Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juli 2009, 11:10   #1
jones
Banneling

jones's schermafbeelding

Standaard moslim wil geen blindegeleidehond !!!

Citaat:
In het Amerikaanse Detroit heeft een blinde moslimvrouw zich een pony aangeschaft om haar te begeleiden. Geen blindegeleidehond dus, want moslims beschouwen honden als onreine dieren.

Pony
Mona Ramouni leest proefdrukken van geschriften die in braille gepubliceerd worden. Intussen zit haar pony geduldig naast haar te wachten. Toch kan de kleine pony, Cali, het niet laten om met zijn neus in de tas van Ramouni te snuffelen naar snoepgoed. Het is een vreemd beeld en Cali is dan ook slechts één van de weinige paarden die opgeleid worden om blinden te begeleiden.

Onrein
Cali is de eerste hond van Ramouni, die geen hond kreeg van haar ouders. Het speeksel van honden wordt als onrein beschouwd in de Islam. Honden worden er wel toegelaten als werkdieren, bijvoorbeeld als waakhond. Maar de ouders van Cali wilden liever geen hond in hun huis. Zo kwam Ramouni bij een pony als alternatief terecht. "Ik had het eigenlijk al opgegeven", vertelde Ramouni. "Er waren momenten dat ik dacht: ik ga niets uit mijn leven kunnen halen. Met Cali heb ik weer het idee dat ik alles aankan. Dat alles mogelijk is."

Voordelen?
Een pony is ongeveer even groot als een blindegeleidehond, maar biedt opvallend veel voordelen. Ze worden ouder en kunnen tot dertig jaar dienst doen, terwijl de meeste honden rond hun twaalfde op pensioen gaan. Aan de andere heeft een pony wel meer verzorging nodig en ze zijn een pak duurder dan honden.
bron hln.be

Altijd al geweten dat er een slag aan was
jones is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 11:49   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jones Bekijk bericht
bron hln.be

Altijd al geweten dat er een slag aan was
Allé, wat is d�*�*r nu weer mis mee? Hebben jullie nu ècht niks beters te doen dan alle pulpgazetten na te vlooien op zoek naar artikeltjes waar op een of andere manier een moslim bij betrokken is?

Get a life!
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:12   #3
NOEKIE
Schepen

Standaard

Het is verbazend dat onreine honden hen niet weerhouden om onder ons, vlamingen met een liefde voor honden, te komen wonen. Pas je toch aan, aan de gebruiken van je woonland. Honden zijn niet onrein maar lieve schatjes. De religie islam laat hun onverdraagzaamheid weer eens merken.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 12:30   #4
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NOEKIE Bekijk bericht
Het is verbazend dat onreine honden hen niet weerhouden om onder ons, vlamingen met een liefde voor honden, te komen wonen. Pas je toch aan, aan de gebruiken van je woonland. Honden zijn niet onrein maar lieve schatjes. De religie islam laat hun onverdraagzaamheid weer eens merken.
Wat is dat nu weer voor larie en apekool! Is dat nu ook al een criterium voor allochtonen om zich te "assimileren"? Je MOET van honden houden, of je komt er niet in?

Jeezes...
Oud 28 juli 2009, 12:35   #5
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor larie en apekool! Is dat nu ook al een criterium voor allochtonen om zich te "assimileren"? Je MOET van honden houden, of je komt er niet in?

Jeezes...
Inderdaad, je reinste onzin...
Oud 28 juli 2009, 12:57   #6
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:

Jeezes...
Het is larie en apekool dat moslims komen wonen in streken waar honden voor gezelschap zorgen. Ze zijn oh zo vuil die honden. Ze mogen dit wel doen als ze voordelen zien voor de islamiet. Nu nog 1+1 doen.
Het is zo klaar als een klontje.
Oud 28 juli 2009, 13:05   #7
Mass13
Partijlid

Mass13's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is larie en apekool dat moslims komen wonen in streken waar honden voor gezelschap zorgen. Ze zijn oh zo vuil die honden. Ze mogen dit wel doen als ze voordelen zien voor de islamiet. Nu nog 1+1 doen.
Het is larie en apekool dat chinezen in streken wonen waar honden voor gezelschap zorgen. Ze zijn oh zo lekker die honden etc. etc.

Jouw criteria zijn bollocks
Oud 28 juli 2009, 13:08   #8
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet klaar, laat staan als een klontje... Er zijn nu eenmaal mensen die niet van honden houden, om wat voor reden dan ook. Dat geldt trouwens lang niet alleen voor moslims. Ik ken heel wat volbloed-Vlamingen die het niet op honden begrepen hebben. Die mogen hier toch ook wonen in "streken waar honden voor gezelschap zorgen".

