Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2008, 10:19   #1
Blaft
Lokaal Raadslid

Blaft's schermafbeelding

Standaard Middeleeuwse toestanden in gevangenis van Vorst

Heeft iemand van jullie daar een probleem mee?
Blaft is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 10:23   #2
nun
Gouverneur

Standaard

Definieer: "Middeleeuwse toestanden"
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 10:26   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
In het kort, datgene wat de VN "mensonwaardige toestanden" noemt in haar rapporten.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 10:27   #4
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
In het kort, datgene wat de VN "mensonwaardige toestanden" noemt in haar rapporten.
Zoals Franstaligen die gevraagd wordt om een basiskennis Nederlands te leren?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 10:30   #5
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals Franstaligen die gevraagd wordt om een basiskennis Nederlands te leren?
Wie in Vorst zit zal Frans spreken of zal niet begrepen of geholpen worden, Vorst is eentalig Frans.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 10:57   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ja, ik heb problemen met de mensonwaardige toestanden.

Dat mensen opgesloten worden in gevangenissen, en voor langer dan dat nu in dit onlandje gebeurt, en rapper dan dat nu in dit onlandje gebeurt (met geweldsmisdrijven vb., met fiskale of sosiale fraude genre zwartwerkers, illegalen tewerkstellen, werklozen die werken, .. enfin lange lijst), daar ben ik niet tegen, daar ben ik straf voor.
Alternatieve straffen zijn vaak in de praktijk onverwezenlijkbaar, maar kom, voor waar het wel mogelijk is voor kleine kriminelen voor hun eerste keer .... okee.

Maar volgende zaken vind ik absoluut niet van deze tijd:
twee of drie wildvreemden in dezelfde sel, en moeten kakken of pissen achter een gordijntje
in een sel moeten zitten waar het vocht en schimmel een mens ziek maken
...

dat dienen ene gevangene zei dat er ook een lavabo bijhoorde, dat vind ik van niet.
Toen lange tijd geleden er nog legerdienst bestond, gingen de soldaten zich ook wassen in een waszaal met lavabo's. Als je gaat kamperen: idem dito.

23 u op 24 in een sel moeten zitten, dat moet zeer uitzonderlijk blijven. Werken, verplicht lezen, lessen volgen ... dat zou er m.i. moeten bijhoren. (die lessen moeten dan dingen zijn zoals "wat zijn de gevolgen voor slachtoffers van misdrijven", "sosiaal aanvaardbaar gedrag en grenzen", of ook dingen die nuttig zijn om ze na hun tijd op 't rechte pad te houden, in kombinatie met dubbel straf voor residieve.

Het eten dat ze er krijgen moet goed maar wel heel gewoon zijn, dus zeker geen tralala.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 11:02   #7
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Investituurstrijd?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 11:06   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

23 u op 24 in een sel moeten zitten, dat moet zeer uitzonderlijk blijven. .
Dat is pertang de standaard in een huis van bewaring.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 11:29   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is pertang de standaard in een huis van bewaring.
Dat moet dan ook om collusie met medeverdachten of nog niet gekende medeplichtigen, via andere gevangenen, te voorkomen. Dus dat valt onder mijn zeer uitzonderlijk.

(ge moet gij nie denken dat gij mij kunt pakken hoor! - tenzij bij verrassing als ik heel gehaast ben - )

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 19 april 2008, 12:28   #10
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat moet dan ook om collusie met medeverdachten of nog niet gekende medeplichtigen, via andere gevangenen, te voorkomen. Dus dat valt onder mijn zeer uitzonderlijk.

(ge moet gij nie denken dat gij mij kunt pakken hoor! - tenzij bij verrassing als ik heel gehaast ben - )
Ja ok, maar in wezen zegt u dan het is goed dat mensen die niet veroordeeld zijn het strengste gevangenisregime krijgen.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 12:42   #11
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja ok, maar in wezen zegt u dan het is goed dat mensen die niet veroordeeld zijn het strengste gevangenisregime krijgen.

Komt het ook niet door de medegevangenen zélf? Ik veronderstel dat het een zwaardere straf is om in één cel te zitten met twee Albanezen, dan pakweg met twee Nederlanders.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 19 april 2008 om 12:42.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 12:53   #12
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Komt het ook niet door de medegevangenen zélf? Ik veronderstel dat het een zwaardere straf is om in één cel te zitten met twee Albanezen, dan pakweg met twee Nederlanders.
Uiteraard, als ze je met 7 Marrokanen in een cel steken en er is voor een man of vier eten, wie eet er dan niet denk je?

