Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2008, 18:16   #1
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard Waarom willen de drie oude krokodillen de staatshervorming op de lange baan schuiven?

Het trio Belgique is optimistisch over de staatshervorming.
Het gaat dan wel heel lang duren,zeker tot 2010.

Kunnen franstaligen niet zo hard werken of spelen andere zaken een rol?
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 18:22   #2
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht

De Franstaligen willen van uitstel gewoon afstel maken.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 18:30   #3
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De Franstaligen willen van uitstel gewoon afstel maken.
Ze willen eerst NV-A buiten de deur werken.
Oud 10 augustus 2008, 18:44   #4
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Waarom?

Omdat de franstaligen geen staatshervorming willen.
De nv-a moet er natuurlijk uit.

Het fdf zal wel mogen blijven zeker?

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 augustus 2008 om 18:53.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 18:45   #5
Thorum
Burger

Standaard

Citaat:
Ze willen eerst NV-A buiten de deur werken.
En dan hebben ze nog zeven dagen tijd voordat de christendemocraten beslissen of ze nu de CD&V (principieel) zijn of nog steeds de CVP (vasthouden aan de macht).

Als je CD&V/NVA, Vlaams blok en lijst dedecker wegrekend, zijn er al 55 zetels weg. Dan kun je al bijna geen regering meer vormen. Dan MOET de MR al mee, en de rest in de praktijk ook. Als SPA of VLD dan wel nog toetreedt plegen ze electorale zelfmoord, en als ze alle 2 niet meedoen kunnen we geen regering meer hebben. Oh ja, en ook geen verkiezingen.
Thorum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 18:46   #6
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

fout

Laatst gewijzigd door Miguelito : 10 augustus 2008 om 18:53.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 18:49   #7
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:

Vergeleken met de onderhandelingen tussen Vlaanderen en Nederland over de uitdieping van de Westerschelde, is 2 jaar een peulschil. Mogen we nu concluderen dat Nederlanders en Vlamingen luie werkers zijn?
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 19:33   #8
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Vergeleken met de onderhandelingen tussen Vlaanderen en Nederland over de uitdieping van de Westerschelde, is 2 jaar een peulschil. Mogen we nu concluderen dat Nederlanders en Vlamingen luie werkers zijn?
Neeje, wel dat Nederland dat zo lang uit eigenbelang tegenhield...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 19:40   #9
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Neeje, wel dat Nederland dat zo lang uit eigenbelang tegenhield...

Dat is één interpretatie, Nederlanders zien dat anders en zij vinden niet dat dit met eigenbelang te maken heeft.
Oud 10 augustus 2008, 19:45   #10
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is één interpretatie, Nederlanders zien dat anders en zij vinden niet dat dit met eigenbelang te maken heeft.
Met wat dan wel?

En wat denkt U persoonlijk?

Laatst gewijzigd door Chipie : 10 augustus 2008 om 19:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 19:48   #11
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
totaal weer on-topic, zoals gewoonlijk van de belgicistjes géén antwoord geven, gewoon ontwijken en een nieuwe vraag stellen. U moet politieker worden!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 10 augustus 2008 om 19:49.
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 20:43   #12
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
totaal weer on-topic, zoals gewoonlijk van de belgicistjes géén antwoord geven, gewoon ontwijken en een nieuwe vraag stellen. U moet politieker worden!

Ik ben franstalig. Ik ben een harde en een intelligente werker. Ik verdien waarschijnlijk honderd keer meer dan u. Hoeveel bedrijven hebt u, hoeveel mensen stelt u te werk? In welke landen hebt u bedrijven opgericht? Begin maar eens op deze vragen te antwoorden.
Oud 10 augustus 2008, 21:30   #13
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben franstalig. Ik ben een harde en een intelligente werker. Ik verdien waarschijnlijk honderd keer meer dan u. Hoeveel bedrijven hebt u, hoeveel mensen stelt u te werk? In welke landen hebt u bedrijven opgericht? Begin maar eens op deze vragen te antwoorden.
U geeft nogmaals geen antwoord op de vraag.
Oud 10 augustus 2008, 21:33   #14
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thorum Bekijk bericht
En dan hebben ze nog zeven dagen tijd voordat de christendemocraten beslissen of ze nu de CD&V (principieel) zijn of nog steeds de CVP (vasthouden aan de macht).

