![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof al sinds ik een puber was dat er oneindig veel heelallen zijn. De wiskunde leert ons dat er dan heelallen moeten zijn die identiek aan de onze zijn, maar waar de tijd anders loopt.
Het moet dus mogelijk zijn om via een multiversum-voertuig naar de geboorte kunnen kijken van eer persoon die identiek is als jezelf. Maar is God nou de baas over ons heelal, of over het multiversum, wat dus eigenlijk wiskundig gezien niet kan. http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiversum |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Hoe kan er meer zijn dan het heelal (=alles)?
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil eerst een bewijs hebben dat God bestaat. En dan zal ik mij pas over die vraag kunnen uitspreken.
Tot nader bericht is God enkel maar een uitvindsel van de mens.
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
of stuit je hier op dat subtiele puntje dat het er oneindig veel zouden zijn ? voor God kan dat toch geen bezwaar zijn, lijkt me ? Laatst gewijzigd door praha : 15 september 2008 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oneindig veel is ook voor God teveel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Dat is nogal een uitspraak om de almachtigheid van de schepper te nuanceren. Misschien dat we het dan beter over de Bijna-Almachtige of Zo-Goed-Als-Almachtige kunnen hebben.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Dat is ook een leuke stelling: er zijn meer goden dan die ene. Daar moet je maar eens met gelovigen over van gedachten wisselen.
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn verschillende melkwegstelsels (galaxieën) - dus is het denkbaar dat er stelsels van galaxieën zijn, en stelsels van stelsels enz.; tot in het oneindige. Op dezelfde manier kan men ook "verkleinen" er is een stelsel van atomen, die op hun beurt uit kleinere deeltjes bestaat, die weer eens op te delen zijn...
tussen die kleinheden heerst een grote leegte, naar analogie met de grote leegte tussen de sterren van een galaxie en tussen galaxieën onderling (& tussen stelsels van galaxieën en stelsels van stelsels..) Nu heefgt er recent iemand berekend met welke rotvaart al deze materie bezig is uit elkaar te vliegen - uit te deinen & men komt zo tot de vaststelling dat er een punt is dat het hele zaakje zal stoppen en degenereren. De voorstelling dat er slechts één eindig heelal is dat op een bepaald punt in de tijd zal vergaan is misschien moeilijk voorstelbaar - maar het is gebazeerd op aktuele wetenschappelijke waarnemingen blijkbaar de harde werkelijkheid. Alvorens het heelal tot "stilstand" komt is de galaxie waar onze zon een klein deeltje van is reeds lang kompleet uitgedeind en opgenomen in een andere galaxie - van de planeet aarde is er dan al lang geen sprake meer. Het plaatje van een groepje goden die met elkaar een spelletje kaart spelen en galaxieën tegen elkaar verspelen is hooguit grappig en fantastisch, je moet niet alle Scifi geloven !
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() Wandelen we even doorheen de makrokosmos
Theorie 2: de hierboven besproken relatie tussen mikro- en makrokosmis is niet lineair, doch... circulair!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 16 september 2008 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar u speekt alleen over een of twee of drie dimensies. Misschien bestaat de werkelijkheid uit 13758 dimensies. Voor God maakt dat geen verschil uit. Hij is aanwezig in al die dimensies, 'beheerst' al die dimensies; wat zeg ik: hij is al deze dimensies. Laatst gewijzigd door system : 16 september 2008 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als men er vanuit gaat dat er zoiets als een opperwezen bestaat uiteraard.
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard. Hypothese dat. Laatst gewijzigd door system : 16 september 2008 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Er zijn maar zoveel goden als er gelovigen zijn. Niet meer, niet minder.
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ik ben met een film bezig van ong. 3 uur,daarin legt iemand uit voor een zaal vol ongelovigen,waarom god wel bestaat en welk religie de juiste is(de laatste is een andere discussie). Ik zal proberen om zijn uitleg te vertalen en neer te schrijven. Maar ik herhaal;als je koppig bent(ik zou het niet weten) zal je nooit van mening veranderen ookal krijg je duidelijke bewijzen. Als er degelijk een God bestaat moeten mensen zijn wetten volgen(ieder volgens zijn religie/geloof) en dat willen ongelovigen niet. In een enquette werd bewezen dat 93% van de Israelische niet-vrome Joden in God geloven.Maar ze willen niet in geloven(en negeren het) omdat ze anders van levenstijl moeten veranderen.Ze gaan een doel hebben in hun leven en de faalangst bestaat.Zonder doel(of doen zoals me geen heeft) kan me niet falen en kan men gerustloos verder leven. Ik zal dus een van de dagen een vertaling brengen.Ik moet de film zelf nog eindigen! Ikzelf heb geen bewijzen nodig want ik voel God overal met mij mee. Ik ga over mijn persoonlijk leven niet in detail treden. Wat ik wel wil zeggen dat er zaken/uitvindigen/feiten zijn die groot geleerde Rabijnen +- 3000 jaar geleden geschreven hebben,in de naam van de Torah(die volgens alle gelovigen door God gegeven is) die pas de laatste jaren ondekt en bevestigt zijn door Nasa(bevoorbeeld). Ik zal ook meer voorbeelden van dat brengen eens ik alles gezien heb. Al die informatie staat duidelijk in de Torah geschreven of wordt ervan uigeleid. Nu laten we zeggen dat God en al de religies verzinsels zijn,de Torah(oude testament) is dus door iemand menselijk geschreven en uitgevonden. Hoe kon die persoon in kwestie in die periode zaken bevestigen waarop de laatste 100de jaren discussies bestonden en pas nu door de ultramoderne technologie (satelieten bv.)eindelijk een antwoord op hebben. Ik laat jullie niet in de steek. Ik ben geen missionaris en van mijn part gelooft men in de Bing Bang. Zoals iedereen wil ik mijn mening geven. Laatst gewijzigd door Fiere Jood : 17 september 2008 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |