Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2008, 14:42   #1
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard Turkse Luchtmacht bombardeert in Irak

Het past natuurlijk in het kader van de zesmaandelijkse Koerdenjacht.
Nu alle blikken gericht schijnen te zijn op wat Israel aan het uitspoken is in Gaza ,met slachtoffers die nog tamelijk eenvoudig te tellen zijn zouden we het haast vergeten.Er is nog een oud conflict met terroristen aan beide zijden bezig even verderop....

Bij nader inzien.....een NATO-lid bombardeert een niet-NATO-lid,de boodschap is duidelijk : "Hou van ons...of....."

Ongetwijfeld bestaat de ganse bevolking van Iraaks Koerdistan uit terroristen,daar zal de Turkse luchtmacht sterk toe bijdragen

Waarom denk ik dat dit niet dat zal bijdragen aan een oplossing van het Koerdisch probleem,maar het juist onhandelbaar groot dreigt te maken

Laatst gewijzigd door kelt : 30 december 2008 om 14:44.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 09:39   #2
DEMOKRATOS
Lokaal Raadslid

DEMOKRATOS's schermafbeelding

Standaard

Turkije zal op lange termijn de schade hiervan ondervinden. Koerden zijn meer herenigd als tevoren en zullen de Turkse staatsterreur verslaan. 30 jaar heeft Turkije ons niet klein gekregen. Een ezel stoot zich geen 2 keer, blijkbaar stoot deze ezel zich al 30 jaar. Ottomaanse rijk is ook zo ondergelopen. Turkije wacht hetzelfde lot, je zal verdrinken in het Koerdische bloed!
DEMOKRATOS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 15:43   #3
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het past natuurlijk in het kader van de zesmaandelijkse Koerdenjacht.
Nu alle blikken gericht schijnen te zijn op wat Israel aan het uitspoken is in Gaza ,met slachtoffers die nog tamelijk eenvoudig te tellen zijn zouden we het haast vergeten.Er is nog een oud conflict met terroristen aan beide zijden bezig even verderop....
Hoe zit het eigenlijk met de rechten van de Koerden in Turkije? Ik hoor altijd maar PKK dit en PKK dat maar niks over de gelijke rechten daar de laatste tijd. Hebben ze eigenlijk enige vorm van autonomie daar?
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 17:21   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DEMOKRATOS Bekijk bericht
Turkije zal op lange termijn de schade hiervan ondervinden. Koerden zijn meer herenigd als tevoren en zullen de Turkse staatsterreur verslaan. 30 jaar heeft Turkije ons niet klein gekregen. Een ezel stoot zich geen 2 keer, blijkbaar stoot deze ezel zich al 30 jaar. Ottomaanse rijk is ook zo ondergelopen. Turkije wacht hetzelfde lot, je zal verdrinken in het Koerdische bloed!
De Koerden hebben wel bewezen in Noord-Irak dat ze een vredige, stabiele economisch sterke staat kunnen opbouwen. Dit, helemaal in tegenstelling tot de Arabieren.

Mocht ik ooit politieke macht verwerven, ik zou me wel inzetten voor de Koerdische zaak.

Turken vind ik ook wel een leuk volk, maar het zou me verbazen dat dat lang nog een seculiere staat blijft. Misschien dat Istanbul dan wel aansluiting zoekt bij Griekenland?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2009, 17:34   #5
Buzz
Provinciaal Gedeputeerde

Buzz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Koerden hebben wel bewezen in Noord-Irak dat ze een vredige, stabiele economisch sterke staat kunnen opbouwen. Dit, helemaal in tegenstelling tot de Arabieren.

Mocht ik ooit politieke macht verwerven, ik zou me wel inzetten voor de Koerdische zaak.
Akkoord.
Buzz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2009, 00:37   #6
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buzz Bekijk bericht
Hoe zit het eigenlijk met de rechten van de Koerden in Turkije? Ik hoor altijd maar PKK dit en PKK dat maar niks over de gelijke rechten daar de laatste tijd. Hebben ze eigenlijk enige vorm van autonomie daar?
De Koerden hebben veel meer vrijheid dan vroeger. Er is een Koerdische partij opgerich die Turkije dagelijks tegen de schenen schopt en alles roept wat ze willen. Er is ook een Koerdische zender opgericht. Het onderwijs in het Koerdisch staat nog in de kinderschoenen. Er zijn nog wel enkele punten tot verbetering vatbaar. Ik denk wel dat in de komende jaren nog meer gerealiseerd zal worden.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be