, aanhangen en verspreiden is het goed recht van elke burger, en of het nu correct is of niet heeft daar geen zier mee te zien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat deel van de Koran komt uit de Thora. En wereldwijd zijn het de Christenen die de hardste strijd voeren tegen de evolutieleer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie het creationisme zuiver volgt, moet immers ook alle moderne techniek afzweren, want die behoort toe aan God en de Duivel. Een creationist moet geloven en leven wat en volgens de heilige schriften. Begin dus maar met je PC buiten te zetten en je auto weg te geven, want enkel de mormonen leven binnen de westerse wereld volgen de heiige schriften en met wat God hen heeft gegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik lees wat ik wil, pik eruit wat ik wil en verwerp wat ik wil. Van de evolutietheorie zowel als van het creationisme, als van gelijk welke ideologie. Het is niet omdat jij totalitair denkt, dat je er moet van uitgaan dat anderen ook zo denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe kan iemand deze leugens herkennen indien hun kennis over evolutieleer beperkt is?
“Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life.” - Terry Pratchett Laatst gewijzigd door Wautd : 31 januari 2008 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar dat is 100 pct je goede recht. En als ik de feiten onder ogen kan nemen en beoordelen, zal ik vermoedelijk op een gelijkaardige manier reageren als jij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Evenwel niet tijdens de lessen biologie of geschiedenis.
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
O ja, vergeet daarna ook niet de wetenschappelijke weerlegging van die euh... "fanatieke evolutionisten" te bestuderen... Tot dan is iedere discussie hieromtrent zinloos.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 februari 2008 om 05:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is geen enkele wetenschapper die beweert dat de mens afstamt van de aap.
![]() |
![]() |
#17 |
Lokaal Raadslid
|
![]() 1) De evolutieteorie leert bij mijn weten NIETdat we van de apen afstammen, maar dat we gemeenschappelijke voorouders hebben. Dit is maar een aspektje van de teorie.
2) Het scheppingsVERHAAL wordt niet begrepen door de fundamentalisten. Het is ontstaan ten tijde van de zon, maan, enz als goden werden vereerd. Het VERHAAL leert dat de God van Israël GROTER is en dit alles geschapen heeft, en dat de mens gemaakt is naar het beeld en de gelijkenis van God. Ik zou bijna zeggen: goddelijk is, maar zich aldus moet gedragen: ethisch verantwoord; en zich dus niet moet buigen voor zon maan en andere afgoden. Braambos ging gister o.a. over kerk en ecologie, waarin de "schepping" en het scheppingsverhaal ook ter sprake kwam: http://www.braambos.be/tv/date/2008/...TV-20080203-A/ En dat de mens staat boven de dieren, hem wordt de schepping aan zijn voeten gelegd. De kerk leert NIET dat je het verhaal letterlijk mag nemen en staat de wetenschap niet in de weg, meer bepaald biologie, evolutieleer, archeologie met zijn moderne technieken zoals de koolstofdatering. Hieruit, en de andere moderne wetenschappen, leren we dat de schepping veel boeiender is dan het scheppingsverhaal laat vermoeden. In de kern- en quantumfysica leren we dat de schepping quasie leeg is: de gedachte in den beginne was er leegte. Citaat: "niet alleen de mens is in wording (evolutie) maar eveneens de schepping. Ook de schepping kreunt om voltooiing, zegt Paulus ergens in een van zijn brieven in het Nieuwe Testament. In die zin kunnen we evolutietheorie en het scheppingsverhaal beide verzoenen." . . .
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paulus van Tharsus? Daar zullen we maar niet te veel van geloven. Want dan is hij voor de besnijdenis en dan is hij er weer tegen, al naar gelang het hem uitkomt. En over Jezus weet hij ook niet veel te vertellen. Hij vernoemt hem nauwelijks. Paulus stichtte zijn eigen cultus, die niet veel meer te maken had met de leer van Jezus. Daarom kwam hij ook in conflict met de kerk van Jeruzalem, met de broer van Jezus, Jacobus, die wel de geest van de onderrichtingen van Rabbi Jeshua eerbiedigde. Laatst gewijzigd door system : 5 februari 2008 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het scheppingsverhaal leert o.a. dat het mensonterend is afgoden te aanbidden. De moderne afgoden zijn veel subtieler dan zon en maan. M.i. staat de ware gelovige veel dichter bij de vrijzinnige liberaal dan bij de fundamentalistische gelovige die nog een zeer kinderlijk geloof heeeft.
________________________________________ http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005 Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom bent u een bijbelminnend persoon geworden en geen Dutroux? Laatst gewijzigd door system : 6 februari 2008 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |