![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [size=2]In de krant las ik over de folder die allochtone meisjes moet helpen te ontkomen aan een gedwongen huwelijk. Ik ben een Vlaamse vrouw die gehuwd is geweest met een man van Marokkaanse afkomst. Ons huwelijk was er wel één gebaseerd op liefde. Toegegeven, in het begin was het niet altijd gemakkelijk, maar door onze grote liefde voor elkaar is ons huwelijk uitgegroeid tot een zeer sterke band. Samen hebben we twee kinderen.
Op 3 november 2004 is mijn dierbare echtgenoot na ziekte overleden. In Marokko hebben we een huis - contract opgemaakt zoals de wettelijke termen hier - en wat geld op de bank. Zes weken na het overlijden heeft mijn zoon echter gedreigd naar de politie te stappen als ik de sleutels en de papieren van het huis niet aan hem gaf. Bovendien kan ik volgens de wet in Marokko niets erven, omdat ik niet tot de islam behoor. Indien dit wel zo was, dan zou ik nog 8 procent van het geld krijgen, een aalmoes dus. In uw artikel worden allochtone meisjes gewaarschuwd op hun hoede te zijn voor gedwongen huwelijken. Ik wil Belgische meisjes waarschuwen voor een huwelijk met een allochtoon. Zelfs als er een gelukkige relatie ontstaat - zoals de mijne - dan nog moeten ze zich goed laten informeren omtrent hun rechten en zeker bij aankoop van een eigendom in het buitenland. Mijn man en ik dachten ook dat ik geen problemen zou ondervinden omdat mijn naam op de koopakte stond en ik een volmacht op de rekening had. Uiteindelijk zie ik datgene waarvoor ik 39 jaar gewerkt heb, aan mijn neus voorbijgaan. Bron: Dialoog/Het laatste nieuws [/size]
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Moraal van het verhaal : Mevrouw haar zoon is een klootzak zonder respect voor zijn moeder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() En ook... de islam discrimineert niet-moslims en vrouwen.
"Bovendien kan ik niets erven, omdat ik niet tot de islam behoor. Indien dit wel zo was, dan zou ik nog 8 procent van het geld krijgen, een aalmoes dus."
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Ik zou u zo een verhaal kunnen vertellen over een familielid die na de dood van haar man graag haar huis zou willen verkopen om een appartement te kopen. Ze kan haar huis echter niet verkopen want één van haar zonen zal dan zijn 'vadersdeel' opeisen, en dan blijft er niet genoeg over voor haar appartement. Zij is al 50 jaar eigenaar van 'haar' huis. Dit heeft niks met de islam te maken, enkel met een egoïstische klootzak van een zoon..... Maar ik zal u dat verhaal besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat er om dat de vrouw (uit de openingspost) NIETS krijgt omdat ze geen moslima is... Niet omdat de zoon een klootzak is, maar omdat dit in Marokko blijkbaar normaal is... Als ze een moslima was kreeg ze 8 procent... Het moraal: niet-moslims en vrouwen hebben minder/geen rechten. De zoon speelt der enkel slim op in, hoe smerig het ook is... Mijn mening: nog maar eens een bewijs dat in landen waar de islam het voor het zeggen krijgt vrouwen en ongelovigen als minderwaardig bekeken worden...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 juli 2005 om 21:36. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Als ik mezelf zo bezig zie, ben ik bijna feminist...[/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Misschien dat ik in "goede" bedrijven gewerkt heb... Maar volgens mij zijn er niet veel bedrijven meer die discrimineren op dat vlak hoor. En als dat volgens de vrouwen wel zo is, kijk naar mijn voorbeeld hier boven, dat zien sommige vrouwen niet in... Ik zeg niet dat het totaal niet bestaat in België maar het is niet meer zoals 25 jaar geleden ![]() Citaat:
Maar zijn er zo veel landen "onder christelijk bewind" waar soortgelijke voorvallen dagelijkse kost zijn als in de openingspost, waar mensen bijna als "niet-bestaand" bekeken worden omdat ze een ander geloof hebben? Dan denk ik dat we toch in de moslim-landen moeten blijven rondkijken. Of ben ik daar nu zo verkeerd in?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 juli 2005 om 22:12. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||||
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 16 juli 2005 om 23:57. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 | |||||
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 17 juli 2005 om 01:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |||||
|
![]() Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 17 juli 2005 om 01:25. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wet die erfenis uitsluit op basis van geloof? Fameuze scheiding van kerk en staat is dat...
Hoe bepalen ze je geloof dan? Een moslim versie van de catechismus kunnen opzeggen, gedoopt te zijn en diens meer?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||||
|
![]() Citaat:
Voor het VeeBee zijn allochtonen, gastarbeiders, vreemdelingen, migranten, immigranten, moslims, joden allemaal en zonder uitzonderng criminele multicul, zoals zij het zo graag uitdrukken. Als het VeeBee zegt: "Pas je aan of opkrassen", bedoelt het in werkelijkheid "Opkrassen of opkrassen." Of dacht je soms dat een Vlaming die zich ferm heeft aangepast maar helaas voor hem/haar niet met het juiste etnische uiterlijk werd geboren, dat die zwarte Vlaming opeens zou mogen 'blijven' van het VeeBee? ![]() Met de stok waarmee het VeeBee de terroristische fundamentalistische moslim het land wil uitranselen, met diezelfde stok wordt elke burger die hier woont die van vreemde origine is (hoeveel generaties terug, daar heb ik nog nooit een antwoord opgekregen), vroeg of laat rechteloos gemaakt en permanent tot 2de-rangsburger gedegradeerd. Als dat is 'opgekuisd' is het werk voor het VeeBee nog niet 'af'. Homoseksuelen, werklozen, daklozen, criminelen van eigen volk, feministen, gelijke kansers, schoolspijbelaars, drugsverslaafden, prostituees enz. zijn dan aan de rol. Later, als er dan nog volk overblijft zijn aan de beurt iedereen die niet AVV-VVK op zijn billen heeft getatoueerd, wie zijn kinderen niet naar de VN-bewegingen stuurt, wie elke zondagochtend zijn vrouw niet voor en na aftoekt en ga zo maar door.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 17 juli 2005 om 09:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() De meeste gemengde huwelijken mislukken totaal, al of niet met moslims. 'Ongemengde' huwelijken lopen al zo slecht; gewoonlijk loopt het mis omdat de allochtone partner helemaal opgaat in het proberen helpen van de achtergebleven familie. Dat is natuurlijk begrijpelijk, maar de autochtone helft van het gezin ziet het meestal niet zitten om elke frank die hij of zij opzij kan leggen op te sturen naar één of ander miserieland. Er zijn grenzen aan de solidariteit en het moet niet allemaal van ene kant komen dacht ik...
Dikwijls begint de achtergebleven familie dan te parasiteren op hun naar den vreemde vertrokken familielid, die het dan weer moet hebben van zijn of haar autochtone partner. Een straatje zonder eind, zonder dat er echte 'schuldigen' aan te wijzen zijn. Tenzij natuurlijk de smeerlappen die de grote ongelijkheid in de wereld hebben veroorzaakt en/of in stand houden; maar die blijven altijd buiten schot. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
(ps: ik ben al meer dan zeven jaren samen met mijn allochtone en meer dan zes jaar gehuwd, ga ik het nog kunnen volhouden denk je? misschien breek ik wel het record van het langst bestaande schijnhuwelijk?)
![]() |