Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2007, 08:22   #1
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard Verkeersveiligheid

Nieuws uit
Provincie Limburg

09/03 Politie Limburg besteedt extra aandacht aan boorddocumenten en banden

De politiediensten in Limburg zullen van maandag 12 maart tot en met vrijdag 6 april extra aandacht besteden aan de boorddocumenten en de banden van de voertuigen. Dat laat gouverneur Steve Stevaert weten.

"In België rijden naar schatting 50.000 tot 100.000 automobilisten zonder een verplichte verzekering en burgerlijke aansprakelijkheid", aldus Stevaert. "Ook bij de wekelijkse Slim-controles van mei tot november vorig jaar stelde de politie 464 inbreuken vast inzake boorddocumenten of technische eisen van het voertuig."

De provinciaal gecoördineerde thema-acties verkeersverkeersveiligheid in Limburg spitsen zich toe op de verzekering en controleren ook de banden van het voertuig.
"Banden zijn essentieel en kunnen in slechte staat een ongeval veroorzaken", stelt Stevaert. Voor de bandenuitrusting bedraagt de minimumdiepte van de intekening van de band 1,6 millimeter en dit over minstens drie vierde van het loopvlak van de band.

"Het is zeker niet de bedoeling zoveel mogelijk processen-verbaal uit te schrijven, maar wel om de mensen te overtuigen van de noodzaak om met een veilig en reglementair voertuig de weg op te gaan", aldus Stevaert.




Steve stunt kan het niet laten.

Wat betreft boorddocumenten, als de politiek even ballen aan het lijf heeft, is dit zo opgelost.
Leg een link tssen de verzekeringsmaatschappijen de DIV en de autokeuring. De verzekeringsmaatschappijen moeten aan het DIV melden als iemand z'n verzekering opgezegd of niet betaald heeft.
Indien iemand in overtreding is, onmiddellijk het voertuig in beslag laten nemen, eens kijken hoeveel er na één jaar nog rondrijden zonder verzekering.

Wat betreft de staat van de banden, daar kan ik in komen.

Welke politieagent is opgeleid om een voertuig te controleren op technische eisen? Of bedoeld hij met technische eisen alleen de profieldiepte van de banden?
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 09:24   #2
Jan Meuleman
Europees Commissaris
 
Jan Meuleman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2006
Locatie: in het weldra onafhankelijke Vlaanderen
Berichten: 7.555
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Leg een link tssen de verzekeringsmaatschappijen de DIV en de autokeuring. De verzekeringsmaatschappijen moeten aan het DIV melden als iemand z'n verzekering opgezegd of niet betaald heeft.
Indien iemand in overtreding is, onmiddellijk het voertuig in beslag laten nemen, eens kijken hoeveel er na één jaar nog rondrijden zonder verzekering.
De gestolen wagens ?
__________________
Ceterum censeo Belgicam delendam esse.
Het tijdperk socialisten was zo goed dat we nu geen schulden hebben, geen problemen en geen werklozen.
Jan Meuleman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 10:29   #3
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
De gestolen wagens ?
Inderdaad...en ENKEL de gestolen wagens,hetgeen dan eenvoudiger wordt.
Guido heeft gelijk,er moet doortastender gewerkt worden met beschikbare gegevens.Tenslotte hangt ook MIJN veiligheid en MIJN verkeersbelasting af van het feit dat er zoveel mensen zichzelf wel goed genoeg vinden om auto te rijden maar er niet voor willen betalen.
Ik vrees ook de dag dat de miserie met de verzekeringsmaatschappij begint na een of ander onnozel deuk-incidentje gewoon omdat "de andere" niet verzekerd is en nog onvermogend blijkt ook(maar wel autowrak rijdt)...
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2007, 22:41   #4
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

