![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Welk(e) land(en) is/zijn er te veel in de EU? JUISTE POLL! | |||
België |
![]() ![]() ![]() |
13 | 26,00% |
Bulgarije |
![]() ![]() ![]() |
29 | 58,00% |
Cyprus en/of Malta |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,00% |
Denemarken, Finland en/of Zweden |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,00% |
Duitsland |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,00% |
Estland, Letland en/of Litouwen |
![]() ![]() ![]() |
17 | 34,00% |
Frankrijk en/of Luxemburg |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
Griekenland |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,00% |
Hongarije |
![]() ![]() ![]() |
18 | 36,00% |
Ierland en/of Verenigd Koninkrijk |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,00% |
Italië |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,00% |
Nederland |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
Oostenrijk |
![]() ![]() ![]() |
8 | 16,00% |
Polen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 38,00% |
Portugal |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
Roemenië |
![]() ![]() ![]() |
30 | 60,00% |
Slovenië |
![]() ![]() ![]() |
20 | 40,00% |
Slowakije en/of Tsjechië |
![]() ![]() ![]() |
20 | 40,00% |
Spanje |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,00% |
NIEMAND |
![]() ![]() ![]() |
9 | 18,00% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Met andere woorden, welke landen zou je liever niet in de EU zien, of gezien hebben?
Heb sommige landen samengenomen omdat er maar 20 keuzemogelijkheden zijn, zo heb ik vb de Scandinavische en de Baltische landen samen genomen. DEZE POLL IS DE JUISTE, bij de andere was ik meerkeuzemogelijkheden vergeten! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom stel je deze vraag? Ik bedoel, wat is het achterliggende motief? Vind je dat de EU te snel gaat, of juist te langzaam. Wordt ze te rechts (liberaal) of juist te links? Als je al een respons op de poll krijgt is die zo multi-interpretabel dat je er niets mee opschiet.
Als ik toch één land zou noemen, zou dat het VK zijn. De Gaulle had gelijk met zijn obstructie tegen de toetreding van het VK. Het vertegenwoordigt de vijfde kolonne in Europa. Zijn voordurende opt-outs, zijn simplisme met "We want our money back" van Thatcher kunnen we missen. Zonder het VK waren we al een stuk verder opgeschoten met de integratie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
daarin gaven sommigen aan zelfs Kroatië niet toe te laten. Persoonlijk is voor mij Roemenië echt niet klaar om in de EU te zitten terwijl ze er welegelijk al inzitten. Kroatië daarentegen mocht van mij gerust samen met Slovenië en die 9 andere landen al toegetreden zijn. Of samen met Bulgarije destijds, maar Roemenië is echt nog te vroeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er vrijwel de ganse recente "oost-blok-crew" en cyprus/malta weer uitgestemd.....
maar ja.....het is al beslist.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Van mij mag de hele wereld in de EU
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Het zou het versneld aannemen van rechtvaardige wetten bespoedigen alsook de strijd tegen de corruptie.. Het zou wereldbank, WHO e.d. organen overbodig en democratisch doorzichtiger maken.. maar dan zou er nog wel veel werk aan de winkel zijn. Alleszins is het meer dan wonderlijk dat de euroszceptici op dit forum niet in grote getalen "België" en /of "Nederland" komen stemmen. Inderdaad indien landen dit zelf wensen moeten ze absoluut uit de EU kunnen treden - een bevolking die een noodzakelijk verdrag of grondwet niet ziet zitten moet volgens mij consequent blijven : regering dwingen af te treden en een nieuwe kiezen die de uittreding uit het EU gebeuren regelt. Stel je een staatshervorming voor als een boek van ruim 300 bladzijden (zo gecompliceerd is die zaak in wezen wel) dat je alvorens goed te keuren als referendum aan elke gemeente voorlegt & indien één enkele gemeente de zaak niet ziet zitten - moet het hele werk opnieuw gedaan worden ! In principe krijgen we op die manier een democratische staatshervorming (voor de nu levende generatie altans, de volgende kan voor mijn part nog eens opnieuw beginnen).
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik ga niet over andere landen stemmen. Daarom dus enkel België aangeduid.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Al die landen kunnen maar beter uit de liberale EU stappen en een sociaal europese instelling opstarten...
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Wat een topic !
Het is toch bekend dat de EU gans de wereld is,en Brussel de navel. ![]() Vooral die halvegaren die erin zitten in dat EU..Vetbetaalde gebuisde nietsdoende zotten. Laatst gewijzigd door Gargamel : 31 juli 2008 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat de enquête betreft, ik denk soms dat het toelaten van Tsjechië een vergissing was. ![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Polen, zonder twijfel.
Ze waren nog niet eens toegetreden toen ze al een proces aanspanden tegen de commissie, omdat ze meer landbouwsubsidies wilden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Burger
|
![]() Interessant, maar nog niet veel echte redens gehoord.
Roemenië & Bulgarije: eruit: nog veel te veel corruptieverhalen Cyprus: eruit: eerst zorgen dat je weet welk gebied je nu juist vertegenwoordigd, en niet beloond worden om een herenigingsakkoord af te keuren (dat door Turks-CYprus wel was goedgekeurd) Verenigd Koninkrijk: eruit: té anti Europees (Polen mag erin blijven, de publieke opinie daar is wel pro-Europees itt de Kadzynsky's) Kroatië: erin: ik zou niet weten waarom niet Oekraïne: bijna erin. Ik ben geen echte expert, maar ik denk dat zelfs Oekraïne al verder staat dan Roemenië en Bulgarije. Turkije/rest Balkan/Moldavië...: nog veel werk voor de boeg Noorwegen/Ijsland/Zwitserland/Andorra/Monaco/San Marino/... : hadden al lang lid moeten zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() luxemburg , het gaat opgegeten worden door wallonie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geen ekele van die landen zit er teveel in. Maar ik meen wel dat Roemenië en Bulgarije te vroeg werden toegelaten. Men had dat moeten uitstellen tot 2009 of zelfs later.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |