Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2009, 07:10   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Voor wie zich niets aantrekt: totale straffeloosheid, zelfs geldboetes

Ja, lees het zelf in de gazet hé:
link: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...1&subsection=3

Enkele zinnen eruit gepikt:

Citaat:
Wie van de rechter een geldboete krijgt en die niet betaalt, hoeft niets te vrezen. De overheid stuurt toch bijna nooit een deurwaarder. Resultaat: zeven op de tien strafrechtelijke boetes blijven gewoon onbetaald.
Citaat:
Minister van Financiën Didier Reynders (MR), die verantwoordelijk is voor het innen van de boetes, gaf de cijfers schoorvoetend aan kamerlid Sabien Lahaye-Battheu (Open VLD): in 2007 werd er zo minstens 100 miljoen euro aan boetes niet geïnd. En dat terwijl er in totaal 'maar' 138 miljoen euro te innen viel.
En dan maar leuteren over dinges zoals verkeersveiligheid en andere vormen van kriminaliteit.
De brave burger, die moet betalen omdat hij zich eens vergist, of omwille van een onoplettendheid, die betaalt.
De vetzakken in de maatschappij, die aan alles hun broek vegen, die komen er zonder probleem en zonder betalen vanaf.

En de boer, hij ploegde voort.

Zolang de brave burger zoiets niet weet, doet hij maar verder. En blijft hij zich afvragen hoe sommige dingen toch niet opgelost geraken ...

Eén mogelijkheid, heb ik al eens aangekaart in dit forum in een oude draad.
Je moet de dinges simpel en eenvoudig maken.
Daarom: een persoonlijke individuele rekening bij de overheid.
't Zal niet alles oplossen omtrent die boetes edm, maar toch al veel.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 april 2009 om 07:12.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 07:41   #2
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Goed dat ge het laat weten. Hoe voelt dat, zo bijdragen tot die tendens?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 10:27   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

tof

Leve de antipolitiek, boetes voor iedereen
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 10:46   #4
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Schoofzak, waarom stel je je geen kandidaat om procureur te worden, dan kan je je kruistocht tenminste wat uitbouwen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:09   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Schoofzak, waarom stel je je geen kandidaat om procureur te worden, dan kan je je kruistocht tenminste wat uitbouwen.
Pfff ... om dan boetes te moeten uitdelen en gevangenisstraffen, na ernstig werk van onderzoek en afweging, rekening houdend met de finansiële toestand van de dader, de slachtoffers te aanhoren enz. enz. ...(afijn, ge weet wel, zoals ik denk dat het hoort ..) en dan vast te moeten stellen dat de gevangenisdirekteuren iedereen naar huis sturen, als ze zelf niet willen ontsnappen, en dat de ambtenaren van Reinders de boetes niet willen innen ...

ge zijt bedankt voor zo'n aanbod.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 24 april 2009, 11:10   #6
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is toch waar. De zowat honderdduizend die in Belgie rondrijden zonder verzekering, en de bijna evenveel, die rondrijden zonder in orde te zijn met de technische controle, zijn hier ook onder te brengen. Trouwens zeer recentelijk heeft men ook nog zoiets leuks gedaan met de zorgverzekering. Omdat de boetes niet betaald werden, scheld men ze zomaar ineens kwijt.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:27   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pfff ... om dan boetes te moeten uitdelen en gevangenisstraffen, na ernstig werk van onderzoek en afweging, rekening houdend met de finansiële toestand van de dader, de slachtoffers te aanhoren enz. enz. ...(afijn, ge weet wel, zoals ik denk dat het hoort ..) en dan vast te moeten stellen dat de gevangenisdirekteuren iedereen naar huis sturen, als ze zelf niet willen ontsnappen, en dat de ambtenaren van Reinders de boetes niet willen innen ...

Ik denk dat de meeste ambtenaren op Financiën al ambtenaar van Financiën waren voor Reynders Minister werd.

Ik geloof zelfs dat vorige Regeringen niet beter geïnd hebben dan deze.

Gemakkelijk om zo maar even te kakken op Reynders.

