Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2011, 21:32   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Moderatie volgt blindelings politiek correcte parcours

Volgens de onpartijdige en neutrale moderatie, waarvan reeds eerdere voorvallen werden aangekaart, zijn mijn berichten racistisch of zetten ze aan tot haat.

Ik mag dus niet zeggen dat het oproergekraai van de racistische Moslims allerminst apprecieer, want dat is racistisch. Het is namelijk onmogelijk dat ik mensen met een andere huidskleur beoordeel op hun gedrag beoordeel, volgens de moderatie.

Volgens diezelfde moderatie, mag een forummer een andere forummer wel uitmaken voor racist. Vooral als deze forummer Moslim is,is dit geen enkel probleem. Ook voor linksen geldt er een gedoogbeleid.
Als uit diezelfde hoek uitspraken als "ga weg uit dit land" en "stik in uw speknek" komen, of er wordt op het uiterlijk gebasht van hun medeforummer (!!!) is dit echter géén enkel probleem !! Allen blanken worden nochtans uitgemaakt!

In het echt, durft men niet meer opkomen voor de eigen cultuur of zich uitten tegen gedrag van andere groepen. Men is namelijk doodsbang voor represailles zoals die veelvuldig worden geuit aan het adres van mensen die hun voorgingen. Maar zelfs op een forum, is vrije meningsuiting blijkbaar al niet meer mogelijk. Ook de moderatie is blijkbaar volledig gezwicht voor het huidige discours: politiek correctheid, boven alles. In het bijzonder ernst en objectiviteit.

Ik neem hier achting van,
u hopelijk ook,

Groentje, die waarschijnlijk nog meer heeft betekend voor de Moslims dan de voltallige moderatie samen...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2011 om 21:33.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 21:56   #2
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Groentje, die waarschijnlijk nog meer heeft betekend voor de Moslims dan de voltallige moderatie samen...
Klinkt nogal pretentieus. Wat dacht je van "Rudy, die meer heeft betekend voor jong Vlaanderen dan heel dit zootje bijeen" ? Geef toe, klinkt als e graptje .
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 21:57   #3
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

dat is hier een hilarisch forum...
Oud 11 maart 2011, 22:09   #4
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Groentje is heel wat veranderd doorheen de jaren. Komt dat door politics? Maar geen probleem, ik vind u nog altijd lief
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 11 maart 2011 om 22:11.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:13   #5
Groentje-18

Standaard

Aha, dit zou het bericht zijn wat de moderator de bomen heeft ingejaagd:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1065

Het bericht werd gequote door Stiertje. Dat mag trouwens niet met berichten die je rapporteert, anders word je rapportering niet serieus genomen en dus niet behandeld.
Voor stiertje werd er een uitzondering gemaakt op deze regel die voor mij wel toegepast wordt. Hier is dus duidelijk sprake van discriminatie op basis van overtuiging.

Ik zou graag weten wat het probleem met die post is en op welke manier dat "aanzet tot haat en racisme".
Mag ik het woordje 'uitwerpen' niet gebruiken als synoniem voor bevallen? Bevallen klinkt als een pijnlijk werk van heel lang allooi. Er is echter geweten dat hoe meer kinderen je krijgt, hoe makkelijker dit verloopt. Bijgevolg kan je dan spreken van 'uitwerpen'. Maar ik ben ervan overtuigd dat de moderatie niet op basis van dit woord het besluit tot 'racisme' en 'aanzetten tot haat' zal trekken. Hierover zou hoogstens een opmerking worden gemaakt over woordkeuzes. Maar met woordkeuzes heeft men hier allerminst een probleem, dat werd al tot in den treure bewezen.

Dat ik schrijf wat ik vaststel in een avatar, lijkt me ook niet racistisch of aanzetten tot geweld. Ik heb het namelijk normaal gezien wel voor rundvee. Doch, ik discrimineer niet voor varkens.

Dat verhinderen om helder te denken kan het ook niet zijn, stiertje is bij mijn weten immers niet 'van een ander ras' (indien wel hebben we hier te maken met privacyschending van een lid, door de moderatie ). En met het feit dat Stiertje iets verderop repliceert dat ik verre van intelligent ben, is ook al helemaal niets mis. Nochtans tegen het forumreglement. Maar dat zal wel gewist worden dan zeker?
Of neen, zelfs dat is misschien niet nodig, net als die "stik in uw speknek". Dit kwam uit de mond van een allochtone forumbezoekster ... Discriminatie op basis van ras? Iemand?
Oud 11 maart 2011, 22:13   #6
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Groentje is heel wat veranderd doorheen de jaren. Komt dat door politics? Maar geen probleem, ik vind u nog altijd lief
Dank je.

Ik jou ook.

Ik kan gewoon niet tegen onrecht. Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier. Dat onrecht speelt zich nu m.i. aan de andere kant van "de zijde" af (of beter: andere zijn slachtoffers) dan pakweg twee �* drie jaar geleden. Ofwel was mijn perceptie toen gewoon fout.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 11 maart 2011 om 22:15.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:18   #7
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Wat een theater

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 maart 2011 om 22:18.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:52   #8
COCHINILLO
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je.

Ik jou ook.

