![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Hoge ambtenaren waren maanden voor de aanslagen van 11 september 2001 op de hoogte van plannen om de Verenigde Staten met vliegtuigen aan te vallen. Sibel Edmonds, een voormalige vertaalster van het FBI, heeft dat op 11 februari in besloten zitting getuigd aan de commissie die de aanslagen onderzoekt. De 33-jarige Turks-Amerikaanse vertaalster die geheime documenten onder ogen kreeg, doet haar verhaal in de Britse krant The Independent.
Volgens Edmonds circuleerde in de lente en zomer van 2001 binnen de Amerikaanse federale politie FBI informatie dat een aanval met vliegtuigen op handen was. De uitvoerders waren volgens de informatie al ter plaatse. De bewering van Condoleezza Rica, de nationale veiligheidsadviseur van president Bush, dat dergelijke informatie niet bestond, noemt Edmonds een verschrikkelijke leugen. Op 11 februari getuigde ze ruim drie uur in een speciaal gebouwde 'veiligheidskamer' in Washington aan de commissie, aldus The Independent. ,,Ik gaf de commissie details over specifieke onderzoeksdossiers, datums, doelwitinformatie en de managers belast met het onderzoek. Ik vertelde alles zodat ze alles konden teruggaan en opvolgen. Die zaken kunnen makkelijk nagegaan worden.'' Volgens Edmonds was er ,,algemene informatie over het tijdsraam en de te gebruiken methodes'' beschikbaar. Het EINDE VAN BUSH ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je insinueert hier blijkbaar dat het perfect mogelijk is om als staat uzelf te beschermen van terroristische aanslagen door middel van goede intelligentie en een doortastende aanpak van de terroristen zelf.
Klinkt nogal Bushachtig als je het mij vraagt.
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Men mag dan al aanslagen verwachten.
De juiste plaats en tijd weet men volgens mij nooit. Wat had men dan moeten doen? De towers maanden ontruimen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ten eerste heeft Condoleeza Rice deze feiten als leugens bestempeld. Nu kun je haar beweringen nuanceren, maar dan moet je dat ook doen met die van die Edmonts.
Ten tweede moet je ook alles op zijn juiste plaats zetten. Er zijn al decennia lang ontelbare dreigingen geweest van terroristische organizaties en waarschuwingen vanwege inlichtingendiensten binnen en buiten de U.S., zowel onder Reagan als onder Bush Senior, Clinton en Bush Junior. Het was een onmogelijke taak om al die informatie zo pertinent en scherp op te volgen met zware maatregelen. Kijk nu : na 11 september 2001 neemt de regering Bush de zwaarste maatregelen ooit, en hij krijgt zware kritiek te verduren, vooral dan van linkse anti's die nu zelf komen vertellen dat hij zwaardere maatregelen had moeten treffen vôôr 11 september 2001. Je kunt dus nagaan hoe geloofwaardig deze verhalen wel zijn, in de juiste context. Volgens mijn mening en die van de overgrote meerderheid van de Amerikanen is dit gewoon verkiezingsonzin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
je begrijpt het punt niet.. Op zich moet nagegaan kunnen worden of die 'whistleblower' inderdaad dergelijke bewijzen heeft.. indien dit immers klopt , dan hebben ze dat verzwegen.. En net dat kan nu niet (in de politieke cultuur van de VS ;. Je weet toch ook hoe P.C. ze daar zijn..) ..Het gaat er niet om of er destijds iets werd gedaan.. Dat is bijkomstig, dus je moet dat er nu ook niet bijsleuren..
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BTW , toen je het over Clinton zijn leugen had dacht je er dus ook aan dat hij ondanks alles met een landslide herverkozen is alsook zeer populair uit zijn tweede ambstermijn is vertrokken, hé? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat Clinton betreft, die feiten speelden zich toch hoofdzakelijk af in zijn tweede ambtstermijn, of vergis ik me ? Wat ik ervan onthou is echter dat Clinton op een haar na afzetting misliep omwille van een leugentje over een , in feite, banaal onderwerp...Hij had natuurlijk gelogen, maar dat waren géén staatszaken...Daar zit wel een gradatie verschil in dat belangrijk is in dit verhaal, me dunkt..
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om te beweren dat Bush aan zijn einde komt vanwege beweringen van die Edmonts? Ik heb zo mijn twijfels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de verkiezingen betreft, het lijkt of het verhaal van Edmonts maar weinig indruk maakt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | ||