Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juli 2010, 16:38   #1
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.826
Standaard Maximumsnelheid in Italië naar 150 per uur

Is nice ... I like ...

HIER
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 18:01   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Is brulaap Dedecker daar zo invloedrijk?
__________________

Laatst gewijzigd door Antoon : 28 juli 2010 om 18:01.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 18:15   #3
The Common Sense
Parlementslid
 
The Common Sense's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2009
Locatie: Genk
Berichten: 1.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Is nice ... I like ...

HIER
Dat is toch niets goeds? Je weet op voorhand toch al dat deze 150 per uur wordt overschreden!

max. 120/u --> soms toch maar 140 rijden
max. 150/uur --> soms toch maar 170 rijden
__________________
Common sense is not so common - Voltaire
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 18:33   #4
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Common Sense Bekijk bericht
Dat is toch niets goeds? Je weet op voorhand toch al dat deze 150 per uur wordt overschreden!

max. 120/u --> soms toch maar 140 rijden
max. 150/uur --> soms toch maar 170 rijden
Ik zie nu al op onze wegen :

max. 120/u --> soms toch maar 180 rijden
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 18:51   #5
The Common Sense
Parlementslid
 
The Common Sense's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 september 2009
Locatie: Genk
Berichten: 1.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ik zie nu al op onze wegen :

max. 120/u --> soms toch maar 180 rijden
Inderdaad, dus ik geloof niet dat de limiet verhogen ergens een oplossing voor kan zijn.
__________________
Common sense is not so common - Voltaire
The Common Sense is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 19:29   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.499
Standaard

Normaalste zaak van de wereld. Er zijn landen die nog limieten hebben van 1974.

2 Oosteuropese landen hebben ondertussen al 160 kmh, waarom zou een "oud-EU-land" zijn max niet met 20 kmh tot 150 kmh verhogen op hun betere autosnelwegen ?
http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimit#Europa / Ref: 26.↑ 27.↑

De meeste Europese landen (ook buiten Europa) hebben het al voor gedaan, de andere zijn "wat achterlijk" op dat gebied.
Natuurlijk moet een auto(snel)weg het onderhoud-kwaliteit (en randinfra) krijgen wat het verdiend om een echte autosnelweg te zijn.

Vergeten we D niet dat bij de top 5 van veiligste verkeerslanden in Europa staat met de hoogste toegelaten maxima.

Daarbij op autobahnen met of zonder limiet - ttz aanbevolen 130 kmh - vallen procentueel evenveel doden (in 2005 en 2006 toch)


Men kan dus zeggen dat het niet onveiliger is als de maxima wat hoger gezet worden, een autosnelweg beperkt zijn werkelijk gemiddeld gereden snelheden automatisch door verkeersdrukte (of plaatselijk door de langzaamste linksplakker )

Citaat:
Safety on the Autobahn: Current situation

Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits. On unlimited sections there is a 130 km/h commendation.

One argument used in favour of the status quo is that a similar proportion of deaths on the motorways in Germany occur on sections without speed limits as on sections with limits. According to the German Statistics Agency, of the 645 road deaths that occurred on motorways in 2006, 441 or 67% occurred on motorway sections without limits. This is consistent with the figures from the previous year, 2005, when 662 deaths occurred on motorways, 462 (70%) of them on unlimited sections.

But this similarity of percentages takes no account of traffic volumes on the different sections. Traffic volumes on sections without speed limits are likely to differ appreciably on average from those on sections with speed limits. This should be investigated to cast more light on the numbers of deaths on the two kinds of section.
...
http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2010 om 19:40.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 19:55   #7
De Prodigy
Provinciaal Statenlid
 
De Prodigy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2009
Berichten: 784
Standaard

120 is meer dan genoeg op onze drukke wegen,mss enkel tijdens de nacht opvoeren naar 130.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 19:57   #8
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Vergeten we D niet dat bij de top 5 van veiligste verkeerslanden in Europa staat met de hoogste toegelaten maxima.

Daarbij op autobahnen met of zonder limiet - ttz aanbevolen 130 kmh - vallen procentueel evenveel doden (in 2005 en 2006 toch)


Men kan dus zeggen dat het niet onveiliger is als de maxima wat hoger gezet worden, een autosnelweg beperkt zijn werkelijk gemiddeld gereden snelheden automatisch door verkeersdrukte (of plaatselijk door de langzaamste linksplakker )
Ik zou de Italiaanse infrastructuur nu toch niet direct willen vergelijken met de Duitse Autobahn. Maar ik moet toegeven dat ik al een tijdje niet meer in Italië gereden heb (waarvoor ik overigens allerminst rouwig ben).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:21   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
120 is meer dan genoeg op onze drukke wegen,mss enkel tijdens de nacht opvoeren naar 130.
Is toch "simpel" met matrixborden...

Topic-link:
Citaat:
Daar kan de maximumsnelheid nu bij goed weer met matrixborden worden verhoogd van 130 naar 150 kilometer per uur.
Duitsland enkele jaren geleden:
Citaat:
Currently, 52% of the German motorways do not have a speed limit, 15% have temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% have permanent speed limits.
15 % van ca. 12800 km Autobahn zijn dus 1920 km dynamisch gelimiteerd of zonder limiet.

Be heeft in het totaal 1763 km snelweg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2010, 20:25   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.499
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik zou de Italiaanse infrastructuur nu toch niet direct willen vergelijken met de Duitse Autobahn. Maar ik moet toegeven dat ik al een tijdje niet meer in Italië gereden heb (waarvoor ik overigens allerminst rouwig ben).
Ik ook niet, mss daarom dat I maar tot 150 kmh neemt op hun "betere" stukken.
D heeft ook 33 % van zijn snelwegen vast gelimiteerd, 15 % dynamisch gelimiteerd.


- Eigenlijk kan deze topic naar mobiliteit, maar ondertussen is er al eentje geopend met dezelfde link -
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2010 om 20:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be