Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 19:36   #1
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard Latency...

Beste moderatoren en medewerkers van p.be,

Ik wil nogmaals eens onder de aandacht brengen dat het forum op bepaalde momenten gewoon totaal tot een halt komt. Soms moet je 10 minuten wachten vooraleer je een discussie kan raadplegen, een fout in je post herstellen, of gewoonweg op het forum komen.

Die zaken zijn reeds geregeld gemeld, en aangezien ik veronderstel dat jullie ook techie mods hebben, moet de oorzaak daarvan toch ook te vinden zijn?

Mochten jullie nog zeggen: "Kijk... reden x en y is nu eenmaal waarom we er niets aan kunnen verhelpen" dan zou ik nog wel even mijn bek houden. Want ik weet uiteraard dat het forum draait op vrijwillige basis door mensen die veel tijd en werk steken in dit forum.

Maar er moet vroeg of laat iets worden gedaan aan de latency want het swingt soms de pan uit. Als je soms 5-10 minuten moet wachten om een thread te openen terwijl het 10 minuten later op 1 seconde gebeurt, dan gaat het niet over overbelasting door het aantal bezoekers. Er is iets structureel verkeerd en het zou het forum enkel ten goede komen als de techies binnen het mod team zouden uitzoeken waar het mis gaat.

Ik meld dit enkel nog maar eens omdat het op de duur gaat vervelen en de wet van Murphy speelt daar ook in mee. Perfecte post plaatsen = 1 seconde. Post met een tikfout verbeteren = 15 minuten.

mvg,
Jazeker.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 22:01   #2
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk (ik ben niet zo technisch onderlegd), maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het iets te maken heeft met die aankondigingen van activiteiten bovenaan het forum, die van rechts naar links over het beeld schuiven. Bij mij duurt het altijd tergend lang voor die dingen geladen raken.

Is er geen optie die de gebruikers kunnen aanvinken om dat te verbergen of zo? Ik ben namelijk hoegenaamd niet geïnteresseerd in die aankondigingen en vind ze alleen maar storend.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 19:46   #3
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik heb daar helemaal geen last van.
Oud 31 augustus 2008, 11:26   #4
Tavek
Banneling

Standaard

Soms ligt het forum kompleet stil, maakt niet uit via welke provider ik erop kom (unief, telenet, skynet...)...dan duurt het enkele minuten eer dat een pagina geopend wordt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 11:39   #5
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Soms ligt het forum kompleet stil, maakt niet uit via welke provider ik erop kom (unief, telenet, skynet...)...dan duurt het enkele minuten eer dat een pagina geopend wordt.

²
Oud 31 augustus 2008, 11:44   #6
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Moet een lokaal bandbreedte- of serverprobleem zijn.

Inderdaad, zelfs voor wie beschikt over een breedbandverbinding is de toegang tot het forum frequent traag. Opvallend is dat dit probleem soms maar enkele minuten duurt, soms enkele seconden, nadien is de verbinding terug normaal, om niet te zeggen supersnel.

Naast de titels van de subfora lees je het aantal forumleden dat momenteel binnen het subforum aan het lezen of posten is. Hoe hoger het aantal forumleden, hoe trager de verbinding. Precies alsof er een soort limiet bestaat op het aantal forumleden dat tegelijkertijd toegang heeft tot het subforum.

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2008 om 11:45.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 16:38   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik kan er helemaal naast zitten natuurlijk (ik ben niet zo technisch onderlegd), maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat het iets te maken heeft met die aankondigingen van activiteiten bovenaan het forum, die van rechts naar links over het beeld schuiven. Bij mij duurt het altijd tergend lang voor die dingen geladen raken.
Ik denk dat je er naast zit. Die vertragingen (vandaag valt het nog mee trouwens) waren er al voordat men met die aankondigingen begon. Het duurt inderdaad even voor die geladen zijn, maar de respons van het forum zelf lijkt me daar los van te staan.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 augustus 2008, 16:39   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Idd... ik merk hetzelfde via verschillende providers.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 augustus 2008, 16:41   #9
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Moet een lokaal bandbreedte- of serverprobleem zijn.

Inderdaad, zelfs voor wie beschikt over een breedbandverbinding is de toegang tot het forum frequent traag. Opvallend is dat dit probleem soms maar enkele minuten duurt, soms enkele seconden, nadien is de verbinding terug normaal, om niet te zeggen supersnel.
Akkoord tot hier. Dus het is duidelijk geen structurele overbelasting. Ergens gaat soms "iets" hangen.

Citaat:
Naast de titels van de subfora lees je het aantal forumleden dat momenteel binnen het subforum aan het lezen of posten is. Hoe hoger het aantal forumleden, hoe trager de verbinding. Precies alsof er een soort limiet bestaat op het aantal forumleden dat tegelijkertijd toegang heeft tot het subforum.
Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet zoveel van gemerkt. Die vertragingen merk ik evenzeer in weinig populaire subfora als in druk bezochte subfora (zoals Binnenland en K&K)

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 augustus 2008, 16:45   #10
LastMohican
Banneling

Standaard

Vbulletin (de forumsoftware) is nogal delikaat. Ze zitten trouwens al aan versie 3.7.3 terwijl we hier nog 3.6.8 draaien. Het ongelofelijk groot aantal threads en posts doet er ook geen goed aan. Dit wil zeggen dat de database steeds complexer wordt, en het risico op problemen stijgt.

Misschien moet men eens overwegen om alle threads van, pakweg 2+ jaar oud te verwijderen of op een of andere manier te archiven. Ook het "uitkuisen" van attachments kan beterschap brengen.

Verder is het wel zoals Patsy zegt, die 'announcements" scroller en andere vBulletin "hacks" zijn steeds een risico en kunnen rare toeren uithalen met de CPU van de server... Ook in dit opzicht: Less is More...
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 17:03   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Misschien moet men eens overwegen om alle threads van, pakweg 2+ jaar oud te verwijderen of op een of andere manier te archiven. Ook het "uitkuisen" van attachments kan beterschap brengen.
Dan toch liefst eerst in K&K gezien het aantal postings en het overvloedig beeldmateriaal.

Laatst gewijzigd door Rudy : 31 augustus 2008 om 17:04.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 22:19   #12
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vbulletin (de forumsoftware) is nogal delikaat. Ze zitten trouwens al aan versie 3.7.3 terwijl we hier nog 3.6.8 draaien. Het ongelofelijk groot aantal threads en posts doet er ook geen goed aan.
Citaat:
Dit wil zeggen dat de database steeds complexer wordt, en het risico op problemen stijgt.

Verder is het wel zoals Patsy zegt, die 'announcements" scroller en andere vBulletin "hacks" zijn steeds een risico en kunnen rare toeren uithalen met de CPU van de server... Ook in dit opzicht: Less is More...
dan moeten ze maar doen wat ze op andere forums doen...Indien een populaire tread te groot wordt er een deeltje twee van maken waar in de beginpost een link wordt geplaatst naar deeltje één...

Dan is het laadprobleem al voor een groot deel opgelost....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 23:02   #13
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

gebeurt vaak iedere keer als ik erop kom, hij probeert super lang te connecteren en valt dan uit. Wat later gaat het dan weer wel.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be