Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2010, 20:04   #1
JurgenD
Staatssecretaris

JurgenD's schermafbeelding

Standaard Wordt rijk met hoge aanmaningskosten

Opnieuw krijg ik een brief van een student in mijn brievenbus.

Zij betaalde haar rekening bij Scarlet (eigendom van BELGACOM) te laat wegens het punt dat ze in de blok zat.

Haar maandelijks abonnement is om en beide 25 Euro.
Voor de eerste aanmaning wordt 7.50 Euro aangerekend (dat is meer dan 300 oude Belgische franken).
Voor de tweede durft met maar eventjes 12 euro aan te rekenen (dat is zo goed als 500 Belgische frank)
Dus voor de maandelijkse factuur van 25 euro zijn er inmiddels 19.50 euro aanmaningskosten. LEEST U HET GOED. Wat een afpersing.

En dat bedrijf is niet het enige. Noem maar alle overheidsbedrijven op een rij Belgacom, Telenet, de Vlaamse watermaatschappij, Electrabel, ...

Mijne heren en dames van de regering.

Is het de bedoeling dat Uw overheidsbedrijven, de mensen, die het al zo moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en soms door onvoorzichtigheid of noodzaak betalingen uitstellen,
nog wat meer uitmelken met hun verborgen exploitatiesystemen ?

Wanneer gaat U eens per wet stellen dat dergelijke wanpraktijken niet mogelijk zijn ?

En het wordt nog leuker. Als de klant niet betaald, komt zij nog op de PREVENTEL vzw lijst, zogenaamd om hem te berschermen. Maar de klant wordt WEL ONTZEGD van bv een internetabonnement, terwijl men in het Europees parlement een debat heeft gevoerd dat het een RECHT IS op communicatie. Dat niemand de toegang tot het internet ontzegd mag worden.

Het wordt dringend tijd dat U eens bepaalde bedrijven aan de oren trekt, en bepaalde beschermingen per wet laat stellen.

Laatst gewijzigd door JurgenD : 3 maart 2010 om 20:14.
JurgenD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 20:39   #2
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

ik verdien goed mijn kost en heb nog steeds gm abbo..wegens te duur..

Ik ben het beu van studentjes en huisvrouwen te beschermen tegen hun telecomverslavingen...

Dat gezegd zijnde, dienen aanmaningen in eerste instantie gratis te zijn, tenzij er herhaaldelijk laatijdige betalingen zijn..

Ik noem een gsm en internet nog steeds luxeproducten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 20:43   #3
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Als ge weet dat ge elke maand 25 euro moet betalen voor uw abonnement, moet ge daar rekening mee houden. Ge weet dat, en daar is dus geen excuus voor. Nu vind ik wel dat je een punt hebt wat die aanmaningskosten betreft. Zeer zeker.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 20:44   #4
BlueThunder
Banneling

Standaard

Is nog niets, kreeg vandaag een aanmaning van een deurwaarder voor een nooit ontvangen rekening van 3,72 euro ( jawel ) in opdracht van een bloedlabo ( Nuytinck BVBA uit Evergem )

Bedrag dat die smeerlappen nu vragen is 105,15 euro... nooit eerder een aanmaning of ingebrekstelling ontvangen. Creatief handeltjes blijkbaar.... maar ga de boel aanvechten.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 20:51   #5
BlueThunder
Banneling

Standaard

internet luxe ? allemaal shit.... vroeger moest ik overal naar toe bellen, brieven schrijven,
postzegels kopen, aangetekende brieven sturen,.... wat veel meer kost dan een standaard
internetabonnementje. Je spaart er pakken mee uit, alles gaat sneller, minder verplaatsingen met de auto ( minder papier, bv. electronische facturen , bomen die gespaard worden,...) zelfde zever altijd over armen met een GSM, die mensen hebben soms
een pre-paid kaart, betalen geen abonnement meer voor vaste telefonie, huur toestellen,... waarom mensen al hun waardigheid afnemen en uitsluiten ? Sommigen hebben het nodig om anders te onderdrukken om zichzelf belangrijk en superieur te voelen. Arme mensheid....
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:01   #6
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
Is nog niets, kreeg vandaag een aanmaning van een deurwaarder voor een nooit ontvangen rekening van 3,72 euro ( jawel ) in opdracht van een bloedlabo ( Nuytinck BVBA uit Evergem )

Bedrag dat die smeerlappen nu vragen is 105,15 euro... nooit eerder een aanmaning of ingebrekstelling ontvangen. Creatief handeltjes blijkbaar.... maar ga de boel aanvechten.
Niet betalen zou ik zeggen. Men moet eerst een aanmanig sturen en pas na dat een redelijke termijn verstreken is aangetekend een ingebrekenstelling. Laat ze maar mooi zelf opdraaien voor hun deuwaarderskosten.

