![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Inderdaad! Via via heb ik vernomen dat verschillende personen in mijn buurt uitgebreid gaan shoppen in dure merkkledijwinkels zoals Vossen en Mc Gregor.
Zij hebben een eigen bedrijfje en gaan voor 6000 euro per 3 maanden shoppen in deze dure winkelzaken. Nadien krijgen zij, als zelfstandigen alles terugbetaald van de belastingen, die wij, als gewone werkmens moeten betalen! De zelfstandigen geven hun kledij op als "benodigdheden om met klanten om te gaan"... Kan dit zomaar? dat zelfstandigen hun dure merkkledij terugbetaald krijgen van de belastingbetaler? En dan klagen de zelfstandigen maar dat ze geen geld genoeg hebben! een schande!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja man...
Na de Belgische politiekers pakken we de zelfstandigen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ben momenteel zat, met dank aan de exquise wijn uit een niet nader bepaalde regio in Midden Frankrijk, maar zelfs ik moet niet lachen met uw belachelijke posting. Kleren zijn al lang niet fiscaal aftrekbaar meer. Volgende keer stuur ik mijn rekening voor dit fiscaal/juridisch/boekhoudkundig advies. Met dank.
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Enkel echte werkkledij is fiscaal aftrekbaar. Die pipo's die dure merkkledij kopen en denken dat te kunnen aftrekken zitten er naast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() En auto's, liefst mercedes als het ff kan. Drie mercedessen is evenveel als tien jaar pensioen van een gewone werknemer.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() De merkkledij (aangekocht bij Vossen,Tommy,Mc Gregor, Stijn Helsen enz) dient voor bedrijfsvergaderingen, wat ik heb vernomen van interne werknemers. De merkkledij zou nodig zijn dus om nieuwe klanten te verwerven.
Het blijft 100% fraude! Eventjes een prive-bedrijfje oprichten: gratis merkkledij,gratis wagen,gratis pc's, gratis Tv enz enz... laat de gewone belastingsbetaler er maar voor opdraaien voor de fraude die zelfstandigen veroorzaken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron? Want "via via vernemen" is nogal mager, he.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
(En nee, daar word het inderdaad niet minder fraude van.)
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 23 maart 2010 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten eerste, krijgen ze NOOIT iets terugbetaald van de belastingen. Belastingen dienen om te betalen, niet om te krijgen. Ten tweede is kledij helemaal geen aftrekbare beroepskost. Zelfs maatpakken om er deftig uit te zien als je beroep dit vereist zijn niet aftrekbaar, ook al is dat een beroepskost. Het enige dat aftrekbaar is, is specifieke werkkledij zoals blauwe overalls, toga's van advocaten, dokterskledij,... Dingen die je zeker nooit privé kan gebruiken. Ik vind dit bericht dus weer een schrijnend geval van heksenjacht: een groep wordt geviseerd, onwaarheden doen de ronde, er is een gebrek aan kennis ter zake en het gaat gepaard met een enorme agressiviteit.
![]() |
![]() |
#12 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een beetje gehaaide boekhouder fiscalist gaat dat toch anders aanpakken later meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() Ik ben razend benieuwd waar je mee gaat afkomen als je dat ook effectief doet.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Savatage : 23 maart 2010 om 12:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effe voorstellen. BTW kantoor X.
Ah de trimesteriële afrekening van BVBA achterpoortjes en co. Hoe , deze keer maar €1260, da's weinig voor hun doen. Ola, dat verklaart, het is alleen de werkkledij voor de zaakvoerder. Een overall van Armani. Moet kunnen. Goedgekeurd. Tegelijkertijd, belastingskantoor Y. Amai, die Achterpoortjes en Co maakt nogal verlies. De inkomsten na BTW aftrek zijn weer eens negatief, gutte gutte toch, hier staat in de boekhouding dat ze maar €18960 hebben moeten uitgeven aan bedrijfskledij dit jaar, zonder dat er inkomen was . We zullen de arme dutskes eens een bult geld terug gaan geven. Ze verdelen dat voor ons in de maatschappij, toch lief van hen.
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zo onder het motto, van we zijn ook maar mensen, en een te perfecte boekhouding valt ook op ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() Gewone kledij mag je niet inbrengen, bij een controle vliegt dat eruit en moet je dat met interest terugbetalen.
Persoonlijk vind ik dat dit in beperkte mate zou moeten kunnen, maar het zal misschien te lastig zijn om misbruik op dat vlak te vermijden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |