![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik vond vanmiddag deze boodschap in mijn postbus:
Geachte, België loopt op haar laatste benen. De tegenstellingen tussen Vlamingen en Franstaligen zijn onoverbrugbaar. De federale regering Leterme I hangt met haken en ogen aaneen. Wij lanceren op enkele weken van 15 juli, de 'deadline der deadlines', het voorstel om, indien de communautaire onderhandelingen mislukken, een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid te organiseren. Lees, debatteer en stem mee op: www.onafhankelijkheidsreferendum.be Met oprechte groet, Theo Francken Karl Vanlouwe Matthias Storme Dominick Vansevenant Bart De Valck Guido Moons Peter De Roover |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iki heb de poll ingevuld,dank U voor het maitje
![]()
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij de initiatiefnemers zitten er van de N-VA. Die zitten toch in de meerderheid in de Vlaamse Regering?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() Bij http://www.reddesolidariteit.be/ staat de teller ondertussen op 120 213.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Wow...120k mensen, sorry mar niet bepaald een indrukwekkend getal, zelfs als we aannemen dat het allemaal Belgn warend ie stemden en niemand meerdere keren heeft gestemd is dat net iets meer dan 1% van de bevolking, me dunkt dat die site wel al genoeg mediaaandacht heeft gekregen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 18 juni 2008 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar kan je eigenlijk ergens stemmen op die site? Die poll ziet er betrekkelijk gesloten uit.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goeie vraag. 'k Heb niet meteen gezien waar iemand kan stemmen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als provinciaal federalisme en unitarisme dan ook opties zijn, wil ik dat referendum wel. Of denken jullie dat jullie in elk geval gaan winnen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij 'onderwerp' vulde ik in: 'referendum voor Vlaamse onafhankelijkheid'. Daaronder kan je een bericht schrijven. Ik schreef : op de vraag of er een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid wenselijk is antwoord ik 'JA'. Ik kreeg daarop bijna onmiddellijk een mailtje terug met deze korte tekst: Beste, Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 juni 2008 om 17:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat waren de opties bij 'red de solidariteit'?
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een gedoe zeg... de poll publiek maken was teveel gevraagd zeker?
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het ook geen goede manier van werken. Maar misschien ligt dat wel aan de draadstarter.
![]() |
#14 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat had inderdaad iets duidelijker gemogen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#17 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb trouwens nog een paar vragen bij de tekst:
"De stemming zou gaan over de vraag of de Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement onderhandelingen moeten beginnen over de onafhankelijkheid van Vlaanderen." Wat is het nu? Een vraag over onafhankelijkheid of een vraag om onderhandelingen op te starten? Dat is iets heeeeel anders, me dunkt. Bovendien stellen ze "Dit referendum (...) is niet-verplicht en niet-bindend." Mag ik nu eens iets zeggen? Als ik de tekst zo herlees, en herlees en herlees, begint het me wat te duizelen. Het doet me allemaal wat denken aan de tekst van een andere autonome regio die met referendumplannen zwaait (die trouwens al fel afgezwakt zijn)... Ik heb, eerlijk gezegd, niet zo'n "pro-gevoel" zoals het hier allemaal gesteld wordt.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Een iet of wat serieuze mens gaat zich met deze staatsvijanden niet inlaten. De site is op zijn zachts gezegd suggestief over de antwoorden die ze verwachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Tijd voor een nieuwe repressie zeker? Ik zou bijna zeggen: laten we een paar dozijn Vlaams-nationalisten neerschieten als volkSSchverraederSSch, maar daar heb je dan weer kogels voor nodig...