Laatst gewijzigd door Garry : 3 maart 2010 om 21:01.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:05   #7
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Een gewone werkmens had 15 jaar geleden géén 1600 frank per maand nodig om zijn zaken te regelen..

De servers zijn reeds milieubelastender dan de papierwinkel vroeger..het idealistisch idee dat IT netwerken het papiergebruik ging terugdringen is ook allang doorprikt..het tegendeel is waar..

Het is wel waar dat door het internet veel diensten stilaan uitsluitend online worden aangeboden en men dus in de nabije toekomst verplicht zal zijn om online te kunnen gaan..wat ook al kan zonder persoonlijk abbo in biblio's
Oud 3 maart 2010, 21:20   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
ik verdien goed mijn kost en heb nog steeds gm abbo..wegens te duur..

...

Ik noem een gsm en internet nog steeds luxeproducten..
Hoe kom jij hier dan terecht?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:24   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Zij betaalde haar rekening bij Scarlet (eigendom van BELGACOM) te laat wegens het punt dat ze in de blok zat.
Een bestendige opdracht aan de bank geven en dan kan je dat niet voorhebben.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:26   #10
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hoe kom jij hier dan terecht?
Ik kan me die luxe veroorloven ?

Ik ben waarschijnlijk zo'n traditionele ouwe pee die alleen een eigen woning op afbetaling koopt..en de rest als ik het mij kan permiteren..
Oud 3 maart 2010, 21:29   #11
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Als ge weet dat ge elke maand 25 euro moet betalen voor uw abonnement, moet ge daar rekening mee houden. Ge weet dat, en daar is dus geen excuus voor. Nu vind ik wel dat je een punt hebt wat die aanmaningskosten betreft. Zeer zeker.
Maar ben je ook verplicht om dat abonnement te houden ?
Gewoon vooraf laten betalen en wie niet betaalt afsluiten?

Oftopic.
Vorig jaar kocht ik online Norton aan.
Gisteren een E-mail gekregen dat ze deze geüpdate hebben en het bedrag van mijn rekening afgehouden hebben. Ik hoef dus niets meer te doen.
Lief van hen hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 21:36   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar ben je ook verplicht om dat abonnement te houden ?
Gewoon vooraf laten betalen en wie niet betaalt afsluiten?

Vorig jaar kocht ik online Norton aan.
Gisteren een E-mail gekregen dat ze deze geüpdate hebben en het bedrag van mijn rekening afgehouden hebben. Ik hoef dus niets meer te doen.
Lief van hen hé.
Off topic.
Wat moest u betalen?

Ik heb gisteren mijn up date van Norton gekocht en moest 59,95 euro betalen.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 maart 2010 om 21:38.
Oud 3 maart 2010, 21:44   #13
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

misschien gewoon een gratis antivirus installeren eh. ge kunt u natuurlijk ook l�*ten rollen.
Oud 3 maart 2010, 21:47   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Opnieuw krijg ik een brief van een student in mijn brievenbus.

Haar maandelijks abonnement is om en beide 25 Euro.
Voor de eerste aanmaning wordt 7.50 Euro aangerekend (dat is meer dan 300 oude Belgische franken).
Voor de tweede durft met maar eventjes 12 euro aan te rekenen (dat is zo goed als 500 Belgische frank)
Dus voor de maandelijkse factuur van 25 euro zijn er inmiddels 19.50 euro aanmaningskosten. LEEST U HET GOED. Wat een afpersing.

En dat bedrijf is niet het enige. Noem maar alle overheidsbedrijven op een rij Belgacom, Telenet, de Vlaamse watermaatschappij, Electrabel, ...

