Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 september 2009, 08:35   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Een nieuwe politieke partij in het Antwerpse

Ja, lees het zelf eerst hé:

link: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...rschudden.aspx

twee (van de vier in de gazet genoteerde) programmapunten van de flik die blijkbaar veel in de straten heeft rondgelopen:

Citaat:
* Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding zeer grondig hervormen of zelfs afschaffen.

* België splitsen in Vlaanderen en Wallonië. Brussel toevoegen aan Vlaanderen nadat de criminaliteit in de Brusselse rand is aangepakt.
en nog één uitspraak:

Citaat:
Zij willen de bevolking opdelen in twee lagen: de hele rijke en de hele arme klasse. Terwijl 80% van de bevolking tot de middenklasse behoort."

Die partij zal wel geen lang leven beschoren zijn, is zelfs niet levensvatbaar.
Maar het diskussiepunt hier kan zijn: wat die man denkt, leeft dat bij de Vlaming, ja of neen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 08:39   #2
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

... wat die man denkt, leeft dat bij de Vlaming, ja of neen ?
Afgaande op de eerste 'reacties van lezers' bij dat artikel zou ik zeggen:

wel zeker.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 08:46   #3
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Afgaande op de eerste 'reacties van lezers' bij dat artikel zou ik zeggen:

wel zeker.
Ja, die 5 (vijf!) reacties geven inderdaad wel een volledig en duidelijk beeld van wat er leeft onder de 'Vlaming'.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 08:54   #4
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

twee (van de vier in de gazet genoteerde) programmapunten van de flik die blijkbaar veel in de straten heeft rondgelopen:

en nog één uitspraak:

Maar het diskussiepunt hier kan zijn: wat die man denkt, leeft dat bij de Vlaming, ja of neen ?
Of dat leeft bij de Vlaming is denk ik van minder groot belang, dat het leeft bij de politie van gebieden waar men veel te maken heeft met allochtonen, verteld veel meer over de reëel scheefgegroeide toestand van België. Het is niet de eerste onder hen die de stok in het hoenderhok gooit en wees maar gerust dat dergelijke politiekorpsen rijkelijk vertegenwoordigt zijn door VB aanhangers.

Die mensen zijn het grondig beu de manier waarop ze te werk moeten gaan en hoe de overheid door hun lakse manier van optreden de boel verder verzieken.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 09:10   #5
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België splitsen in Vlaanderen en Wallonië. Brussel toevoegen aan Vlaanderen nadat de criminaliteit in de Brusselse rand is aangepakt.
Tiens, indien dienen tip de klemtoon op de criminaliteit in de rand wil leggen zou hij wel eens een interessante maatschappijvisie kunnen hebben.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 10:13   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Tiens, indien dienen tip de klemtoon op de criminaliteit in de rand wil leggen zou hij wel eens een interessante maatschappijvisie kunnen hebben.
Misschien: het sentrum van Brussel is Brussel stad; de rand van Brussel is Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Joost, Anderlecht (nog een paar ..?)

Iets heel anders is de rand, niet IN Brussel maar ROND Brussel; dat is grondgebied Vlaams-Brabant; dat is volgens de grondwet gewoonweg Vlaams grondgebied, geen Brussels grondgebied.

Maar dat is natuurlijk maar mijn mening hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 september 2009, 13:42   #7
Princessje
Banneling

Standaard

Nu snap ik waarom hij klop heeft gekregen, zo'n kloot zou je toch ook direct op z'n smoel kloppen....

Das een op en top racist.... (zie je toch aan de programmapunten) die kunnen niet functioneren in de maatschappij!

Moest hij klop gekregen hebben van Antwersupporters, zou hij dan zo gereageerd hebben??

Waarschijnlijk heeft hij het zelf nog uitgelokt! Wie weet!
Princessje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 13:46   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan je op basis van zo'n beknopt artikel daar zinnig op reageren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 13:57   #9
FDM
Banneling

Standaard

hij kreeg een slag van de molen beek
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 14:42   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Princessje Bekijk bericht
Nu snap ik waarom hij klop heeft gekregen, zo'n kloot zou je toch ook direct op z'n smoel kloppen....

Das een op en top racist.... (zie je toch aan de programmapunten) die kunnen niet functioneren in de maatschappij!

Moest hij klop gekregen hebben van Antwersupporters, zou hij dan zo gereageerd hebben??

Waarschijnlijk heeft hij het zelf nog uitgelokt! Wie weet!
Dat was de vraag niet. De vraag ging niet over de klop die hij kreeg, of waarom dat hij die klop kreeg.

De vraag was: leeft dat in Vlaanderen ?

En ik heb de indruk dat ge niet graag antwoordt op die vraag. Dat ge er liever handig omheen fietst.

(overigens: mocht ik klop krijgen ergens, en gij komt vertellen dat ik dat uitgelokt heb, dan zoudt gij wel eens met uitgelokte klop huiswaarts kunnen keren .... (psichische klop dan, ik ben eigenlijk niet zo gewelddadig ..... hoop ik)

Oud 25 september 2009, 14:46   #11
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat was de vraag niet. De vraag ging niet over de klop die hij kreeg, of waarom dat hij die klop kreeg.

De vraag was: leeft dat in Vlaanderen ?