moesten onze salonpolitiekerkes klossen aan hun lijf hebben dan rijden er hier nul komma nul profiteurs rond...........
gewoon een kwestie van t'systeem een beetje aan te passen zoals in engeland bijvoorbeeld.... eerst uw keuring passeren en als daar vastgesteld is dat ge een verzekering hebt en uw voertuig OK is kunt ge mits betaling van uwe rijtaks voor een jaar de baan op.... en zonder dat papierke rijde geene kilometer.......... kwestie van de mensen er attent op te maken dat ge eerst moet dokken om in orde te zijn en dan pas moogt deelnemen aan t'risico.... en bij controle en niet in orde direkt zware straf en dikke boete en voertuig aan de ketting.... simpel en goed
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 17:02   #5
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
moesten onze salonpolitiekerkes klossen aan hun lijf hebben dan rijden er hier nul komma nul profiteurs rond...........
gewoon een kwestie van t'systeem een beetje aan te passen zoals in engeland bijvoorbeeld.... eerst uw keuring passeren en als daar vastgesteld is dat ge een verzekering hebt en uw voertuig OK is kunt ge mits betaling van uwe rijtaks voor een jaar de baan op.... en zonder dat papierke rijde geene kilometer.......... kwestie van de mensen er attent op te maken dat ge eerst moet dokken om in orde te zijn en dan pas moogt deelnemen aan t'risico.... en bij controle en niet in orde direkt zware straf en dikke boete en voertuig aan de ketting.... simpel en goed
Een stikkerke van de keuring en van de verzekering kan al veel helpen.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 17:34   #6
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.119
Standaard

Ik dacht dat momenteel je voertuig je al wordt aangeslagen als je zonder verzekering rijdt en heel terecht.

Wat betreft de banden kan er nog wel wat meer veiligheid geboden worden. Er is veel 'brol' op de markt, banden waar je onder natte omstandigheden nauwelijks fatsoenlijk mee kan rijden, zelfs als de profieldiepte nog goed is. Misschien moeten we de kwaliteitseisen van de banden eens wat hoger stellen zodat die brol hier niet meer op de baan komt. Goede banden hoeven trouwens niet duur te zijn. Ik rijd momenteel met uitstekende winterbanden die me slechts 55 € / stuk kosten, plaatsing inbegrepen. Winterbanden zijn trouwens niet alleen bij sneeuw of ijs nuttig. Op een natte weg, die we in de winter veel hebben, is het verschil fenomenaal.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 17:40   #7
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik dacht dat momenteel je voertuig je al wordt aangeslagen als je zonder verzekering rijdt en heel terecht.

Wat betreft de banden kan er nog wel wat meer veiligheid geboden worden. Er is veel 'brol' op de markt, banden waar je onder natte omstandigheden nauwelijks fatsoenlijk mee kan rijden, zelfs als de profieldiepte nog goed is. Misschien moeten we de kwaliteitseisen van de banden eens wat hoger stellen zodat die brol hier niet meer op de baan komt. Goede banden hoeven trouwens niet duur te zijn. Ik rijd momenteel met uitstekende winterbanden die me slechts 55 € / stuk kosten, plaatsing inbegrepen. Winterbanden zijn trouwens niet alleen bij sneeuw of ijs nuttig. Op een natte weg, die we in de winter veel hebben, is het verschil fenomenaal.
Klopt, winterbanden worden bij lagere temperaturen niet zo hard als zomerbanden. Bij hogere temperaturen slijten ze echter sneller.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 18:10   #8
Confucius
Gouverneur
 