Mijne heren en dames van de regering.

Is het de bedoeling dat Uw overheidsbedrijven, de mensen, die het al zo moeilijk hebben om de eindjes aan elkaar te knopen en soms door onvoorzichtigheid of noodzaak betalingen uitstellen,
nog wat meer uitmelken met hun verborgen exploitatiesystemen ?

Wanneer gaat U eens per wet stellen dat dergelijke wanpraktijken niet mogelijk zijn ?

En het wordt nog leuker. Als de klant niet betaald, komt zij nog op de PREVENTEL vzw lijst, zogenaamd om hem te berschermen. Maar de klant wordt WEL ONTZEGD van bv een internetabonnement, terwijl men in het Europees parlement een debat heeft gevoerd dat het een RECHT IS op communicatie. Dat niemand de toegang tot het internet ontzegd mag worden.

Het wordt dringend tijd dat U eens bepaalde bedrijven aan de oren trekt, en bepaalde beschermingen per wet laat stellen.
Die kosten zijn inderdaad nogal hoog, maar "ik zat in den blok" is nu wel een belachelijke reden om niet te betalen eh...
Oud 3 maart 2010, 21:50   #15
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
misschien gewoon een gratis antivirus installeren eh. ge kunt u natuurlijk ook l�*ten rollen.
Die gratis antivirus programma's zijn meestal beperkt.
Controleren op e-mail en spam berichten en dan heb je het dikwijls wel gehad.

Laatst gewijzigd door daiwa : 3 maart 2010 om 21:51.
Oud 3 maart 2010, 22:04   #16
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die gratis antivirus programma's zijn meestal beperkt.
Controleren op e-mail en spam berichten en dan heb je het dikwijls wel gehad.
Valt allemaal gratis te downloaden.

Voor anti-virus gebruik ik dit al een jaar of 6, volledig gratis en installeert bijna elke dag updates: http://www.free-av.com
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 22:05   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Off topic.
Wat moest u betalen?

Ik heb gisteren mijn up date van Norton gekocht en moest 59,95 euro betalen.
52.17
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 22:08   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Niet betalen zou ik zeggen. Men moet eerst een aanmanig sturen en pas na dat een redelijke termijn verstreken is aangetekend een ingebrekenstelling. Laat ze maar mooi zelf opdraaien voor hun deuwaarderskosten.
gewoon het bedrag betalen inderdaad, en die aanmaningskosten moeten ze maar processen als ze dat willen hebben, zeker weten dat ze dat toch verliezen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2010, 22:37   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Men moet zich ook eens in de plaats stellen van al die bedrijven die wachten op hun geld.
Maandelijks honderden niet betalers, soms duizenden...dat is een serieuze pre-financiering voor al die rakkers met excuses van hier tot ginder.

Uiteindelijk is het toch altijd hetzelfde. Geen goesting van te betalen.
Oud 3 maart 2010, 22:58   #20
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Telenet is nog erger: die sturen hun rekening(gedateerd op de eerste van de maand) zodanig dat je die krijgt rond de 10e van de maand en je moet storten voor de 14de, zoniet direct kosten bij ( met een brief die wel de volgende dag aankomt).

Niet betalen helpt niet, dan loopt je rekening steeds verder op en blijf je aanmaningen EN kosten aangesmeerd krijgen.

Slechts EEn zaak helpt: de ombudsdienst erbij betrekken : die houden ze dan wel met allerlei leugens eerst drie maanden aan het lijntje om uiteindelijk toe te geven dat de klant in zijn recht was.

Nooit zoveel gekronkel en leugens te zien en te horen gekregen als van Telenet, terwijl ik alle bewijzen zwart op wit in handen had.

Ze durfden het zelfs aan om de ombudsdienst te verzekeren dat ze op een bepaalde factuur de waarborg hadden terugbetaald.terwijl op die factuur helemaal niets vermeld stond.

Uiteindelijk hebben ze via de dienst mijn berekening aanvaard en teruggestort wat ze mij nog schuldig waren. Wel na maanden over-en weer getelefoneer en na drie maanden onderhandeling met de ombudsdienst!!

Nooit een vaste opdracht geven voor Telenet, want hun boekhouding is een echte soep!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be