Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 april 2010, 10:04   #1
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard het natuurlijk tracé naar de ondergang

Onvoorstelbaar, de regering 'beslist' (niet volgens Lege Bus, maar wat wil je ?) om een nieuwe scheldekruising te bouwen, ook al blijkt, en niet alleen uit het onderzoek van Proost & C° (zie de Tijd vandaag) dat dat een negatief saldo 'oplevert'.

Hoog tijd om te emigreren, me dunkt.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:07   #2
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 11.670
Standaard

Ietsje meer uitleg waar het over gaat?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:22   #3
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Oosterweel / Lange Wapper / Liefkenshoektunnel / Tolheffing / Maatschappelijke Kosten-Baten Analyse / ...
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 10:23   #4
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Toch een citaat uit De Tijd :

Citaat:
Het relevante studiemateriaal toont aan dat noch de oorspronkelijk voorziene Lange Wapper noch de nieuwe tunnelversie van het aangepaste Masterplan verantwoord is.

Bovendien zullen de investeringen zonder tolheffing de congestie in de Antwerpse regio niet oplossen, en zal deze beslissing het toekomstige Vlaamse infrastructuurbeleid zwaar hypothekeren.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 15:56   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Het zou bij wet verboden moeten zijn om beslissingen te nemen over infrastructuur met negatieve kosten/baten analyse.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 15:58   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het zou bij wet verboden moeten zijn om beslissingen te nemen over infrastructuur met negatieve kosten/baten analyse.
Het is echter bij wet verboden kosten/batenanalyses te maken die de betonboeren onwelgevallig zijn.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 18:11   #7
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.412
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Het is echter bij wet verboden kosten/batenanalyses te maken die de betonboeren onwelgevallig zijn.
welke wet is dat ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 09:23   #8
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.466
Standaard

Ik heb dat ook zitten lezen.....

Een Lange Wapper/Tunnel/ander kunstwerk zou dus geen oplossing bieden voor het verkeersinfarct....

Dan heeft het inderdaad geen zin......
Voor de industriezones en de haven dringen zich dan noodgedwongen 2 opties op:

a) sluiten van alle aktiviteiten die afhankelijk zijn van een goed bereikbaar achterland,want eigenlijk kunnen we niks meer doen tenzij we een miljoen mensen die "in de weg wonen" wegtoveren.

b) Zwaar inzetten op EXPORT-havenaktiviteiten(met kustvaart et al),in plaats van het doorvoeren van containers Chinese spullen....


Dit is echt niet gemakkelijk en vereist feitelijk diktatoriale beslissingsmacht en omver bulldozeren van Heilige Huisjes.....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 13:30   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het zou bij wet verboden moeten zijn om beslissingen te nemen over infrastructuur met negatieve kosten/baten analyse.
Moest dat het geval zijn, dan reden we nu nog met paard en kar.
Een groot deel van onze infrastructuur is gevolg van keynesiaanse maatregelen om de economie te stimuleren die op geen enkele kosten/baten analyze gebaseerd is. En zou er een TGV, Thalys of Eurostar rijden moest er een "realistische" kosten-baten analyze gebeurd zijn? Zouden we ooit de Waaslandhaven hebben uitgegraven?

Het grote probleem van een kosten-baten analyse is simpel: het is niet mogelijk de "baten" behoorlijk te kwantificeren. Wat is de "baat" van het oplossen van de verkeersoverlast in de zuidrand van Antwerpen? Wat is de "baat" van een tunnel-oplossing versus een veel goedkopere brug?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2010, 14:37   #10
Seppe Cools
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 november 2009
Berichten: 254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Onvoorstelbaar, de regering 'beslist' (niet volgens Lege Bus, maar wat wil je ?) om een nieuwe scheldekruising te bouwen, ook al blijkt, en niet alleen uit het onderzoek van Proost & C° (zie de Tijd vandaag) dat dat een negatief saldo 'oplevert'.

Hoog tijd om te emigreren, me dunkt.
Blame democracy...

Ze zetten daar een heel team specialisten aan die ingewikkelde berekeningen doen, en uiteindelijk zijn het de domme mensen die er niets van kennen dat een beetje gaan protesteren en gelijk krijgen. Dat krijg je met democratie waar de dommeren in de meerderheid zijn in vergelijking met de slimmeren: domme oplossingen.
__________________
Ik hoor bij geen enkele partij. Wanneer ik ga stemmen, stem ik puur strategisch.

Laatst gewijzigd door Seppe Cools : 4 april 2010 om 14:38.
Seppe Cools is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 11:46   #11
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

sedert wanneer hypothekeren onze politici onze toekomst niet?
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2010, 17:12   #12
Paul Nollen
Parlementslid
 
Geregistreerd: 24 juli 2005
Berichten: 1.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Onvoorstelbaar, de regering 'beslist' (niet volgens Lege Bus, maar wat wil je ?) om een nieuwe scheldekruising te bouwen, ook al blijkt, en niet alleen uit het onderzoek van Proost & C° (zie de Tijd vandaag) dat dat een negatief saldo 'oplevert'.

Hoog tijd om te emigreren, me dunkt.
Een klein berichtje bij die beslissing gaf de belangrijkste informatie: Noriant mag die Scheldetunnel bouwen.
Daar gaat het om. Toch niet over mobiliteit of gezondheidsaspecten of zo zeker

www.opstand.net

Paul
__________________
Paul Nollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2010, 07:50   #13
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Een klein berichtje bij die beslissing gaf de belangrijkste informatie: Noriant mag die Scheldetunnel bouwen.
Daar gaat het om. Toch niet over mobiliteit of gezondheidsaspecten of zo zeker
2.


Citaat:
Het grote probleem van een kosten-baten analyse is simpel: het is niet mogelijk de "baten" behoorlijk te kwantificeren.
WAT EEN ONZIN !
En ik zie ook niet in waarom hier niet mogelijk zou zijn wat elders in de geïndustrialiseerde wereld gebruikelijk is, en zelfs wet.

Tenzij we moeten concluderen dat het de bedoeling is om Vlaanderen bij de Derde Wereld te laten 'aansluiten'.

Trouwens : een paar KBA's bekijken en je zult zien dat het grootste moeilijkheid niet zit in het kwantificeren van de baten (het zou er nog aan mankeren !) maar wel in het correct benoemen van de kosten.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.

Laatst gewijzigd door nihao : 6 april 2010 om 07:53.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be