Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2008, 07:22   #1
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard Bos kocht ook lijst van zwart-spaarders

Het wordt tijd dat Europa de maffia-staatjes Zwitserland en Luxemburg aanpakt.
Het is toch te gek dat je banken moet nationaliseren om aan adressen van zwart-spaarders te komen.

Bron: Volkskrant

AMSTERDAM - Paniek onder Nederlanders die zwart spaargeld hebben bij de Zwitserse en Luxemburgse filialen van ABN Amro.

Wouter Bos is sinds vrijdagavond niet alleen de trotse eigenaar van twee grote Nederlandse banken, maar ook van honderden miljoenen aan zwart geld en talrijke brievenbus-bv’s in belastingparadijzen. Ook is hij partij in de woekerpolisaffaire en diverse rechtszaken tegen Fortis en ABN Amro.

Dit weekeinde ontstond er onrust onder Nederlanders die zwart geld hebben gestald bij filialen van ABN Amro in Zwitserland en Luxemburg. Door de nationalisatie is de Staat der Nederlanden formeel eigenaar van deze ABN Amro-kantoren.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 08:10   #2
monza
Gouverneur

Standaard

Tja de inkomsten van coffeesjops moeten toch ergens worden belegd hé.
monza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 09:06   #3
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen Bekijk bericht
Het wordt tijd dat Europa de maffia-staatjes Zwitserland en Luxemburg aanpakt.
Het is toch te gek dat je banken moet nationaliseren om aan adressen van zwart-spaarders te komen.
²

We moeten Zwitserland en Luxemburg en vooral Liechtenstein nationaliseren.

In het verleden heb ik al eens een boom over dit onderwerp opgezet:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Liechtenstein is een staatje waar ik me al heel lang aan erger. Liechtenstein is overigens niet het enige. Dit soort staatjes en staten zijn in zekere zin de opvolgers van de vroegere piratenvrijplaatsen. Criminelen en belastingontduikers kunnen hier bijna ongestraft grote sommen crimineel en zwart geld wegzetten. Merkel heeft mijn steun voor haar eis aan financiële transparantie. Zo’n schertsfiguur als prins Alois, die het begrip soevereiniteit misbruikt ter bescherming van illegale praktijken, zou men zo snel mogelijk een toontje lager moeten laten zingen.

Bron: http://www.beursduivel.be/forum.php?...?&laatste=true

Ga Europa, ga ervoor tegen de criminaliteit!
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2008, 10:16   #4
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dit enorm grappig. De tijd van zwart geld is echt wel aan het overgaan met het afknabbelen van het bankgeheim, de nationalisaties en het elektronisch betalen. Wie dat nog niet begrepen had, daar heb ik geen medelijden mee. Zwart geld hoort in een sok, niet op een rekening, of in de kassa van restaurants, cinema's, kledingswinkels,... Dat geef je best zo snel mogelijk uit.

Nog beter is het wit zwart geld te hebben: geld dat onderworpen is aan wettelijke ontwijkingsprocedures, zoals vennootschappen oprichten, pensioensparen, dividenden, groepsverzekeringen, voordelen van alle aard,... Maar toch zeker niet banaal zwart geld dat toch ooit uitkomt, het is een kwestie van tijd tot Big Brother het vindt.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be