![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
| Bekijk resultaten enquête: VLD koers af op Paars | |||
| ja |
|
23 | 74,19% |
| nee |
|
8 | 25,81% |
| Aantal stemmers: 31. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Staatssecretaris
|
Na de zomervakantie hebben de VLD prominenten de aanval op het Kartel ingezet.
Zij willen er alles aan doen om het Kartel uit de regering te werken. Een laatste poging om Belgie te redden. Laatst gewijzigd door JP Coen : 3 september 2008 om 07:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banneling
|
Dat klopt... De medewerking van de VRT zal de VLD alleszins krijgen...
Die hebben ze eergisteren al duidelijk gekregen op radio1... Liesbeth Imbo (Limbo voor de vrienden) ondervroeg Karel Van Gucht over de maatregelen die de EU ten opzichte van Rusland zou nemen... Uiteraard was die maar een schijnreden... Al na een paar minuten schakelde ze over naar 'de staatshervorming'… om De Gucht meer dan de helft van de tijd de kans te geven om het standpunt van de VLD kenbaar te maken, nl dat de staatshervorming wel belangrijk is maar niet dringend... En dan werd heel de dag op radio en tv verwezen naar die uitspraak (over de vergadering van de EU geen woord... Wat Terzake (en radio1 = dezelfde journalisten) de volgende dagen gaat uitspoken, zal iedereen wel kunnen raden... Laatst gewijzigd door Chipie : 3 september 2008 om 08:01. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
neen, ze willen gewoon zo veel mogelijk stemmen halen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banneling
|
Citaat:
om beurten schieten ze daarom CD&VA af http://www.brusselsjournal.com/node/3482 |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Omdat CD&V incontournable is om een regering te vormen is uw opmerking verre van relevant,...
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Wat zij anderen verwijt nl "het land in gevaar te brengen" doet ze zelf. Als je in een coalitie regering zit ,ga je toch niet voortdurend je partner voor de voeten lopen en onverantwoord gedrag verwijten. Iedere weldenkende partij zou zo,n coalitiepartner de laan uitsturen. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Dat werd nog eens hernomen in het middagjournaal van dinsdag. De arme Turtelboom mocht even vele malen opdraven. Inhakken op Milquet was de boodschap. Sociale geluks-zoekers moeten uit het land gehouden worden , een VLD propaganda-stunt. Duidelijk is de tanende invloed van de roden, zo'n uitzending was pakweg 2 jaar geleden not done. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Banneling
|
Karel de mol heeft net zn best gedaan om de blauwe republikeinen weg te jagen
maaar , er zijn veel meer rode republikeinen , maar geen eén die zn raap durft opsteken cfr de enquete op Links :Republiek of monarchie? republiek met beperkte macht voor president (vb. Duitsland) 22 = 88,00% Republiek met veel macht voor president (vb. USA) 0 0% Erfelijke monarchie met politieke macht (vb. Nederland) 2 = 8,00% Erfelijke monarchie met louter cerimoniële functie (vb. Zweden) |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
ze staan daar niet alleen in natuurlijk, er zijn zo nog partijen. en de VLD geeft geen ene moer om het land, of dat nu Vlaanderen of België is. Dat ligt in de liberale aard (en dat is niet eens hatelijk bedoeld, ik geef ook geen moer om Vlaanderen of België) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Banneling
|
Spa kan een tijd niet meer met de liberalen regeren denk ik, haar kiezers laten dat niet toe.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Weet U, Ieder kind in Vlaanderen weet ondertussen toch dat eens de staatshervorming geregeld is, alle andere politieke onderwerpen met een vingerknip opgelost zullen kunnen worden. Hetzelfde principe geldt natuurlijk ook inzake de materrie van de relaties tussen de EU en Rusland. Mevrouw Imbo en de heer De Gucht tonen gewoon goede vlamingen te zijn. Het verbaast me dat net U, Chipie, zich dit niet realiseert.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 september 2008 om 20:48. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Tiens, waar haalt U de wetenschap vandaan dat sp.a kiezers niet langer door dezelfde deur zouden kunnen met de liberalen?
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Hoe kan een kiezer, in casu een sp.a kiezer, door zijn stem uit te brengen aangeven dat hij een coalitie met de liberalen niet langer ziet zitten? Laat me raden. Er komt een vakje op het stembiljet waar sp.a kiezers hun zieleroerselen kwijt kunnen (mits ze het rode potlood gebruiken en nette blokletters zetten).
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 september 2008 om 21:02. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Minister
|
Gepost op 18 juni 2007
Een nieuwe regering > NON ! Herverkiezing > OUI ! Punt uit. Het PS dictatoriaat zal nooit zijn verlies erkennen, NON !. Het PS dictatoriaat zal nooit rekening houden met de keuze van de Vlaamse bevolking, NON !. Het PS dictatoriaat zijn economisch bestel kan niet zonder de Vlaamse subsidies, NON !. Met en nieuwe regering zou uitkomen dat hun economische regeling faiet is zonder de Vlaamse inbreng, NON ! En gehele regering periode deze vernedering moeten ondergaan, NON ! > De Vlamingen moeten vernederd worden, OUI! > Laat de Vlaming maar werken en de vingers verbranden, OUI! Deze verkiezing uitslag moet zo vlug mogelijk vergeten worden, OUI ! De pionnetjes herzet, een nieuwe verkiezing, OUI ! En de anderen zaten er bij en keken er naar. Teveel ivoren torens hebben beschadiging op gelopen. Teveel kaartenhuisjes zijn door elkaar geschud. Ze bunkeren zich in > indien nodig tot 2009... CDNV-NVA moet doen waar de kiezer voor gekozen heeft. De liberalen zijn de grootste politieke familie en zij wensen alleen hun economisch plan uit te voeren. SPA – Spirit speelt niet mee, wie niets doet kan niets misdoen. De Groene hebben en samenwerking akkoord met Ecolo. Met de andere Vlamingen word allang geen rekening gehouden. Van De Lanote heeft het mooi verwoord “ de kiezer heeft altijd gelijk, maar heeft ongelijk” De koning bewijst dat hij niet nutteloos is, > hij houd “de Belgische regering”. En wat gaat er nog komen, er is tijd. Conclusie, BLABLA, blufpoker wat zand in de ogen van de kiezer en een Nieuwe verkiezing. OUI ! De kiezer heeft altijd gelijk. OUI ! Dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk, maar wie ben ik?
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Minister
|
!!!!!!!!!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
De Belgicisten verenigen zich om het Kartel onder de duim te houden. |
|