En ik heb de indruk dat ge niet graag antwoordt op die vraag. Dat ge er liever handig omheen fietst.

(overigens: mocht ik klop krijgen ergens, en gij komt vertellen dat ik dat uitgelokt heb, dan zoudt gij wel eens met uitgelokte klop huiswaarts kunnen keren .... (psichische klop dan, ik ben eigenlijk niet zo gewelddadig ..... hoop ik)
Dat leeft niet in Vlaanderen...
de meeste mensen hebben nog wel steeds hersenen en kunnen relativeren...

Niettegnstaande er wantoestanden zijn! Maar die moeten op een andere manier aangepakt worden dan met haat zaaien!
Oud 25 september 2009, 14:49   #12
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niettegnstaande er wantoestanden zijn! Maar die moeten op een andere manier aangepakt worden dan met haat zaaien!
Misschien door te aanvaarden dat een religie niet het hoogste goed is, en waarmee mag gelachen worden.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 14:58   #13
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Misschien door te aanvaarden dat een religie niet het hoogste goed is, en waarmee mag gelachen worden.

Zo zou het moeten zijn...

Hoe waren wij nog niet zo heel lang geleden??

Maar laat on nu stellen dat dit een 'Moslimachterlijkheid' is... (van de Joden spreken we niet natuurlijk...... die hebben immers niet zo'n achterlijke gewoontes)) hoe daar dan mee omgaan??
Oud 25 september 2009, 15:01   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Voor 99 prosent juist !!

Er zijn wantoestanden; en de meeste mensen hebben nog steeds hersenen en kunnen relativeren.
Wantoestanden moeten niet aangepakt worden door haat te zaaien.

Allemaal juist.

Maar nu begint het:
wantoestanden worden helaas helemaal niet aangepakt ... en dat leidt tot toestanden waar haat groeit en in kan gedijen ....

Oud 25 september 2009, 15:01   #15
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar laat on nu stellen dat dit een 'Moslimachterlijkheid' is... (van de Joden spreken we niet natuurlijk...... die hebben immers niet zo'n achterlijke gewoontes)) hoe daar dan mee omgaan??
Voor alle duidelijkheid, voor mij geldt dat voor ALLE religies.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 15:16   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Alleszins een flink aantal Joden in Antwerpen hebben nog zeer achterlijke gewoontes.
(Je zou echt verwonderd staan over welke dinges allemaal !!)
Maar toch lukt men daar in Antwerpen er in om al jaaaarenlang redelijk fatsoenlijk naast mekaar te leven.

Oud 25 september 2009, 18:22   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en nog één uitspraak:

De vraag die zich hier stelt is: waarom gaat die man niet gewoon bij het Vlaams Belang? Twee mogelijkheden:

-1) er is eeb Berufsverbot voor Vlaams-Belang militanten bij de politie, dus moest hij wel met een nieuwe partij komen om eindelijk eens zijn gedacht te kunnen zeggen, of

-2) het Vlaams Belang is een veel te rekkelijke partij die niet meer de stem van het volk vertolkt, maar aanschurkt bij het establishment. En dus was een nieuwe, meer principiele partij nodig.

Laatst gewijzigd door fonne : 25 september 2009 om 18:22.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 11:40   #18
Maarten Malaise
Administrator

Maarten Malaise's schermafbeelding

Standaard

Wij hebben regelmatig te maken gehad met een 'nieuwe partij'. De oprichters contacteren ons en vragen om hun persberichten op te nemen. In het begin waren we welwillend, maar naar de verkiezingen toe stierven deze initiatieven meestal een stille dood. Uiteindelijk werd de categorie persberichten op de website gebruikt als een opiniebladje.

Sindsdien zijn we voorzichtiger. Voor ons (Politics.be) is een nieuwe partij een echte partij als zij deelneemt aan de verkiezingen. Als zij de handtekeningen verzamelt, ledenwerking uitbouwt en dan naar de verkiezingen trekt. Dán pas zijn ze een partij en worden ze door ons opgenomen. Het is een eerlijk principe dat zelfs de kleinste partijen als een volwaardig initiatief behandeld.

Maarten
Maarten Malaise is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 12:23   #19
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Mooi initiatief! Als hij goed zijn best doet, kan hij misschien nog een paar duizend stemmen van het VB afpitsen met een halfbakken doorslagje van het VB-programma.

@Fonne: reden 1 lijkt me onwaarschijnlijk, want deze man is al 63. Wanneer kan je op pensioen gaan als agent en wanneer zijn de volgende verkiezingen?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 12:48   #20
Princessje
Banneling

Standaard

Citaat:
Alleszins een flink aantal Joden in Antwerpen hebben nog zeer achterlijke gewoontes.
(Je zou echt verwonderd staan over welke dinges allemaal !!)
Maar toch lukt men daar in Antwerpen er in om al jaaaarenlang redelijk fatsoenlijk naast mekaar te leven.
Omdat je Joden ziet als die paljassen met hun krollekes en witte kousjes...

Maar andere 'Joden' steken best wat meer uit hoor...; dit kost U (de belastingbetaler) een veelvoud van wat de kutMarokkaantjes uitspoken...
Maar ja... het steekt allemaal veel beter in elkaar....
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be