Maar afin, voor één keer gaat het niet over veldrijders of wielrenners, das toch al een vooruitgang.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:36   #8
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je hebt er anders precies al de gedachtengang voor, procureurs in Belgie denken inderdaad dat ze gevangenisstraffen moeten uitdelen.

Dat is niet zo, daar dienen procureurs nu eenmaal niet voor, daarom wordt Belgie veroordeeld op dat gebied. Rechters delen straffen uit, de procureurs misbruiken alleen maar het voorarreststelsel.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 24 april 2009 om 11:36.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:49   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik denk dat de meeste ambtenaren op Financiën al ambtenaar van Financiën waren voor Reynders Minister werd.

Ik geloof zelfs dat vorige Regeringen niet beter geïnd hebben dan deze.

Gemakkelijk om zo maar even te kakken op Reynders.

Maar afin, voor één keer gaat het niet over veldrijders of wielrenners, das toch al een vooruitgang.
Reinders is lang genoeg minister van finansiën geweest, om te kunnen weten wat er gebeurt en wat er niet gebeurt onder zijn verantwoordelijkheid, en om er iets aan te kunnen doen.

En wat het kakken op veldrijders of wielrenners betreft, is jouw opmerking mij een raadsel. Zowel het kakken zelf (wie waar heeft gekakt of teveel gekakt ?) als waarom het een vooruitgang zou zijn.

Oud 24 april 2009, 11:55   #10
Mr Kanipoupenie
Banneling

Standaard

Godver, heb juist €32 parkeerboetes betaald, omdat ik 2x een half uurtje langer gepakeerd stond voor mijn school in Brussel.. Stom kieken..
Mr Kanipoupenie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 11:56   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het is toch waar. De zowat honderdduizend die in Belgie rondrijden zonder verzekering, en de bijna evenveel, die rondrijden zonder in orde te zijn met de technische controle, zijn hier ook onder te brengen. Trouwens zeer recentelijk heeft men ook nog zoiets leuks gedaan met de zorgverzekering. Omdat de boetes niet betaald werden, scheld men ze zomaar ineens kwijt.
Dik gelijk hebt ge.

Rijden zonder verzekering, is gewoonweg een ijzervaste afspraak om te komen tot een vluchtmisdrijf, als men een aksident tegenkomt.
En wie is dan de pineut? Juist: de verkeersdeelnemer die wel zorgt dat ie in orde is.

Rijden zonder technische kontrol is al bijna hetzelfde. Denk nu niet dat ik zo graag naar die kontrol ga. Ik laat nog liever een rektaal onderzoek doen. (da's nie waar, da's overdreven, maar ge begrijpt wat ik bedoel). Maar als ik mijn groene kaart krijg, dan weet ik toch maar dat 't een en 't ander aan mijn autootje toch in orde is.

Rijden met ingetrokken rijbewijs: hoeveel kans hebt ge om gekontroleerd te worden? Wie houdt zich er aan, als't ie het aan zijn broek heeft? De brave huisvader die zich één pintje teveel vergist heeft ... maar de notware zatlap of snelheidsduivel, die trekt hem er zich geen teelbal van aan.
Nog een tiket voor vluchtmisdrijf ...

En dan maar verschieten dat de gewone man op het Blok gaat stemmen ...

Oud 24 april 2009, 12:00   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt er anders precies al de gedachtengang voor, procureurs in Belgie denken inderdaad dat ze gevangenisstraffen moeten uitdelen.

Dat is niet zo, daar dienen procureurs nu eenmaal niet voor, daarom wordt Belgie veroordeeld op dat gebied. Rechters delen straffen uit, de procureurs misbruiken alleen maar het voorarreststelsel.
En ik veroordeel B. voor het straffeloos laten boeren van kriminelen en asosialen, en ondertussen de brave burger maar te blijven koeieneren.

Oud 24 april 2009, 12:13   #13
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik veroordeel B. voor het straffeloos laten boeren van kriminelen en asosialen, en ondertussen de brave burger maar te blijven koeieneren.
Dat kan blijven duren omdat er bij de brave burger WEL iets te rapen valt.
In een volgend leven : het ocmw op en aan alles uw kloten vegen, geen zorgen meer
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 12:51   #14
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Dik gelijk hebt ge.