Ik kan gewoon niet tegen onrecht. Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier. Dat onrecht speelt zich nu m.i. aan de andere kant van "de zijde" af (of beter: andere zijn slachtoffers) dan pakweg twee �* drie jaar geleden. Ofwel was mijn perceptie toen gewoon fout.
dat wordt misschien nog wat tussen Groentje en Van Maerlant?
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 22:55   #9
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je.

Ik jou ook.

op een stiertje?
Oud 12 maart 2011, 00:21   #10
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik kan nauwelijks geloven dat het dezelfde persoon is. Maar globaal genomen is het een verbetering.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 01:06   #11
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Wat een aanstellerig gedoe

bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 01:09   #12
suqar_7loe

Standaard

En nog niet een klein beetje...
Oud 12 maart 2011, 12:02   #13
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik kan niet begrijpen dat rechts dat weet wat het is een mediahetze over zich te krijgen dat nu zelf doet met moslims. Zoals kranten, columns, fora, nieuws ... vroeger eind jaren negentig, begin tweeduizend vol stonden met haatproza tegen rechts en elk dag reportages over WO2 gedoe is dat nu het geval over moslims. Sommigen zoals Groentje -18 hebben natuurlijk nog niet ervaren wat het is om zoiets over je heen te krijgen. Die staan blijkbaar steeds aan de kant van waar het hardst en vuilst geroepen wordt en het minst plaats voor nuance is.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 14:49   #14
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat we een betoging voor je organiseren. En een petitie en een benefietavond. Tegen het onrecht! Dan kunnen we ineens aan de mensen die jij vergelijkt met parasieten en waarvan jij stelt dat het een probleem is dat ze hier "geworpen" zijn vragen om een standbeeld voor je op te richten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 14:53   #15
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik stel voor dat we een betoging voor je organiseren. En een petitie en een benefietavond. Tegen het onrecht! Dan kunnen we ineens aan de mensen die jij vergelijkt met parasieten en waarvan jij stelt dat het een probleem is dat ze hier "geworpen" zijn vragen om een standbeeld voor je op te richten.
Ik loop vooraan.
Oud 12 maart 2011, 14:57   #16
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Klinkt nogal pretentieus. Wat dacht je van "Rudy, die meer heeft betekend voor jong Vlaanderen dan heel dit zootje bijeen" ? Geef toe, klinkt als e graptje .
Idd.

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 14:59   #17
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Wat een aanstellerig gedoe

(IMG]http://theobrand.files.wordpress.com/2011/01/calimero.jpg[IMG}
Daar kreeg Drosophila ooit een ban voor...
(daarom alléén heb ik die link hier inactief gemaakt)

http://bit.ly/hy4Hz6

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 maart 2011 om 15:07.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 15:01   #18
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daar kreeg Drosophila ooit een ban voor...
We should be so lucky ...
Oud 12 maart 2011, 15:09   #19
Geert C

Standaard

Citaat:
Volgens de onpartijdige en neutrale moderatie, waarvan reeds eerdere voorvallen werden aangekaart, zijn mijn berichten racistisch of zetten ze aan tot haat.

Ik mag dus niet zeggen dat het oproergekraai van de racistische Moslims allerminst apprecieer, want dat is racistisch. Het is namelijk onmogelijk dat ik mensen met een andere huidskleur beoordeel op hun gedrag beoordeel, volgens de moderatie.

Volgens diezelfde moderatie, mag een forummer een andere forummer wel uitmaken voor racist. Vooral als deze forummer Moslim is,is dit geen enkel probleem. Ook voor linksen geldt er een gedoogbeleid.
Als uit diezelfde hoek uitspraken als "ga weg uit dit land" en "stik in uw speknek" komen, of er wordt op het uiterlijk gebasht van hun medeforummer (!!!) is dit echter géén enkel probleem !! Allen blanken worden nochtans uitgemaakt!

In het echt, durft men niet meer opkomen voor de eigen cultuur of zich uitten tegen gedrag van andere groepen. Men is namelijk doodsbang voor represailles zoals die veelvuldig worden geuit aan het adres van mensen die hun voorgingen. Maar zelfs op een forum, is vrije meningsuiting blijkbaar al niet meer mogelijk. Ook de moderatie is blijkbaar volledig gezwicht voor het huidige discours: politiek correctheid, boven alles. In het bijzonder ernst en objectiviteit.

Ik neem hier achting van,
u hopelijk ook,

Meen je dit nu? Je spuit de ene belachelijke veralgemening na de andere, je spreekt over allochtonen als over beesten ("uitwerpen" en zo), je roept openlijk op tot de deportatie van iedereen met de foute huidskleur en dan snap je niet waarom anderen je berichten racistisch vinden?

Laatst gewijzigd door Geert C : 12 maart 2011 om 15:13.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2011, 15:14   #20
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Meen je dit nu? Je spuit de ene belachelijke veralgemening na de andere, je spreekt over allochtonen als over beesten ("uitwerpen" en zo), je roept openlijk op tot de deportatie van iedereen met de foute huidskleur en dan snap je niet waarom anderen je berichten racistisch vinden?
Meen je dit nu?

Denk je nu echt dat een racist zichzelf beziet als een racist?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 maart 2011 om 15:32.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be