Geregistreerd: 1 april 2003
Berichten: 1.020
Standaard

Ik denk dat het enige doel is om nog meer boetes binnen te rijven. Zowat iedereen die ik ken heeft vorige jaar één of meerdere boetes gehad. En die zijn dan niet om dronken te rijden of aan 180 per uur over de snelweg te vlammen. Nee 52 per uur waar je maar 50 mag, 34 per uur om kwart na zes 's morgens waar je maar 30 mag, parkeren zonder geld in te steken voor de winkel van de bakker waar je na het werk snel binnenwipt om kwart voor zeven 's avonds. En ze weten waar ze zich verdekt moeten opstellen. De politie kan tegenwoordig misschien beter onder het ministerie van financiën ressorteren. En telkens beginnen ze heel demagogisch over al die verkeersdoden, terwijl die vooral in het weekend vallen en hun oorzaak in vermoeidheid, alcohol of drugsgebruik vinden.
__________________
Laten we de kerk in het midden van het dorp houden !!!
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 19:04   #9
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Ik denk dat het enige doel is om nog meer boetes binnen te rijven. Zowat iedereen die ik ken heeft vorige jaar één of meerdere boetes gehad. En die zijn dan niet om dronken te rijden of aan 180 per uur over de snelweg te vlammen. Nee 52 per uur waar je maar 50 mag, 34 per uur om kwart na zes 's morgens waar je maar 30 mag, parkeren zonder geld in te steken voor de winkel van de bakker waar je na het werk snel binnenwipt om kwart voor zeven 's avonds. En ze weten waar ze zich verdekt moeten opstellen. De politie kan tegenwoordig misschien beter onder het ministerie van financiën ressorteren. En telkens beginnen ze heel demagogisch over al die verkeersdoden, terwijl die vooral in het weekend vallen en hun oorzaak in vermoeidheid, alcohol of drugsgebruik vinden.
Ook niet het "tegen de rijrichting in parkeren" vergeten. Ook zo een onzin.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2007, 20:12   #10
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ook niet het "tegen de rijrichting in parkeren" vergeten. Ook zo een onzin.

Ik heb een bekeuring van € 150,00 gekregen omdat ik te lang links reed.
Toestand van de weg: Droog, helder weer, de weg was op een paar auto's (die ik voorbij stak) leeg.

Aangehouden met nen anonieme Ford Mondeo.
De politieagent komt naar me toe en zegt letterlijk de volgende woorden: " Ik begrijp dat u links bleef rijden, u heeft enkele wagens voorbijgestoken en moest iets verder afdraaien, maar volgens mij reed u iets te lang links. Graag de papieren van de wagen, rijbewijs, verzekering". Nadat hij de papieren in het dienstvoertuig nagezien had, kreeg ik ze terug en mocht ik verder rijden.

Groot was mijn verbazing toen ik enkele dagen later een proces verbaal, ter waarde van € n150.00, in de bus kreeg.

De politie je vriend....... Ja balle.....
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 07:39   #11
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Nieuws uit
Provincie Limburg

09/03 Politie Limburg besteedt extra aandacht aan boorddocumenten en banden

De politiediensten in Limburg zullen van maandag 12 maart tot en met vrijdag 6 april extra aandacht besteden aan de boorddocumenten en de banden van de voertuigen. Dat laat gouverneur Steve Stevaert weten.

"In België rijden naar schatting 50.000 tot 100.000 automobilisten zonder een verplichte verzekering en burgerlijke aansprakelijkheid", aldus Stevaert. "Ook bij de wekelijkse Slim-controles van mei tot november vorig jaar stelde de politie 464 inbreuken vast inzake boorddocumenten of technische eisen van het voertuig."

De provinciaal gecoördineerde thema-acties verkeersverkeersveiligheid in Limburg spitsen zich toe op de verzekering en controleren ook de banden van het voertuig.
"Banden zijn essentieel en kunnen in slechte staat een ongeval veroorzaken", stelt Stevaert. Voor de bandenuitrusting bedraagt de minimumdiepte van de intekening van de band 1,6 millimeter en dit over minstens drie vierde van het loopvlak van de band.

"Het is zeker niet de bedoeling zoveel mogelijk processen-verbaal uit te schrijven, maar wel om de mensen te overtuigen van de noodzaak om met een veilig en reglementair voertuig de weg op te gaan", aldus Stevaert.



Steve stunt kan het niet laten.

Wat betreft boorddocumenten, als de politiek even ballen aan het lijf heeft, is dit zo opgelost.
Leg een link tssen de verzekeringsmaatschappijen de DIV en de autokeuring. De verzekeringsmaatschappijen moeten aan het DIV melden als iemand z'n verzekering opgezegd of niet betaald heeft.
Indien iemand in overtreding is, onmiddellijk het voertuig in beslag laten nemen, eens kijken hoeveel er na één jaar nog rondrijden zonder verzekering.

Wat betreft de staat van de banden, daar kan ik in komen.

