Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2008, 08:16   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Dringend gevraagd: beslissing Vlaamse regering over 500 mio

De Vlaamse regering moet nu onmiddellijk beslissen om die 500 mio €"s die ze beloofd hadden opzij te zetten, terug te trekken.

De voorwaarde voor die spaarsentjes was duidelijk (nl. een staatshervorming).

Vooruit nondedju. Kontraktbreuk is kontraktbreuk.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 08:43   #2
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Ongetemde Leeuw's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Ongetemde Leeuw
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Vlaamse regering moet nu onmiddellijk beslissen om die 500 mio €"s die ze beloofd hadden opzij te zetten, terug te trekken.

De voorwaarde voor die spaarsentjes was duidelijk (nl. een staatshervorming).

Vooruit nondedju. Kontraktbreuk is kontraktbreuk.
Euhm... Als ik het goed voorhed is de beloofde 400 miljoen €€€ reeds om 3u vanmorgen teruggetrokken door Peeters en zit de regering hierdoor dus niet enkel in crisis, maar ook in diepe problemen met de begroting die door Yves in balans werd gebracht. (heel sterk van hem trouwens, het gat van 3 miljard in gedachten houdend, achtergelaten door Verhofstadt!)

Laatst gewijzigd door Ongetemde Leeuw : 15 juli 2008 om 08:51.
Ongetemde Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 08:49   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Euhm... Als ik het goed voorhed is de beloofde 400 miljoen €€€ reeds m 3u vanmorgen teruggetrokken door Peeters en zit de regering hierdoor dus niet enkel in crisis, maar ook in diepe problemen met de begroting die door Yves in balans werd gebracht. (heel sterk van hem trouwens, het gat van 3 miljard in gedachten houdend, achtergelaten door Verhofstadt!)
Ik hoop dat je het goed voorhebt.
Maar toch zou ik daar graag een link van zien.

En verslaggeving omtrent een vergadering van de federale regering, om dit gat dicht te rijden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 08:55   #4
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hoop dat je het goed voorhebt.
Maar toch zou ik daar graag een link van zien.

En verslaggeving omtrent een vergadering van de federale regering, om dit gat dicht te rijden.
Vanmorgen op het nieuws, Leterme had niets te presenteren, maar had wel een begroting in evenwicht, ondanks het gat. Er was ook wat heisa aan franstalige kant omdat Peeters een voorstel deed om die 400 miljoen terug te trekken en dit gesteund werd door praktisch iedereen uit de Vlaamse regering. Kwam voor in de extra verslaggeving om 7.30u In die van 8u en 8u30 werd het niet herhaald. Links heb ik niet, het staat niet op de site, wss niet belangrijk genoeg
Oud 15 juli 2008, 11:18   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ongetemde Leeuw Bekijk bericht
Er was ook wat heisa aan franstalige kant omdat Peeters een voorstel deed om die 400 miljoen terug te trekken en dit gesteund werd door praktisch iedereen uit de Vlaamse regering.
Zouden die niet beter hun smoel houden als we zien wat zij maar bijdragen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 11:20   #6
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

begroting moet niet in evenwicht zijn... meer chaos
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2008, 11:50   #7
Ongetemde Leeuw
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
begroting moet niet in evenwicht zijn... meer chaos
Wel zorgen voor BE chaos en geen VLA chaos. totdat het boeltje barst naturrlijk

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be