Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moeten wij het recht krijgen in eigen land opgesloten te worden?
ja 12 52,17%
neen 11 47,83%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2009, 09:34   #1
eno2
Banneling

Standaard Moeten wij het recht krijgen in eigen land opgesloten te worden?

Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.

Bovendien is het ook kenmerkend voor het falliet van het beleid van justitie.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 15:45   #2
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

gevangenen dienen in hun eigen land opgesloten te worden
de overbevolking in onze gevangenissen zal rap opgelost zijn.

En willen de familieleden de gevangen kunnen bezoeken, dan moeten ze maar ineens mee verhuizen !
Oud 24 augustus 2009, 15:58   #3
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De EU als ons eigen land : mooie gevangeniskampen in een natuurgebied in het oosten van polen of ergens in het Tatra-gebergte...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 16:56   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gratis Vakantie in het buitenland.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2009, 16:58   #5
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Gratis Vakantie in het buitenland.
Absoluut : we zouden dit preventief moeten kunnen waarmaken : de criminaliteitscijfers zouden zeer rustbarend dalen.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 10:23   #6
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het uitplaatsen van gevangenen in het buitenland is en echte aanfluiting van de rechten van elke burger. We zouden toch moeten het recht hebben in onze eigen land opgesloten te worden.

Op voorwaarde dat bvb een zwaar naast de schreef lopende Marokkaan bvb die onlangs tot Belg werd gebombardeerd vanwege zijn toegang tot de Belgische vetpotten... zijn straf uitzit in Marokko! "Ze zijn Belg" en "ze zijn hier geboren" is praat voor de vaak en naast de kwestie. Hadden ze maar moeten zorgen dat ze geen gevangenisstraf verdienden, als dank voor wat ze hier oprapen!
Het zou héél verstandig zijn dit in een wet of zo te gieten en héél duidelijk te maken wanneer ze hier voet aan wal zetten! Binnen de tien jaar (dus niet voor gans hun leven) een serieuze misdaad begaan en buiten zonder pardon en zonder een kolonie welzijnswerkers en advocaten achter hun gat...

Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2009 om 10:26.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 10:25   #7
eno2
Banneling

Standaard

Bij de ETA lachen ze daar niet mee: die eisen gewelddadig repatriëring van gevangenen naar Baskenland.

En terecht, duizend bommen en granaten!
Oud 25 augustus 2009, 13:02   #8
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie wordt er hier 'uitgeplaatst'? Dubbele nationaliteit....
Oud 25 augustus 2009, 16:07   #9
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Wie wordt er hier 'uitgeplaatst'? Dubbele nationaliteit....
Eigenlijk, die "dubbele nationaliteit", wat een stomme term is dat? Houden ze er in Marocco zoveel rekening mee als ze ook nog zogezegd Belg zijn? Kon men niet iets nog beter vinden om de autochtonen alhier voor het lapje te houden?
Bestaat er ook zoiets als een Belg die ook" Marokkaan is geworden" en dus die dubbele nationaliteit heeft?
Nu, ik begrijp wel waar je naartoe wil, maar dat is niets meer dan een hypocriet gedoe, dat van beide walletjes eten en profiteren en de pretentie hebben dat er je dan niets kan gebeuren...
Afschaffen die komedie, en veel strenger zijn bij het toekennen van de Belgische nationaliteit, en de mogelijkheid voorzien om die terug af te nemen!

Laatst gewijzigd door andev : 25 augustus 2009 om 16:12.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 21:59   #10
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Gevangenen die zich beroepen op 'de rechten van elke burger'... en de rechten van hun slachtoffers dan? Wie criminele feiten pleegt, verzaakt aan de wetgeving van onze samenleving en dus ook aan de rechten die onze wetgeving biedt aan zijn burgers.

Los daarvan: dat men eens ophoudt met de halve criminele wereld in de kost te houden: uitwijzen wat niet 'eigen' (lees: Belg van geboorte) is en de rest opdelen in twee categoriën: zij die volstaan met elektronisch toezicht (ze kunnen dan gaan werken en hun gezin blijven onderhouden) en zij die echt opgesloten moet worden.

Dan hebben we plots overcapaciteit in de gevangenissen i.p.v. dat we er nóg moeten bijbouwen en bekostigen.
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 02:51   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Gevangenen die zich beroepen op 'de rechten van elke burger'... en de rechten van hun slachtoffers dan? Wie criminele feiten pleegt, verzaakt aan de wetgeving van onze samenleving en dus ook aan de rechten die onze wetgeving biedt aan zijn burgers.

Los daarvan: dat men eens ophoudt met de halve criminele wereld in de kost te houden: uitwijzen wat niet 'eigen' (lees: Belg van geboorte) is en de rest opdelen in twee categoriën: zij die volstaan met elektronisch toezicht (ze kunnen dan gaan werken en hun gezin blijven onderhouden) en zij die echt opgesloten moet worden.

Dan hebben we plots overcapaciteit in de gevangenissen i.p.v. dat we er nóg moeten bijbouwen en bekostigen.
In drie categorieën: de derde zij die nooit meer terug mogen naar de maatschappij uit voorzorg. Deze hebben met zware criminele daden levens genomen van de maatschappij, ontmantel ze zodat met hun organen mensenlevens geschonken kunnen worden aan de maatschappij.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2009, 08:15   #12
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

En jij zal gegarandeerd nooit in d e gevangenis raken?

Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dan zal ik jouw burgerrechten wel verdedigen...
Oud 29 augustus 2009, 15:05   #13
eno2
Banneling

Standaard

Deportatie van gevangenen is CRIMINEEL.

De minister van Justitie die dit bekrachtigt, moet OPGESLOTEN worden. In TILBURG.
Oud 29 augustus 2009, 16:39   #14
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
En jij zal gegarandeerd nooit in d e gevangenis raken?

Mocht dat onverhoopt toch het geval zijn, dan zal ik jouw burgerrechten wel verdedigen...
Om onder mijn voorstel nog in de gevangenis te raken moet ik al ernstige feiten plegen: gewapende overval, moord, verkrachting, zware mishandeling...

Ik heb duidelijk een onderscheid gemaakt tussen diegenen die eigenlijk niet in de gevangenis thuishoren, maar beter in hun eigen omgeving onder toezicht geplaatst worden en diegenen die uit de maatschappij geweerd dienen te worden. Ik ben er nogal gerust in niet tot die tweede categorie te gaan behoren, dus hoeft u mijn burgerrechten in dat geval niet te gaan verdedigen.

Trouwens: die echte criminelen stoorden zich tijdens de feiten toch ook niet aan de burgerrechten van hun slachtoffers, of wel? Dus de wet komt hun handig van pas wanneer het hùn uitkomt...
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:09   #15
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Om onder mijn voorstel nog in de gevangenis te raken moet ik al ernstige feiten plegen: gewapende overval, moord, verkrachting, zware mishandeling...

Ik heb duidelijk een onderscheid gemaakt tussen diegenen die eigenlijk niet in de gevangenis thuishoren, maar beter in hun eigen omgeving onder toezicht geplaatst worden en diegenen die uit de maatschappij geweerd dienen te worden. Ik ben er nogal gerust in niet tot die tweede categorie te gaan behoren, dus hoeft u mijn burgerrechten in dat geval niet te gaan verdedigen.

Trouwens: die echte criminelen stoorden zich tijdens de feiten toch ook niet aan de burgerrechten van hun slachtoffers, of wel? Dus de wet komt hun handig van pas wanneer het hùn uitkomt...
De wet geldt voor iedereen, niet alleen de verplichtingen, maar ook de rechten die de wet meebrengt. Waar gaan we anders naartoe? Naar de instelling van gunstregimes voor eersterangsburgers en willekeur voor de andere...tweedehandse burgers.
Oud 31 augustus 2009, 10:16   #16
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opvallende
afwezigen uit je lijstje zijn zaken zoals belastingontduiking, witwaspratijken, BTW-carousels, fraude, omkoping, allé alle vormen van witteboordcriminaliteit.
Het patronaat zal je vast een suikerklontje toewerpen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:17   #17
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Op voorwaarde dat bvb een zwaar naast de schreef lopende Marokkaan bvb die onlangs tot Belg werd gebombardeerd vanwege zijn toegang tot de Belgische vetpotten... zijn straf uitzit in Marokko! "Ze zijn Belg" en "ze zijn hier geboren" is praat voor de vaak en naast de kwestie. Hadden ze maar moeten zorgen dat ze geen gevangenisstraf verdienden, als dank voor wat ze hier oprapen!
Het zou héél verstandig zijn dit in een wet of zo te gieten en héél duidelijk te maken wanneer ze hier voet aan wal zetten! Binnen de tien jaar (dus niet voor gans hun leven) een serieuze misdaad begaan en buiten zonder pardon en zonder een kolonie welzijnswerkers en advocaten achter hun gat...
Alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar sommigen zijn gelijker dan anderen...
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2009, 10:18   #18
eno2
Banneling

Standaard

Witteboordcriminelen (van de tweede tot de derde generatie) genieten overal van een grote status, ook in mijn eigen familie.
Oud 31 augustus 2009, 10:24   #19
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Eigenlijk, die "dubbele nationaliteit", wat een stomme term is dat? Houden ze er in Marocco zoveel rekening mee als ze ook nog zogezegd Belg zijn? Kon men niet iets nog beter vinden om de autochtonen alhier voor het lapje te houden?
Bestaat er ook zoiets als een Belg die ook" Marokkaan is geworden" en dus die dubbele nationaliteit heeft?
Nu, ik begrijp wel waar je naartoe wil, maar dat is niets meer dan een hypocriet gedoe, dat van beide walletjes eten en profiteren en de pretentie hebben dat er je dan niets kan gebeuren...
Afschaffen die komedie, en veel strenger zijn bij het toekennen van de Belgische nationaliteit, en de mogelijkheid voorzien om die terug af te nemen!
Ge kunt de Belgisch nationaliteit juist enkel afnemen indien iemand een dubbele nationaliteit heeft.
Oud 31 augustus 2009, 11:11   #20
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als je in Nederland als dertienjarige de wereld rond wil zeilen wordt je in eigen land opgesloten, je mag er niet meer uit.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be