Als je CD&V/NVA, Vlaams blok en lijst dedecker wegrekend, zijn er al 55 zetels weg. Dan kun je al bijna geen regering meer vormen. Dan MOET de MR al mee, en de rest in de praktijk ook. Als SPA of VLD dan wel nog toetreedt plegen ze electorale zelfmoord, en als ze alle 2 niet meedoen kunnen we geen regering meer hebben. Oh ja, en ook geen verkiezingen.
Het enige dat het kartel heeft te doen is, de drie jokers buiten de deur te zetten.
De koning kan wel van alles bedenken.
Overigens is het voor hem ook prima wonen in Toscane
Oud 10 augustus 2008, 21:36   #15
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
U geeft nogmaals geen antwoord op de vraag.
Heb ik aan U persoonlijk iets gevraagd? Nee. Dimmen jongen. Als ik iets van U wil weten, zal ik het wel vragen.
Oud 10 augustus 2008, 21:37   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verontschuldig me dat ik Vlaams spreek.
Ik werk hard, of ik intelligent ben, daar spreek ik me niet over uit.
Mogelijks verdien ik honderd keer minder dan jij.
Ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijf opgericht, in geen enkel land.

Ik verontschuldig me een tweede keer, omdat ik een politieke mening heb die verschilt van die van jou, en dat die mening vooral verschilt met de jouwe op het vlak van de organisatie van de overheid: ik verkies een overheid op Vlaams en op Europees nivo, en niet op B. nivo.

Hopelijk voor u heeft u ook bedrijven opgericht in Vlaanderen, en brengen die bedrijven u 101 keren meer op dan dat ik verdien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 augustus 2008 om 21:38.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 21:50   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De titel van de draad is waarom die drie versleten musketiers de staatshervorming op de lange baan willen schuiven.

Ach die drie tweederangsfiguren zijn er maar voor de schijn.

Kan je je inbeelden hoe verkrampt de frankofiele tenoren onder leiding van de roi de Laeken zich gevoeld hebben, toen het kartel-boegbeeld voor de vakantie zijn ontslag ging aanbieden?
En dat het deze keer "aan de franstaligen zou zijn om hun nek uit te steken" ????

Men heeft daar nu drie jokers uitgevonden: een Waalse tsjeef die meer belang hecht aan de honeurs van de funktie, een versleten minister die ooit landsverdediging mocht doen en een Duitstalige kabouter.

Ze durfden niet eens het parlement bijeenroepen.

Vlaanderen zal onafhankelijk worden, en op de manier zoals de nva het wil: legalistisch en met zo min als mogelijk chaos. Het blok mag kiezen: morren of aplaudiseren, beide aan de zijlijn. Met morren zijn ze unisono met de frankofonen, met aplaudiseren niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 21:53   #18
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik verontschuldig me dat ik Vlaams spreek.
Ik werk hard, of ik intelligent ben, daar spreek ik me niet over uit.
Mogelijks verdien ik honderd keer minder dan jij.
Ik heb nog nooit van mijn leven een bedrijf opgericht, in geen enkel land.

Ik verontschuldig me een tweede keer, omdat ik een politieke mening heb die verschilt van die van jou, en dat die mening vooral verschilt met de jouwe op het vlak van de organisatie van de overheid: ik verkies een overheid op Vlaams en op Europees nivo, en niet op B. nivo.

Hopelijk voor u heeft u ook bedrijven opgericht in Vlaanderen, en brengen die bedrijven u 101 keren meer op dan dat ik verdien.

Het interesseert mij niet waar ik bedrijven opricht, dat is bijzaak voor een ondernemer. Zolang ze opbrengen, dat is het enigste wat telt, al de rest is bullshit. Dat is de echte spirit van de ondernemer. Een bedrijf oprichten vandaag in China kan interessant zijn. Binnen tien jaar zal dit misschien niet meer het geval zijn en zal Vietnam een interessantere keuze zijn. Het land telt dus niet, alleen de financiële inkomsten die je eruit kan genereren.

Laatst gewijzigd door AyneRand : 10 augustus 2008 om 21:57.
Oud 10 augustus 2008, 21:56   #19
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dubbele ontwijking... my god... ik begin te geloven dat u zowaar al politieker bent! U toont ook duidelijk dat uw Ego het enigste is wat "groot" is aan uzelf... Mijn persoonlijk leven gaat u geen bal aan en het is nogal debiel om op het internet te beginnen 'stoefen' over uw loon of uw werk aangezien er totaal geen controle is over zulke claims...

maar gaat u vooral door.. u bewijst mijn stelling
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 21:58   #20
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
dubbele ontwijking... my god... ik begin te geloven dat u zowaar al politieker bent! U toont ook duidelijk dat uw Ego het enigste is wat "groot" is aan uzelf... Mijn persoonlijk leven gaat u geen bal aan en het is nogal debiel om op het internet te beginnen 'stoefen' over uw loon of uw werk aangezien er totaal geen controle is over zulke claims...

maar gaat u vooral door.. u bewijst mijn stelling
Een sukkeltje van een werknemer ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be