Deze mevrouw heeft een creatieve oplossing gevonden voor haar probleem. Ik zie niet goed in op welke manier dat een samenlevingsprobleem zou creëren.

A propos: honden zijn BIJLANGE niet allemaal "schatjes" en het zijn maar al te vaak ook gaan al te nette dieren (hetgeen in beide gevallen m.i. te wijten is aan een verkeerde opvoeding door het baasje, maar da's een andere discussie).
Oud 28 juli 2009, 13:29   #9
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind ook best goed wat die mevrouw doet, zolang ze zelf die pony betaald en verzorgt..best goed idee!
Maar zijn die beesten dan zoveel reiner dan honden? Een pony kwijlt ook, verliest ook haar...dat verschil met honden is me onduidelijk,je moet rein zijn voor het gebed, dus je evengoed wassen na contact met een pony dan een hond...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:37   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vind ook best goed wat die mevrouw doet, zolang ze zelf die pony betaald en verzorgt..best goed idee!
Maar zijn die beesten dan zoveel reiner dan honden? Een pony kwijlt ook, verliest ook haar...dat verschil met honden is me onduidelijk,je moet rein zijn voor het gebed, dus je evengoed wassen na contact met een pony dan een hond...
Hoe vaak ben jij er al getuige van geweest dat een pony bijvoorbeeld uitgebreid de eigen genitaliën en anus likt?
Oud 28 juli 2009, 13:37   #11
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
en als een pony in huis doet!
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2009, 13:38   #12
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Hoe vaak ben jij er al getuige van geweest dat een pony bijvoorbeeld uitgebreid de eigen genitaliën en anus likt?
moesten mannen dat kunnen, ze zouden het ook doen! LOL!!! maar da's ook een heel andere discussie....
Oud 28 juli 2009, 13:40   #13
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet klaar, laat staan als een klontje... Er zijn nu eenmaal mensen die niet van honden houden, om wat voor reden dan ook. Dat geldt trouwens lang niet alleen voor moslims. Ik ken heel wat volbloed-Vlamingen die het niet op honden begrepen hebben. Die mogen hier toch ook wonen in "streken waar honden voor gezelschap zorgen".

Deze mevrouw heeft een creatieve oplossing gevonden voor haar probleem. Ik zie niet goed in op welke manier dat een samenlevingsprobleem zou creëren.

A propos: honden zijn BIJLANGE niet allemaal "schatjes" en het zijn maar al te vaak ook gaan al te nette dieren (hetgeen in beide gevallen m.i. te wijten is aan een verkeerde opvoeding door het baasje, maar da's een andere discussie).
ik meende tussen de regels van het artikel gelezen te hebben dat het de ouders waren die geen hond wilden want ik denk gezien de wanhoop van het meisje owv het niet kunnen uitbouwen van haar leven, had zij dat regeltje in de koran best willen over het hoofd zien.
Oud 28 juli 2009, 13:40   #14
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
en als een pony in huis doet!
Dan maakt dat niet zo gek veel verschil met dat van een hond. Weet jij eigenlijk wel waar het hier over gaat? Het gaat hier niet om Brabantse boerenknollen, maar om mini-pony's, die weinig of niet groter zijn dan een hond:

Oud 28 juli 2009, 13:41   #15
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moesten mannen dat kunnen, ze zouden het ook doen! LOL!!! maar da's ook een heel andere discussie....
Ik vrees dat je je eigen fantasieën daar een beetje projecteert...
Oud 28 juli 2009, 13:42   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik meende tussen de regels van het artikel gelezen te hebben dat het de ouders waren die geen hond wilden want ik denk gezien de wanhoop van het meisje owv het niet kunnen uitbouwen van haar leven, had zij dat regeltje in de koran best willen over het hoofd zien.
Ja, en?
Oud 28 juli 2009, 13:48   #17
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Ja, en?
Zeer achterlijke bijgelovige xenofobische reactie van die ouders.
Oud 28 juli 2009, 13:55   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeer achterlijke bijgelovige xenofobische reactie van die ouders.
Tiens... Ik dacht van jou precies hetzelfde... Go figure.
Oud 28 juli 2009, 13:58   #19
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Tiens... Ik dacht van jou precies hetzelfde... Go figure.

keep your shirt on rafke! je wordt hier niet aangevallen, enkel jouw ideëen worden in vraag gesteld.
Oud 28 juli 2009, 13:59   #20
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

men kan misschien ook eens deze vuilbak van het forum,immigratie en integratie in vraag gaan stellen

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be