![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoezo? is dat racistisch? waar haal je het uit.
Miss Black Belgium is net helemaal niet racistisch, ik heb ook Miss Marokko in Nederland al geweten, dus waarom zou er geen Miss White Belgium kunnen zijn???? ----------------------------- Te dik voor Miss België De Antwerps-Congolese Ornela Mbala-Makaya (19) is vrijdagavond tot kersverse ’Miss Black Belgium 2008’ verkozen. De verkiezing, georganiseerd door drie Afrikaanse vzw’s, vond voor de eerste keer plaats in een Vlaamse stad. Ornela woont sinds 10 jaar in België. Eerst streek haar familie neer in de Kempen, daarna verhuisde ze naar hartje metropool. ”Er waren 15 finalistes. Allemaal bloedmooie Afrikaanse meisjes, tot in de puntjes opgemaakt”, is de 19-jarige Ornela Mbala-Makaya nog steeds een beetje verbaasd. Want ondanks de moordende concurrentie koos de 7-koppige jury uiteindelijk voor de Antwerps- Congolese studente humane wetenschappen. ”Ik doe geen halve dingen. Ik zet me altijd en voor alles 100% in. ” ”Enkele mensen van de organisatie hadden me gevraagd deel te nemen. Ik vond het een ideale manier om de Afrikaanse gemeenschap in een positief daglicht te stellen. Toch had ik het voorbereidend werk wat onderschat, want tijdens de paasvakantie werden we elke dag opgetrommeld door onze danslerares, om talloze pasjes en catwalks aan te leren. Maar er heerste een heel leuke en gemoedelijke sfeer. Geen ruzie of jaloezie. Ik zie missverkiezingen helemaal niet als iets negatief. Toegegeven, het is vooral de schoonheid die wordt gepromoot. Maar toch niet op een slechte manier?" "Ik wil de Afrikaanse gemeenschap vertegenwoordigen als iemand die hersens en ambities heeft. In september ga ik rechten studeren. Ik wil het maken als advocate en zakenvrouw, maar ook de mensen helpen. En me vooral inzetten voor mijn gemeenschap." Ziet ze deze verkiezing als een springplank naar Miss België? ”Helemaal niet, ik vind mezelf veel te dik voor Miss België. Heb je die meisjes al eens gezien? Daartussen maak ik geen kans”. http://www.gva.be/Antwerpen/2000/artikel.asp?art={6B7B6E28-9FB4-4D05-ADC4-B5866C5338D8}
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2008 om 15:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Black Belgium? What is dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hewel, Belg, maar enkel als je de juiste huidskleur hebt. Damagzenne!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() feauteau !
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() leuk voor hen
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is uw probleem? Da's geen racisme. Da's pure intern vrouwenzever. Het bewijst nogmaals dat heel wat vrouwen liever een soort westers ideaalbeeld nastreven. Zelfs de jury. Als het aan mij lag. De kleur is van geen belang en het mag een maatje groter zijn; Laten we eerlijk zijn. Wie gaat discussiëren over criteria bij vrouwenmaten. Indien je racisme aankaart zal volgens jou kleur ook wel belangrijk zijn. Uw keus. Wat is de bedoeling eigenlijk ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tja... men zou het bijna durven veronderstellen hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Ik snap het niet. "Belgium" is toch al één grote grap, dus waarom nog vuur op het water gooien?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Partijlid
|
![]() Tja, als er werkelijk een Missverkiezing Black Belgium is dan moet een Missverkiezing White Belgium ook kunnen. Ik ben absoluut geen racist en ik schijt op Vlaams Belangers ... maar dit is gewone pure logica die het gezever van de politieke correctheid aan de kaak stelt.
De racisten zullen dit ongetwijfeld als een ijzersterk argument kunnen gebruiken tegen pseudo-intellectueel links.
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Partijlid
|
![]() ![]() er mag ook al eens gelachen worden
Ik veracht extreem-rechts, extreem-links, mensen die mij hun religie willen opdringen en misdadigers (van jongeren die geen respect meer hebben voor gezag tot managers die miljoenen aan belastingen ontduiken). Zijn er nog gewone, seculiere democraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt echter volledig voorbij gegaan aan de bedoeling van zulk een verkiezing, namelijk een bepaalde gediscrimineerde doelgroep even in het daglicht zitten... Ik zie moeilijk in met wat voor goede bedoelingen een missverkiezing alleen voor blanken georganiseerd zou worden?
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Onze poco's zijn daar weer met hun oude clichés. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Partijlid
|
![]() Gediscrimineerd? Bij de laatste misverkiezingen werd er niet gediscrimineerd. Een allochtoon liefje van een crimineel die zijn slachtoffers verschrikkelijk mishandeld was deed mee voor de top. En is er geen zwartje (poco-alarm!) dat onlangs gewonnen heeft?
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Discriminatie van kleurlingen gebeurt in onze maatschappij nog steeds dagelijks. Het kan ook zijn dat een lesbienne een misverkeizing wint. Wil dit plots zeggen dat er geen discriminatie is van holebi's? Dat deze niet anders worden behandeld?
![]() |