Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2009, 09:35   #1
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard VRT en de verkiezingen

Ik heb met alsmaar groeiende frustratie naar het 'Grote Debat' gekeken op de VRT. Dat was meer een variétéshow dan een politiek debat. Wat is nu de bedoeling van de VRT om er zo'n schertsvertoning van te maken? Die intredes van de politici tussen een haag van toeschouwers. Die 'dilemma-vragenronde'?

Straks moeten ze hun partijprogramma nog al zingend brengen, met veren in hun gat.

Tjonge, ik begin 'Confrontatie' nog te missen.
Oud 2 juni 2009, 12:11   #2
Spontius
Vreemdeling

Standaard

Volledig akkoord.
De media zorgen er eveneens voor dat de politieke ernst een mode-show wordt.
Zielig hoe die politiekers daaraan moeten meedoen.
Gelukkig volg ik dagelijks nog Terzake en Phara. Dat blijft (soms) scherp op het onderwerp. Spijtig dat de VRT zo'n rood-paarse partijdige look heeft. Rood altijd beroemd geweest om zijn niks anders dan gratis en postjes uitdelen. Inhoudelijk geen fluit. Ja tot net voor de verkiezingen komen vertellen hoe goed men het heeft gedaan. Nooit juist komen vertellen hoe geld het beste brandt. Naïef!
Spontius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 12:31   #3
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, nu: ook buiten verkiezingstijd maken ze er een show van. Hoe de politici in werkelijk �*lle soorten onspanningsprogramma's worden opgevoerd: kwissen, "lichtvoetige talkshows", kookprogramma's, spelprogramma's op buitenlandse locaties met uitdagingen etc.... Het is niet mooi meer, dan moet men ook niet verwonderd zijn dat een deel van de kiezers zich afkeert van de politici: "hebben die mannen nu écht niets beters te doen".

Dit nog los van het feit dat het oneerlijke propaganda is voor een aantal politici, want een ander deel van het electoraat baseert hierop haar stem. (iets wat een Steve Stevaert duivels goed had begrepen, hij was met veertien ( ! ) optredens in de laatste show de meest gevraagde gast daar.)
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 2 juni 2009 om 12:31.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 12:38   #4
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Ik heb net nog met groeiende frustratie naar het journaal gekeken over 60miljoen nieuwe immigranten in Europa... weer een hele goednieuwsshow hoe nodig ze wel niet zijn, pure reclamefilmpjes inlcusief.
Oud 2 juni 2009, 12:40   #5
Skoebidoe
Banneling

Standaard

Ik hou het simpel... ik kijk gewoon niet...
Skoebidoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 12:46   #6
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

OOOO (Onnodige Onvlaamse Openbare Omroep) heeft met dit "Groot Debat" nog eens laten zien hoe amateuristisch, partijdig (rood), onbekwaam ze zijn. Hoewel zeer geïnteresseerd in politiek heb ik het amper een half uur volgehouden om naar die joernalisten te kijken, die het niet kunnen nalaten de mensen te onderbreken vooral als er iets gezegd wordt dat tegen de rode denkwijze indruist en zeker als De Winter het woord krijgt (voor de weinige keren dat hij erbij mag zijn). Nu heb ik er genoeg van, moet spijtig nog op die rode staatszender afstemmen om op 7/6 de uitslagen te volgen en ik hoop ten zeerste dat ik mij zal kunnen amuseren met naar hun hatelijke gelaatsuitdrukkingen te kijken telkenmale het Vlaams Belang goed scoort, en dat zullen ze, tot spijt van wie het benijdt. De vraag (van Bracke?) aan FDW - Turken of Marokkanen - gelezen online in diverse kranten was effenaf belachelijk en terecht dat hij er geen antwoord op gaf. Pest of cholera??? ter illustratie van de absurditeit van die vraag.
Vlaamse media: pure schooljoernalistiek in vergelijking met andere Europese landen en wij betalen er nog voor!! Eerlijk gezegd, ik schaam me in hun plaats en dit geldt ook voor Radio 1 en De Ochtend met de kleuterjuffen.
Oud 2 juni 2009, 13:29   #7
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik heb met alsmaar groeiende frustratie naar het 'Grote Debat' gekeken op de VRT. Dat was meer een variétéshow dan een politiek debat. Wat is nu de bedoeling van de VRT om er zo'n schertsvertoning van te maken? Die intredes van de politici tussen een haag van toeschouwers. Die 'dilemma-vragenronde'?

