![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Het opleggen van het niet dragen van hoofddoek, niqaab, boerka, boerkini .. is een vorm van ((gedwongen culturele assimilatie)), discriminatie, dwang in seculiere levensbeschouwing of islamofobie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Belgie is tot uw grote spijt geen islamitische staat. U zal waarschijnlijk gelukkiger zijn in een van de grootse fantastische islamitische staten. Goeie reis.
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Het opleggen van hoofddoekverbod: wat is het nu juist?
Er circuleert een virus in uw pc die bovenstaande vraag door "is België een islamitische staat" heeft vervangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat het virus zich op grote schaal is verspreid, is voor mij nu duidelijk. Eerst de computer scannen om de oorspronkelijke vraag te lezen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat vind je van deze discriminatie, dwang of seksistische maatregel?
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vreemd dat u appels met peren vergelijkt. En zo mysterieus hoe hier vrijheid van godsdienst en vrijheid van seks in een hap geslokt worden. Ik heb daar nog nooit monokini gezien, maar minirok wel, en voor mij is er geen verschil tussen die twee. : -p Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Wat dit met "vrijheid van seks" vandoen heeft is me overigens een raadsel. ![]() Citaat:
![]() Nu, indien minirok en monokini voor jou hetzelfde is: ben je voor het dragen van monokini's op straat, of wil je minirokken ook verbieden?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 18 juli 2009 om 18:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() probeer maar,doe het wel doordacht gekoppeld aan een publiciteteitsstunt,zodat er achteraf nog maanden lang over gesproken zal worden
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hoofdoek is nu verboden in een aantal scholen, op een aantal werkplaatsen, maar niet op straat, niet op de trein, niet in winkels, ... De monokini is bijna overal verboden.
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Oke dan, als u dat verschilt niet inziet, dan ben ik voorstander van beide vrijheden.
Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 18:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie geen enkel verbod dat niet lang voor uw komst ook al bestond, integendeel. Wat bevalt u niet aan onze waarden en normen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Het is hypocriet, en dat is het punt dat men tracht te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
|
![]() Het land is kleurig, extreem-rechts is geen reactionair rechts, en deze samen zijn geen linkse, en zij allemaal geen christendemocraten en deze geen gematigde katholieken enz..
Wat is dat "onze" ? Diegenen die beslissen over hoofddoekverbod? Wat bevalt mij niet aan hun waarden en normen? Hebben ze eens waarden en normen deze? Ze zijn lege dozen zonder principes, hier roepen zij vrijheid van godsdienst en individu, en daar spreken ze dat praktisch tegen. Laatst gewijzigd door porpo : 18 juli 2009 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hypocriet is doen alsof het hoofdoekenverbod op school zo bijzonder is. We zitten hier met veel regeltjes en verboden. Voer de discussie over de opportuniteit van het hoofdoekenverbod. Over welke problemen het oplost of misschien net verergert.
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ge bedoelt natuurlijk dat ge geen hoofddeksel in de klas moogt dragen. Ik heb het nooit anders geweten. Waarom moeten we die regels nu plots voor u gaan aanpassen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |