![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() bron
Vlaamse fietspaden zijn niet comfortabel. Met wat min of meer een wetenschappelijke test genoemd zou kunnen worden bekomt de fietsersbond een resultaat van amper 5/10 voor de Vlaamse fietspaden. Ik eis dan ook dadelijk dat auto's vanaf nu op fietespaden moeten rijden en fietsers op de rijbaan. Dit gaat een meer ontradend effect hebben op het autoverkeer dan de (dalende) olieprijzen en komt het milieu, de verkeersongevalsstatistieken en het Belgische depressiviteitspercentage ten goede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Partijlid
Locatie: Fleuris-sur-Gemappes-En-Bidonville-Misère (Vuilvoorde/Vilmorte)
|
![]() Tjah, de gewone rijwegen zijn ook niet meer confortabel. Om nog deftig door Vlaams-Brabant te komen met de wagen hebt ge een goeie suspensie nodig... Pas de ping-ping, pas de ting-ting.
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() één of andere dwaze regel zegt, dat bij 30 km/u in de dorpskom er GEEN fietspad MAG zijn. In Sleidinge heeft men zo bij de dorpskernvernieuwing het fietspad vervangen door rijbaan langs de drukke N456. De school ligt aan deze baan en de fietsertjes moeten dus gewoon op de baan rijden. Uitleg van de verkeersdeskundigen: "de fietsers rijden op de rijbaan en vertragen zo het verkeer"
![]() ![]() Toen ik dit aanklaagde bij de fietsersbond meldde men dat zij hierin een neutrale houding hebben aangezien die uitspraak kan kloppen. Ik heb toen meteen mijn lidmaatschap van de fietsersbond opgezegd.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() p.s. op het terrein zijn de putten minder groot
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 10 maart 2009 om 21:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Vlaams Brabant is inderdaad een hel kwa wegkwaliteit....
De E314 naar Limburg heeft echt erbarmelijke stukken.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Maar u begrijpt toch het cynische van de uitspraak: "fietsers rijden op de rijbaan en vertragen zo het verkeer" ? In feite betekent dit dus: we creëren een onveilige situatie, en aldus moeten de chauffeurs wel trager rijden. Tja: ervan uitgaande dat de Belgische chauffeur gedisciplineerd is, zou dat kloppen, maar de Belgische chauffeur is nu eenmaal NIET gedisciplineerd.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ben het eigelijk al een beetje beu om telkens te moeten verantwoorden waarom ik beroepshalve met een Land-Rover bol, maar voor u speciaal wil ik nog eens een poging ondernemen.... beroepshalve dus heb ik een wagen nodig die in staat is om regelmatig een aanhangwagen van + 2000 kg te trekken en tevens de mogelijkheid bied om de rest van de tijd zonder aanhanger in de laadbak zes �* zevenhonderd kg te laden en hiermee vlot door brussel en andere steden te bollen.... we bevooraden ziekenhuizen allerhande... je kan dit welliswaar met een vrachtwagen doen die dan gauw 30 liter diesel gaat verbruiken per 100 km en waarmee je regelmatig vastgereden zit in het drukke verkeer of het zeer dure alternatief : vrachtwagen + bestelwagen... vandaar dat wij opteren voor een (onconfortabele voor de chauffeur) maar goede oplossing een landrover met een dieselmotor die +/- 7 liter diesel verbruikt en waar jammergenoeg maar 2 zitplaatsen in zijn teneinde genoeg vracht te kunnen vervoeren..... wat ons echter het meeste ergernis bezorgd is het feit dat mama's met dikke monovolumes of BMW's en Mercedessen met dezelfde of zwaardere/meerverbruikende motor ongemoeid gelaten worden, maar onze banden zetten de "alwetende" millieu-activistjes plat in de hoofdstad.... mss tot de dag dat ze zélf gehospitaliseerd zullen worden en onze produkten dringend nodig hebben..... ![]() zo zie je dat er soms nog wel hier en daar iemand rondbolt mét reden en zonder excuus !
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen ! Laatst gewijzigd door ICE-MAN : 11 maart 2009 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt, in Bornem fietste ik ooit op het oude fietspad naast de weg en een agent hield me tegen voor het gemeentehuis. Ik moest op de weg om het verkeer te vertragen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Inderdaad. Fietsers op de weg vertragen het verkeer.... hier in het kleine stadscentrum zijn er 5 grote scholen in een tijdspanne van 3 kwartiers uit: geen enkel fietspad of zebrapad. Geen politie te zien. Uitleg: al die chaos zorgt er voor dat de automobilisten attenter zijn....
Tel daar nog eens de wildparkerende ouders bij die hun kinderen komen halen... zeker, op het voetpad, omdat er geen parkings zijn: er is geen doorkomen aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() In Wilrijk werd er eens een jongen op zijn fiets door een mercedes onderste boven gereden.
Bleek dat de fietser de schade aan de auto moest betalen want de fietser reed niet op een fietspad maar een fietssuggestiestrook. Zo'n fietssuggestiestrook ziet er blijkbaar uit als een fietspad maar is het werkelijk niet. En volgens de wet betaal jij dan de schade als een wagen u overhoop rijdt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door solidarnosc : 11 maart 2009 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het fijne van de zaak niet maar de afwezigheid van een fietspad (wat het geval is in de meeste (kleine) wegen heeft u het recht nog niet om fietsers van de weg te maaien. Het verschil is alleen dat wagens over een fietssugestiestrook mogen rijden en niet over een fietspad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ik rij overal in 't midden van de baan met mijne velo. Om 3u is er toch niet veel verkeer.
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dat toch allemaal dik overdreven. 10, 15jaar terug reed ik als klein manneke nog over afschuwelijke fietspaden(toen was er nog geen of nauwelijks sprake van de rode betonnen stroken) en dat ging toen ook. Zijn we tegenwoordig allemaal ongelooflijk kleinzerig geworden dat we daar zo'n spel over moeten maken?
Enfin, van mij mogen ze meer aandacht besteden aan de fietspaden, maar doen alsof het zo dramatisch gesteld is vind ik incorrect. In het verleden was het een stuk erger, de prioriteiten zijn gewoon verschoven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Toen de rechter dan uitsprak dat de jongen - zijn ouders dus, verantwoordelijk waren voor de schade aan de wagen begrepen die mensen het eerst niet. Die kenden het verschil niet tussen een fietspad en een fietssuggestiestrook. Ik trouwens eerst ook niet. |
|
![]() |
![]() |