Straks moeten ze hun partijprogramma nog al zingend brengen, met veren in hun gat.

Tjonge, ik begin 'Confrontatie' nog te missen.
Het kwam bepaalde partijen met teletubbies en BV-koopsolden-politici destijds beter uit om te sleutelen aan het kiesstelsel en zich te mengen in de politieke debatcultuur in onze media.

Verhofstadt kwam zich na 1999 niet meer verantwoorden in 'confrontatie' met mogelijke tegensprekers, dit in tegenstelling met Dehaene voor hem. Met de uitbreiding van de kieskringen, kiesdrempel en invoering opvolgers werden deskundige en goedwerkende plaatselijke politici gesmoord voor omhooggevallen woordvoerders van kopstukken.

De huidige politieke varitiéshows blijven op hun beurt inspelen op het BV-gehalte van onze politieke leiders in een kunstmatig forum dat niets meer te maken heeft met de ware kwaliteit die volksvertegenwoordigers nodig hebben om goed te functioneren in een democratisch parlement. Politici met kwaliteiten als dossierkennis, overleg, toekomstvisie voor algemeen belang moeten in dergelijke shows van oneliners logisch de duimen leggen voor opportunisten, demagogen en door spindokters geprepareerde woordvoerders en andere showmarionetten. Het resultaat is rampzalig voor de latere besluitvorming en goede bestuursvoering en de toekomstige welvaart van ons volk...
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 14:27   #8
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Soms zit er toch droge televisie tussen. Bijvoorbeeld elke tussenkomt van Jean-Jacques De Gucht (met of zonder z'n moeder), maar ook het volgende:

VRT-presentatrice tegen Geert Lambert (SLP): "Stel, u haalt die ene zetel."
Lambert: "Of meer."
Bouckaert (LDD): "Ja, in de Ikea zeker."

lol
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 15:04   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht
Soms zit er toch droge televisie tussen. Bijvoorbeeld elke tussenkomt van Jean-Jacques De Gucht (met of zonder z'n moeder), maar ook het volgende:

lol
En wat te zeggen van Anciaux dan?

'' Ik ben in heel mijn politieke loopbaan nog maar 2 keer verandert van partij.''

'' Wie in mij een overloper en postjespakker ziet is niet eerlijk''

Waarop de Linda de Winn antwoorde: '' u mag ons deze vraag niet kwalijk nemen maar verwacht u écht dat de mensen dat geloven?''

Laatst gewijzigd door daiwa : 2 juni 2009 om 15:05.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:15   #10
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Fictief:

Ivan De Vadderrr: "Turken of Marokkanen?"

Dewinter: "Goh, Vadderrrken, uw vragen zijn al van even hoog niveau als uw gerecycleerd blokkendecortje hier..."

OF:

Dewinter: "Nen toek op uw muil of ne stamp tegen uw kloten?"

OF:

Dewinter: "Turken wat? En Marokkanen wat? Geef eens een context en een werkwoord Ivan!"

OF:

Dewinter: "Gezinshereniging of eerwraak?"

Zit Ivan zonder job binnenkort? En die lelijke teef daarnaast ook? JA IVAN JA!
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:18   #11
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht

'' Ik ben in heel mijn politieke loopbaan nog maar 2 keer verandert van partij.''