Rijden zonder verzekering, is gewoonweg een ijzervaste afspraak om te komen tot een vluchtmisdrijf, als men een aksident tegenkomt.
En wie is dan de pineut? Juist: de verkeersdeelnemer die wel zorgt dat ie in orde is.

Rijden zonder technische kontrol is al bijna hetzelfde. Denk nu niet dat ik zo graag naar die kontrol ga. Ik laat nog liever een rektaal onderzoek doen. (da's nie waar, da's overdreven, maar ge begrijpt wat ik bedoel). Maar als ik mijn groene kaart krijg, dan weet ik toch maar dat 't een en 't ander aan mijn autootje toch in orde is.

Rijden met ingetrokken rijbewijs: hoeveel kans hebt ge om gekontroleerd te worden? Wie houdt zich er aan, als't ie het aan zijn broek heeft? De brave huisvader die zich één pintje teveel vergist heeft ... maar de notware zatlap of snelheidsduivel, die trekt hem er zich geen teelbal van aan.
Nog een tiket voor vluchtmisdrijf ...

weet je , ik mag me pinten ook graag en heb nu rijverbod ( 1 jaar ) en denk jij dat ik ook maar 1 keer achter men stuur kruip ???????
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 12:54   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
weet je , ik mag me pinten ook graag en heb nu rijverbod ( 1 jaar ) en denk jij dat ik ook maar 1 keer achter men stuur kruip ???????
Een rijverbod van 1 jaar daarvoor gekregen? Ik dacht dat er lichtere straffen op stonden qua rijverbod, en zwaardere financiële straffen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 13:02   #16
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Een rijverbod van 1 jaar daarvoor gekregen? Ik dacht dat er lichtere straffen op stonden qua rijverbod, en zwaardere financiële straffen.
was niet mijn eerste keer
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 15:41   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pibo® Bekijk bericht
Als gij een jaar rijverbod aan uw broek gekregen hebt, dan moet het zijn dat ge het verdiend hebt.
Als gij ondertussen u houdt aan die maatregel, en als ge er uw lessen uit trekt voor de verkeersveiligheid, dan hebt ge mijn respekt.

Ik wou nog even het volgende kwijt: je zou de indruk krijgen met mijn preken over die toestanden, dat ik een repressief regiem zou willen geïnstalleerd zien.
Dat is dus niet juist.
Ik zou me presieser moeten uitdrukken.

Het sisteem in Vlaanderen moet niet noodzakelijk repressiever worden, maar het moet eindelijk wel - gewoon en zonder overdrijven - toegepast worden.

Wie ergens 55 rijdt waar ie maar 50 mag, kan er voor mijn part gerust vanaf komen met een waarschuwing of met een voorwaardelijke boete van 10 €, als 't zijnen eerste keer is.
Wie daar 70 of meer rijdt, of wie echt hardleers is, die moet aangepakt worden.
En het mag zeker niet zo zijn dat de ene zijn boete braaf op tijd betaalt, en de andere, die zijn gat eraan veegt, verder maar kompleet met rust gelaten wordt.

Oud 24 april 2009, 16:00   #18
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(..)
Mss is het probleem dat er niet genoeg 'gewone mensen' op het vb stemmen?

Laatst gewijzigd door stab : 24 april 2009 om 16:00.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2009, 18:28   #19
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Reinders is lang genoeg minister van finansiën geweest, om te kunnen weten wat er gebeurt en wat er niet gebeurt onder zijn verantwoordelijkheid, en om er iets aan te kunnen doen.

En wat het kakken op veldrijders of wielrenners betreft, is jouw opmerking mij een raadsel. Zowel het kakken zelf (wie waar heeft gekakt of teveel gekakt ?) als waarom het een vooruitgang zou zijn.
Waar schrijf ik dat er op wielrenners moet gekakt worden ?
Oud 24 april 2009, 18:28   #20
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Mss is het probleem dat er niet genoeg 'gewone mensen' op het vb stemmen?
Zalig zijn de armen van geest,
want hen behoort het Rijk der hemelen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be