Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 juni 2010, 20:31   #1
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard 'Geheime' ontmoetingen in Brussel: N-VA en PS

Volgens Professor Carl Devos gonst het in de Wetstraat over ontmoetingen tussen N-VA en de PS (en mss ook de MR) in Brussel. Denkt u dat er iets van waar is? Zou de regeringsformatie al in gang gezet zijn achter de schermen?

Het is pure speculatie natuurlijk maar kom Indien dit waar is stijgen de kansen van Di Rupo als premier aanzienlijk aangezien dewever daar niks tegen heeft.

Bron: http://opinie.deredactie.be/2010/06/...et-kwebbelgat/ alhoewel ik niet veel moet hebben van Carl Devor is zijn beschrijving nu toch wel een mooie uiteenzetting van wat er zoal gebeurd in het politieke landschap
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 6 juni 2010 om 20:31.
lollysticky is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:33   #2
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop voor Di Rupo dat zijn Nederlands ietwat verbeterd zal zijn anders is het meer anti-reclame voor België en de Franstaligen. Neemt niet weg dat ie populairder is dan Gennez....
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:54   #3
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Volgens Professor Carl Devos gonst het in de Wetstraat over ontmoetingen tussen N-VA en de PS (en mss ook de MR) in Brussel. Denkt u dat er iets van waar is? Zou de regeringsformatie al in gang gezet zijn achter de schermen?

Het is pure speculatie natuurlijk maar kom Indien dit waar is stijgen de kansen van Di Rupo als premier aanzienlijk aangezien dewever daar niks tegen heeft.

Bron: http://opinie.deredactie.be/2010/06/...et-kwebbelgat/ alhoewel ik niet veel moet hebben van Carl Devor is zijn beschrijving nu toch wel een mooie uiteenzetting van wat er zoal gebeurd in het politieke landschap
Er komt een regering met PS+Ecolo aan de ene kant, en SP.A+Groen!+N-VA aan de andere kant. Met een erg nipte meerderheid van de zetels. Die sluiten een communautair akkoord waar ook CD&V en Ø-VLD steun aan verlenen om aan een 2/3 meerderheid te komen. In ruil voor de vele toegevingen mag Di Rupo eerste minister worden. Liberalen en Christen-democraten worden echter uitgesloten van de regeringsdeelname wegens onbekwaam.
fonne is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:59   #4
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Zou me zelfmoord van de NV-A lijken door de contrasterende programma's...Tenzij ze zeer veel uit de brand kunnen slepen maar dat betwijfel ik...

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 6 juni 2010 om 21:00.
Gwyndion is offline  
Oud 6 juni 2010, 20:59   #5
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er komt een regering met PS+Ecolo aan de ene kant, en SP.A+Groen!+N-VA aan de andere kant. Met een erg nipte meerderheid van de zetels. Die sluiten een communautair akkoord waar ook CD&V en Ø-VLD steun aan verlenen om aan een 2/3 meerderheid te komen. In ruil voor de vele toegevingen mag Di Rupo eerste minister worden. Liberalen en Christen-democraten worden echter uitgesloten van de regeringsdeelname wegens onbekwaam.
groen heeft gisteren opgeroepen om niet voor de nva te stemmen, en dan gaan ze met hen in een regering? sp.a wil niet in een regering tenzij met 200€ extra pensioenen, er zijn 1.5 miljoen 65+'ers in belgie wat neerkomt aan 16 miljard (4.5 jaar x 12 maand x 200 euro x 1500 000) tegen 2015 - het jaartal waarin belgie zijn begroting in evenwicht moet krijgen wat 22 miljard besparingen zal opleveren. SP.A weigert een besparingsplan op te stellen, wat betekent dat ze 38 miljard willen besparen zonder plan. I hope not
gehuigert is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:00   #6
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Mja, Dewever is niet dom hé
Als ie meent dat hij een eerbaar compromis wil, is Di Rupo degene waar ge een deal mee moet sluiten dus is het normaal dat je vooraf aftast