Welke politieagent is opgeleid om een voertuig te controleren op technische eisen? Of bedoeld hij met technische eisen alleen de profieldiepte van de banden?
In Italië is het nog simpeler, daar moet uw verzekeringsbewijs met vervaldatum op, zichtbaar aangebracht worden (op de voorruit meestal) Is dat niet zichtbaar, kan uw voertuig onmiddelijk in beslag worden genomen...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 07:53   #12
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

De bandenwet is streng genoeg. Veel auto's rijden echter met versleten banden en onaangepaste wielen rond.
Vaak rijden jongere met verlaagde velgen, volledig wettelijk. Maar het type voertuig waarmee ze rijden is nooit getest met dat type wielen.

Wat de autoverzekering aangaat, wel ik heb mijn auto in Portugal verzekerd.
Het kost mij maar de helft van een Belgische verzekering.
Dit terwijl het wel dezelfde verzekeringsmaatschappij is en dezelfde voorwaarden.

Lang leven de EU dus, zeker op dit vlak.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 08:03   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik heb een bekeuring van € 150,00 gekregen omdat ik te lang links reed.
Toestand van de weg: Droog, helder weer, de weg was op een paar auto's (die ik voorbij stak) leeg.

Aangehouden met nen anonieme Ford Mondeo.
De politieagent komt naar me toe en zegt letterlijk de volgende woorden: " Ik begrijp dat u links bleef rijden, u heeft enkele wagens voorbijgestoken en moest iets verder afdraaien, maar volgens mij reed u iets te lang links. Graag de papieren van de wagen, rijbewijs, verzekering". Nadat hij de papieren in het dienstvoertuig nagezien had, kreeg ik ze terug en mocht ik verder rijden.

Groot was mijn verbazing toen ik enkele dagen later een proces verbaal, ter waarde van € n150.00, in de bus kreeg.

De politie je vriend....... Ja balle.....

Sorry, maar het verkeersregelement zegt duidelijk dat je ten alle tijden rechts moet rijden,

Het is levensgevaarlijk van daar links te blijven hangen, minstens zo gevaarlijk als te snel rijden.

Mocht iedereen zoals in Duitsland altijd rechts rijden, dan waren er zonder problemen snelheden mogelijk van 150 tot 160 km per uur...

Toen ik in de vakantieperiodes van een klant in Brugge terug naar huis reed over den E40, was het alle dagen hetzelfde lieken, Bomma en Bompa met de kleinkinderen naar huis tegen 110 over 't middenvak,

Ik had toen veel raper thuisgeweest als ik iedereen gewoon langs rechts voorbij had gestoken, alleen mag da ook weer niet... in de States mag da wel ze zouden da in den belziek beter ook doen het verkeer zou daar vlotter mee gaan, ze rijden toch nie harder meer dan 110 en gaan vanzeleven nie uit de weg.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 08:16   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Ook niet het "tegen de rijrichting in parkeren" vergeten. Ook zo een onzin.

Heel veilig hé , als ge tegen de rijrichting in, moet vertrekken, ...

er zouden nogal wa frontaaltjes gebeuren de rijkwaliteiten van de gemiddelde belgische chaufeur kennende...

hier in Italië doen ze da regelmatig, niet omdat het mag hoor, ze trekken hun hier gewoon geen kloten van de regels aan, door het rood rijden bv, is vrij normaal weggedrag te noemen, op een rond punt rijd ge ook niet rond, ge rijdt gewoon rechtdoor, een witte lijn op de baan, allé jong, ge gaat daar toch nie naar zien zeker, 2 rijstroken, leggen we toch gewoon rap nen 3' bij, ... en tegen de rijrichting in parkeren, natuurlijk da...

en hoe kleiner hun autoke, hoe geschifter da ze rijden, ge kunt u dat echt nie voorstellen, Ik kan elken dag makkelijk 3 of 4 punto's tot schroot herleiden en alle keren in mijn recht zijn.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 13:33   #15
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN Bekijk bericht
.... en bij controle en niet in orde direkt zware straf en dikke boete en voertuig aan de ketting.... simpel en goed
Was onlangs nog een reportage over op BBC: binnen de 24 uur betalen ofwel otto naar de pletwals om gerecycleerd te worden als oud ijzer

Maar dit systeem is waarschijnlijk niet complex genoeg voor ons Belgenland
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 13:36   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.370
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus24 Bekijk bericht
Was onlangs nog een reportage over op BBC: binnen de 24 uur betalen ofwel otto naar de pletwals om gerecycleerd te worden als oud ijzer

Maar dit systeem is waarschijnlijk niet complex genoeg voor ons Belgenland
Nee,

A het is niet politiek correct

B het is inderdaad niet ingewikkeld genoeg

C er zijn geen achterpoortjes...

Mochten de walen nu de pletwals mogen leveren, zelf niet geplet worden en de helft van de opbrengst van de taxen op verzekering krijgen, dan zouden ze er eventueel wel eens over kunnen nadenken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 14:37   #17
Enter
Parlementslid
 
Enter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 oktober 2006
Berichten: 1.991
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Nee,

A het is niet politiek correct

B het is inderdaad niet ingewikkeld genoeg

C er zijn geen achterpoortjes...

Mochten de walen nu de pletwals mogen leveren, zelf niet geplet worden en de helft van de opbrengst van de taxen op verzekering krijgen, dan zouden ze er eventueel wel eens over kunnen nadenken...
Vreemd hoe sommigen bij elke mistoestand "de Walen" erbij halen.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 16:49   #18
postbus24
Partijlid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2006
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Vreemd hoe sommigen bij elke mistoestand "de Walen" erbij halen.
een pleonasme noemt dat geloof ik
postbus24 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 17:10   #19
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik had toen veel raper thuisgeweest als ik iedereen gewoon langs rechts voorbij had gestoken, alleen mag da ook weer niet...
Omdat iemand iets niet mag doen (links blijven hangen), vind jij ook iets mag doen wat niet mag (rechts voorbijsteken) ? Dat rechts voorbijsteken is een van de gevaarlijkste dingen die je kan doen op de autosnelweg. Er zijn weinig dingen die me irriteren op de weg, maar als iemand dat bij mij probeert, geef ik net zolang gas bij tot hij weer achter me moet.

In het verkeer kom je veel gevaarlijke situaties tegen, en veel mensen die overtredingen begaan. Laten we wel zijn, het enige wat er nodig is, is gezond verstand. Een oude wijsheid zegt dat er niks zo dom is als een massa mensen. Als je je gezond verstand gebruikt, zijn er al héél wat verkeersproblemen minder.

Maar het strenger aanpakken van de (snelheids)overtredingen vind ik geen probleem. Het is alleen maar een probleem voor degene die iets misdoet.
Ozymandias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2007, 17:21   #20
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Sorry, maar het verkeersregelement zegt duidelijk dat je ten alle tijden rechts moet rijden,

Het is levensgevaarlijk van daar links te blijven hangen, minstens zo gevaarlijk als te snel rijden.

Mocht iedereen zoals in Duitsland altijd rechts rijden, dan waren er zonder problemen snelheden mogelijk van 150 tot 160 km per uur...

Toen ik in de vakantieperiodes van een klant in Brugge terug naar huis reed over den E40, was het alle dagen hetzelfde lieken, Bomma en Bompa met de kleinkinderen naar huis tegen 110 over 't middenvak,

Ik had toen veel raper thuisgeweest als ik iedereen gewoon langs rechts voorbij had gestoken, alleen mag da ook weer niet... in de States mag da wel ze zouden da in den belziek beter ook doen het verkeer zou daar vlotter mee gaan, ze rijden toch nie harder meer dan 110 en gaan vanzeleven nie uit de weg.
Ik ben het helemaal met u eens. Niets zo irritant als linksklevende treuzelaars als er rechts niemand rijdt.

Als je in Duitsland ook maar 2 seconden te lang rechts rijdt dan zal je het geweten hebben(ik spreek uit ondervinding) hier in Belgie echter lijkt de helft van de bestuurders nog nooit van de verplichting dat je zo veel mogelijk rechts moet rijden gehoord te hebben. Door die linksplakkers, of middenrijstrookrijders ontstaat er ook vertraagd verkeer. Zo reed ik een aantal maanden terug op een vrij rustige E19 toen het verkeer plots vertraagde en drukker werd, de oorzaak? Een oud fiatje dat tegen 90km/u op het middenvak aan het brommen was en alle verkeer ophield.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be