Normaal gesproken zet men soort bij soort maar omdat het nu over-overvol is valt die luxe ook weg.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 13:43   #13
Confucius
Gouverneur

Standaard

Ik heb het nu niet over grote werken. Maar ik versta niet waarom gevangenen niet ingezet kunnen worden voor klein onderhoud. Ik denk dan aan het opknappen van de cellen mits een nieuw verflaagje, sanitair vernieuwen e.d.. Ik bedoel maar, het kunnen toch niet allemaal mensen met twee linkerhanden zijn die in de gevangenis zitten. Sommigen zouden misschien zelfs nog iets kunnen leren , wat hen na hun straf van dienst zou kunnen zijn.
Oud 19 april 2008, 14:01   #14
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik heb het nu niet over grote werken. Maar ik versta niet waarom gevangenen niet ingezet kunnen worden voor klein onderhoud. Ik denk dan aan het opknappen van de cellen mits een nieuw verflaagje, sanitair vernieuwen e.d.. Ik bedoel maar, het kunnen toch niet allemaal mensen met twee linkerhanden zijn die in de gevangenis zitten. Sommigen zouden misschien zelfs nog iets kunnen leren , wat hen na hun straf van dienst zou kunnen zijn.
Omdat dwangarbeid verboden is en geld om de mensen te betalen is er niet.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 16:19   #15
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dat vind ik fout, door dwangarbeid kunnen ze een deel van de schade die ze aan de maatschappij hebben aangericht (én hun verblijf) terugbetalen.

Trouwens: is verplichte gemeenschapsdienst (vb bij stadsreinigingsdiensten) ook geen vorm van dwangarbeid?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:44   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom juist dat die mensen heel geregeld hun zaakje eens mogen bepleiten bij de onderzoeksrechter, raadkamer, kamer van inbeschuldigingstelling.
En als ze van den eersten dag alles goed uitleggen, goed meewerken enzovoorts, dan komen ze, behoudens de echt heel zware gevallen, gauw vrij.

Oud 19 april 2008, 16:46   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard, als ze je met 7 Marrokanen in een cel steken en er is voor een man of vier eten, wie eet er dan niet denk je?

Normaal gesproken zet men soort bij soort maar omdat het nu over-overvol is valt die luxe ook weg.

Tsja, en ze serveren niet alle dagen varkensvlees ....

Oud 19 april 2008, 16:49   #18
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontifex Maximus Bekijk bericht
Heeft iemand van jullie daar een probleem mee?
Nee ze zitten daar nog veel te goed!
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2008, 16:49   #19
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
En dat vind ik fout, door dwangarbeid kunnen ze een deel van de schade die ze aan de maatschappij hebben aangericht (én hun verblijf) terugbetalen.

Trouwens: is verplichte gemeenschapsdienst (vb bij stadsreinigingsdiensten) ook geen vorm van dwangarbeid?
Voordat we hier dieper op kunnen ingaan zou je eerst "schade aan de maatschappij" moeten definieren.

Als je de gevangenisbevolking bekijkt dan zie je dat de helft en of meer van de gedetineerden niet veroordeeld zijn. Die gaat u toch geen dwangarbeid laten verrichten hoop ik?

En neem dan de echte misdadigers, iemand rijdt naar Holland en komt terug met 50 gram wiet. 25 gram voor hemzelf en 25 gram voor zijn vriend. Voor het gerecht is dat internationale drugstraffiek en handel en bezit.

Als die jongens nu betrapt worden in het gerechtsarrondisement Turnhout dan krijgen die een werkstraf van 20 tot 50 uren.

Als die jongens nu gepakt worden in het gerechtsarrondisement Antwerpen dan krijgen die een tot twee jaar gevangenisstraf.

Nu, over het voorbeeld dat ik hier aanhaal, welke schade is er toegebracht aan de maatschappij?

En als de jongens de pech hebben van in Antwerpen gepakt te worden en ze vliegen de gevangenis in, hoelang wil u ze dan dwangarbeid laten doen?

En hoeveel gewapende bewakers wil u hiervoor aannemen?

Want iemand die zegt: neen, ik werk niet, die zal dus met slagen en stampen gedwongen moeten worden. En geloof me nu, een aantal van de huidige bewakers zou daar goed in zijn, totdat de eerste snachts zijn huis in brandgestoken wordt. Dan stoppen die daar ook mee.

Verschaeve
Oud 19 april 2008, 16:52   #20
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan veranderen ze de wet maar ,en betalen begot!Die moet je niet betalen ,de maatschappij houd hun bek open voor huisvesting eten en drinken ,medische zorgen enz ...als een arm mens op straat iets tegenkomt helpen ze die zo goed nog niet!Ze mogen iets terug doen ,boetedoening ja!En als het kan in een jutte zak met assen op de kop.

Laatst gewijzigd door vlaanderen72 : 19 april 2008 om 16:53.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be