toccata is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:01   #7
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Inderdaad gehuigert, gezien de uitlating van de andere partijen aan het adres van de NV-A kan de NV-A niet deze zaken zomaar vergeten, zoals De Wever al vermeld heeft.
Gwyndion is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:02   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Mja, Dewever is niet dom hé
Als ie meent dat hij een eerbaar compromis wil, is Di Rupo degene waar ge een deal mee moet sluiten dus is het normaal dat je vooraf aftast
Persoonlijk geloof ik absoluut niet dat Dewever een "eerbaar" compromis wil en al helemaal niet zijn politieke achterban en dat hij daarentegen er alles aan zal doen om de situatie te laten verrotten.
solidarnosc is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:06   #9
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

ik verwacht eerlijk gezegd volgende regering:
Vl: SP.A+N-VA+CD&V
Fr: PS+CdH+Ecolo
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:08   #10
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
en dan gaan ze met hen in een regering?
Ik vind dat Groen! in elke regering moet stappen die haar programma voor een redelijk deel (kernenergie, armoedebestrijding,...) verwezenlijkt, als BDW in ruil zijn communautaire dingskes krijgt is dat perfect acceptabel

Laatst gewijzigd door toccata : 6 juni 2010 om 21:11.
toccata is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:10   #11
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Groen! in elke regering moet stappen die haar programma voor een redelijk deel (kernenergie, armoedebestrijding,...) verwezenlijkt, als BDW in ruil zijn communautaire dingskes krijgt is dat perfect acceptabel vind ik
Een minister voor energie (*en klimaat*) van groen of ecolo vind ik ook cv, maar plaats hen niet bij financiën of iets anders.
gehuigert is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:24   #12
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Groen? Neen bedankt...Die zijn nog in staat om nu de sluiting van alle kerncentrales etc. te eisen...Gezien de uitspraken van GROEN! tav de NV-A zal De Wever ook zware toegevingen verwachten van hen. Ik vermoed dat De Wever het modderslingeren van de andere partijen niet snel zal vergeten.
Gwyndion is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:27   #13
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Alsof niet alle partijen met elkaar in gesprek zijn... Komaan zeg, hoe lang gaat die infantiele benadering van het politieke spel nog duren?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:28   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Groen! in elke regering moet stappen die haar programma voor een redelijk deel (kernenergie, armoedebestrijding,...) verwezenlijkt, als BDW in ruil zijn communautaire dingskes krijgt is dat perfect acceptabel
Ge moet het niet hoog in uwen bol beginnen krijgen hé.

't Was, 't is en 't zal ecolo zijn die beslist of groen! in een regering mag stappen of niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:29   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat er al 'geheime' besprekingen aan de gang zijn.

Ze zijn allemaal bezig met een over-over-volle agenda met hun kieskampanje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:38   #16
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet het niet hoog in uwen bol beginnen krijgen hé.
Alle als'k mijn mening hier al niet meer mag geven
Ge zou trouwens akkoord moeten gaan, Groen!-Ecolo stellen geen absurde communautaire eisen en zijn zelfs bereid vanuit de oppositie te steunen

Citaat:
't Was, 't is en 't zal ecolo zijn die beslist of groen! in een regering mag stappen of niet.
Zal van 3 factoren afhangen
1) de Groen!e score
2) de Ecolo-score
3) of de respectievelijke congressen groen licht geven voor regeringsdeelname, geen vanzelfsprekende zaak

toccata is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:39   #17
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik verwacht eerlijk gezegd volgende regering:
Vl: SP.A+N-VA+CD&V
Fr: PS+CdH+Ecolo
ik verwacht groen! daar nog bij om een 2/3e meerderheid te halen en omdat ecolo dat zal vragen. En misschien de PP nog?
jevaly is offline  
Oud 6 juni 2010, 21:46   #18
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle als'k mijn mening hier al niet meer mag geven
Ge zou trouwens akkoord moeten gaan, Groen!-Ecolo stellen geen absurde communautaire eisen en zijn zelfs bereid vanuit de oppositie te steunen
Ik heb de indruk dat minstens één forumlid moeite heeft om de zenuwen te bedwingen. Hij reageert nogal snel gepikeerd vandaag.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2010, 22:00   #19
Busse87
Burgemeester

Standaard

Misschien omdat zijn partijvoorzitter door DeWinter vakkundig tegen de muur is gezet .
Busse87 is offline  
Oud 6 juni 2010, 22:00   #20
grhluna
Burgemeester

Standaard

dewinter amuseert zich met deze verkiezingen dat is wel duidelijk
grhluna is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be