Waarop de Linda de Winn antwoorde: '' u mag ons deze vraag niet kwalijk nemen maar verwacht u écht dat de mensen dat geloven?''
En hoe da ze diene sukkelaar van ne Lambert hebben aangepakt t.o.v de geldverbrandende kinderkwellende sos!! Schandalig! Diene jongen zit met de brokken van Bert de übermongool en krijgt de volle sjass van die twee smerige riooljournalistjes... Chance dat die partij bestaat, ook al stelt ze niks voor en zal ze dat ook nooit..

IVAN: "Dat heeft u mooi gezegd, mijnheer Vandenbroucke"
IVAN: "Ik wil dat graag van mijnheer Vandebroucke horen"
IVAN: "Dank u, mijnheer Vandenbroucke!"
IVAN: "Zal ik die lelijke teef u ondertussen laten pijpen, mijnheer Vandebroucke? Of voelt u meer voor mijn rood-of-geen-brood-pepernoot?"

Laatst gewijzigd door Parallelle Amplitude : 2 juni 2009 om 16:23.
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:19   #12
Spontius
Vreemdeling

Standaard

Dat is in het totaal dus al drie partijen. Toch voldoende. Niet?

Laatst gewijzigd door Spontius : 2 juni 2009 om 16:20.
Spontius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:40   #13
Jan Rap en z'n maat
Burger

Jan Rap en z'n maat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Parallelle Amplitude Bekijk bericht
IVAN: "Zal ik die lelijke teef u ondertussen laten pijpen, mijnheer Vandebroucke?
lol

Spontius, de beste uitspraak van Anciaux is evenwel: “We hebben iemand geloofwaardig nodig.” Helaas gevolgd door “Ik heb nog te veel ambitie om de wereld te veranderen, om nu op te geven.”

“Ik heb gevochten voor mijn eer.” – Patrick Dewael

“Het enige wat ik zeker weet is dat Billie in haar broek heeft geplast. Maar Billie’tje toch.” - Freya Van den Bossche

Ik heb er hier ook nog een paar van Karel De Gucht:

"Als we rechtser moeten worden, dan ga ik liever vissen."

"Een slechte opiniepeiling kan hard aankomen. Ik ben daar kapot van."

"Mijn zoon Jean-Jacques is een zeer gevoelig iemand, ik hoop dat hij nog een stuk weerbaarheid opbouwt."

"Ik heb daarin niets te zeggen, en in de mate dat ik er iets in te zeggen heb, heb ik zelfs negatief geadviseerd."
“Jullie zijn verstoten door God. En daarom is het niet meer dan rechtvaardig dat jullie het licht Gods moeten missen. Het is rechtvaardig dat jullie behandeld worden als de ontaarde beesten die jullie zijn. Want jullie moeten boete doen voor jullie aardse gruweldaden, alvorens kennis te maken met de eeuwige pijn van het berouw, onder de plengen van alle tranen van de hel.” – Dokter Johansson
Jan Rap en z'n maat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 16:43   #14
Den Ardennees

Standaard

Meneer Vandenbroucke: Geld verbranden of het in de zakken van een partijmedewerker steken?
Oud 2 juni 2009, 16:44   #15
Den Ardennees

Standaard

Meneer Verhofstadt: afgerekend worden op de achteruitgang van extreem-rechts of op sluitende begrotingen?
Oud 2 juni 2009, 16:46   #16
Den Ardennees

Standaard

Meneer Di Rupo: Jean-Claude Van Cau, of Didier Donfut?
Oud 2 juni 2009, 16:48   #17
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Op dit moment zou dat vooruitgang betekenen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:01   #18
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Rap en z'n maat Bekijk bericht

lol
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:14   #19
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Op dit moment zou dat vooruitgang betekenen.
Ik zou mieke het toch niet graag zien doen

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2009, 17:15   #20
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik zou mieke het toch niet graag zien doen
Bert Anciaux daarentegen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be